۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین امام زمان آمدنی نیست، آوردنی است
کد خبر: ۳۱۷۰۱ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

امام زمان منتظر من و تو؛

امام زمان آمدنی نیست، آوردنی است

منتظر کیست؟ انتظار چیست؟ از کجا باید فهمید منتظر امام زمان(عج) هستیم؟ این سوالاتی است که دلدادگان حضرت مهدی (عج) بارها از خود می پرسند و می خواهند بدانند چه باید بکنند تا آن‌ها هم از منتظران واقعی امام غایب باشند.

امام زمان آمدنی نیست، آوردنی است
به گزارش سرویس فرهنگ و هنر صبح قزوین در کنار همه اعیاد و مناسبت های مهم مذهب شیعه، نیمه شعبان در کنار عید غدیر و حادثه کربلا یکی از نقاط عطف اسلام و تشیع به شمار می رود.
نقاط عطفی که شیعه بیش از هر چیز قائم به آرمان و پیام آنهاست و در این بین خصوصیت نیمه شعبان که روز ولادت امام زمان(عج) است از جهاتی چند فراتر از مذهب حقه شیعه، مربوط به تمام بشریت می شود؛ چرا که آرزوی ظهور منجی که فریادرس انسان های بی پناه و یار و مددکار خوارشدگان روی زمین است، اختصاص به همه ادیان و مکاتب و به ویژه ادیان وحیانی دارد بنابراین شادی شب میلاد منجی فراتر از مذهب شیعه به همه انسانها تعلق دارد.
نیمه شعبان عیدی است که وظیفه برپایی شادی در جامعه شیعیان را دارد ولی فراتر از یک عید مذهبی در بطن خود فلسفه ای دارد که احیاگر امید انسان های بسیاری برای ادامه حیات، برپاداشتن آزادگی و ایستادن در برابر ظلم و تعدی است، با فرارسیدن نیمه شعبان شور و شادی و نشاط نقاط مختلف کشور را در بر گرفت.
امام زمان منتظر من و توست وظیفه منتظر امام زمان(ع) این است که مانند یک منتظر واقعی زندگی کند.
وقتی انسان حقیقتا منتظر کسی باشد تمام رفتار و سکناتش نشان از منتظر بودن او دارد.
به عنوان مثال اگر منتظر میهمان باشد حتما خانه را تمیز و مرتب می کند، وسایل پذیرایی را آماده می کند و با لباس مرتب و چهره ای شاداب در انتظار می ماند.
چنین کسی می تواند ادعا کند که منتظر میهمان بوده است.
اما کسی که نه خانه را مرتب کرده است و نه وسایل پذیرایی را آماده نموده است و نه لباس مرتب و تمیزی پوشیده است و نه اصلاً به فکر میهمان است اگر ادعا کند که در انتظارمیهمان بوده همه او را ریشخند خواهند کرد و بر گزافه گویی او خواهند خندید.
بنابراین انتظار باید قبل از آنکه از ادعای انسان فهمیده می شود از رفتار و کردار او فهمیده شود.
با چنین توضیحی روشن است که یک منتظر واقعی امام زمان باید رفتارش به گونه ای باشد که هر لحظه منتظر ظهور امام زمان(عج) باشد.
یعنی در هر لحظه که این خبر را به او بدهند خوشحال شود و آماده باشد برای یاری امام زمان(عج) با مال و جان خویش جهاد نماید و خود را درراه آن حضرت فدا نماید.
بنابراین یک منتظر واقعی اهل گناه و دلبستگی به دنیا نیست چرا که چنین کسی نمی تواند از وابستگی ها و دلبستگی ها و آلودگی ها دست بردارد و آماده به خدمت در جهت اهداف مقدس امام زمان(ع) باشد.

lg9lz3drejje26x1aat

امام جمعه موقت قزوین در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر صبح قزوین اظهار کرد: امام زمان(عج) به عنوان منجی عالم بشریت و مصلح بزرگ عالم نیازمند یاری انسان های صالح است.
حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی تصریح کرد: در روایات آمده است که زمانی که جهان از ظلم و ستم جهان خواران و زیاده خواهان پر شود امام زمان(عج) برای برقراری عدل و قسط قیام خواهند کرد.
بنابراین قسط و عدالت، حریت و صداقت، راستی و آزادگی باید در بین مردم مطرح شود تا زمینه ظهور نیز ایجاد شود.
وی بیان کرد: امام زمان(عج) برای نجات مظلومان یعنی کسانی که در مقابل ظلم می ایستند و داد خواهی می کنند ظهور خواهند کرد از این رو کسانی که ظلم را بپذیرند و در مقابل ظالم سکوت کنند شایستگی یاری امام عصر(عج) را ندارند.
نماینده ولی فقیه در دانشگاه های قزوین عنوان کرد: زمانی که شرایط به طور کامل فراهم شود ظهور نیز جدی تر خواهد شد.
اگر ظهور اتفاق بیافتد مردم با کرامت زندگی خواهند کرد و در فضای صادقانه تنفس خواهند کشید.
وی مهمترین وظایف شیعیان را برای ظهور امام زمان(عج) مقید شدن به اعتقادات دینی دانست و تصریح کرد: اعتقاد به عقاید اسلامی از وظایف شیعیان در زمان کنونی است.
باید اعتقادمان را محکم و راسخ، عباداتمان را جدی و اخلاقمان را دینی نماییم تا در زمان ظهور یاری خوب و شایسه برای مولا و صاحب خویش باشیم.
حجت الاسلام عابدینی تصریح کرد: زمانی که در این فضا قرا ر بگیریم با تمامی مظلومان عالم هم نوا خواهیم شد و در مقابل ستمکاران خواهیم ایستاد.
وی افزود: امام زمان(عج) به دنبال افرادی است که اهل بصیرت، کرامت، صداقت و عدالت باشند و چنین تفکرات و ارزش هایی را داشته باشند.
در حقیقت امام زمان(عج) آمادگی کامل ظهور را دارند و منتظر آمادگی شیعیان خود هستند اما ما آنچنان که باید آماده و منتظر ایشان نیستیم.
نماینده ولی فقیه در دانشگاه های قزوین عنوان کرد: باید خود را برای ظهور آماده کنیم و شایستگی و صلاحیت یاری امام عصر(عج) را در خود ایجاد نماییم.
وی در خصوص جذب کسانی که امام غایب خود را نمی شناسند خاطر نشان کرد: اگر اهداف و آرمان های امام زمان(عج) را برای نسل های جدید بازگو و حکومت عدل آن حضرت را تشریح کنیم بی شک جوانان مشتاق ظهور خواهند شد و برای شناخت بیشتر آن حضرت غایب از نظر تلاش خواهند کرد.

33388

جامعه منتظر مصادیق گناه را تشویق نمی کند رئیس دفتر نظارت شورای نگهبان در قزوین نیز با بیان اینکه بشریت به حکومت مهدوی نیاز دارد در گفتگو با خبرنگار صبح قزوین ، گفت: در جامعه منتظر نباید مصادیق گناه را تشویق شود.
حجت الاسلام علی قابل با اشاره به دلایل طولانی شدن ظهور امام زمان (عج) اظهار داشت: روایات و احادیث متعددی در رابطه با غیبت وجود دارد و شیخ طوسی در کتاب خود فرمودند که حضور حضرت حجة‌ بن الحسن (عج) و تصرف ایشان در امور از عنایات الهی می باشد اما ظهور ایشان برعهده بندگان است.
رئیس دفتر نظارت شورای نگهبان در قزوین در ادامه اذعان داشت: غیبت آخرین منجی نشان دهنده آن است که ما هنوز آمادگی ظهور را پیدا نکردیم.
وی عنوان کرد: با نگاهی به قرآن کریم و داستان حضرت موسی (ع) می بینیم که قوم یهود برای ظهور منجی زمان خود انتظار زیادی را تحمل کرده و یک صدا خواستار بازگشت پیامبر شدند و این به معنای آن است که جامعه نیز باید طالب نجات باشد.
این مسئول تصریح کرد: برای ظهور آخرین حجت خداوند باید آمادگی روحی همراه با تقویت حس فداکاری و جانبازی در راستای تحقق حکومت مهدوی در جامعه ایجاد شود که جامعه امروز، هنوز به این اصل دست نیافته است.
حجت الاسلام قابل افزود: اگرچه افرادی خاص در مسیر آماده‌سازی مقدمات ظهور حرکت می کنند ولی این کافی نیست و باید آمادگی جهانی برای ظهور ایجاد شود چراکه حضرت مهدی (عج) قرار است حکومت جهانی را تشکیل دهند نه حکومتی منطقه‌ای.
وی با بیان اینکه شرایط غیبت و زمینه‌سازی ظهور عواملی است که خداوند تبارک و تعالی بوجود آورده است، یادآور شد: عنایت الهی در تعجیل ظهور امام دوازدهم موثر است و همه باید طالب و خواستار ظهور حضرت از خداوند باشند.
این مسئول ابراز داشت: وجود امام عصر (عج) به شخص انسان‌ها نیازی ندارد بلکه مهم عملکرد انسان‌هاست که باید در جامعه روشنفکری و تحول ایجاد کند اما این درحالی است که در وجود تمامی ما منفعت‌طلبی فردی بیشتر نمود دارد.
وی با اشاره به ویژگی‌های جامعه منتظر گفت: در جامعه منتظر نباید مصادیق گناه تشویق شود و دل‌های مردم باید به سوی آرامش هدایت شود.
رئیس دفتر نظارت شورای نگهبان در قزوین در پایان تاکید کرد: بشریت به جامعه آرمانی با حکومت حضرت مهدی (عج) نیاز دارد و باید خود را به این مدینه فاضله نزدیک کند.
ترویج مهدویت جوانان را از انحرافات مصون می‌دارد  حجت‌الاسلام علی نعمت‌اللهی نیز گفت: برگزاری گفتمان‌های دینی با موضوع مهدویت در سطح مدارس، مساجد و دانشگاه‌ها یکی از برنامه‌های موفق تبلیغات اسلامی استان قزوین است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین افزود: ترویج مهدویت جوانان را از انحرافات مصون می‌دارد و موجب تربیت نسل جوانی با روحیه ضداستکباری می‌شود بنابراین باید با یک برنامه‌ریزی صحیح در راستای ترویج فرهنگ مهدویت گام‌های اساسی‌تری برداشته شود.
وی خاطرنشان کرد: نیمه شعبان بهترین فرصت برای تقویت باورهای مذهبی و زدودن انحرافات و خرافات و توجه قلبی مردم به انتظار فرج است.
نعمت‌اللهی شناخت ناکافی از امام عصر (عج) را بزرگ‌ترین نقص امت اسلامی دانست و عنوان کرد: باید ببینیم از وجود مبارک امام عصر (عج) چه می‌خواهیم و از ناحیه مبارک ایشان چه چیزی قرار است به ما برسد.
این مسئول تصریح کرد: اگر امر ظهور و فرج برای زندگی ما انسان‌ها قابل درک شود، دیگر نام مبارک امامان را فقط برای رفع احتیاجات خود بر زبان نمی‌آوریم.
نعمت‌اللهی تصریح کرد: با شناخت و تبعیت از فرامین امام زمان (عج) می‌توانیم زمینه ظهور ایشان را فراهم کنیم.

323536_UTqWk8EB

نیمه شعبان با امام شناسی زیباتر است هر ساله با فرارسیدن ایام نیمه شعبان امیدها زنده می شود و دل های افسرده و نومید دوباره نور امید را احساس می کنند و چه جشن های باشکوه بی شماری که به این مناسبت در سراسر کشور و مناطق شیعه نشین جهان برگزار می شود؛ اما همه این جشن ها و مراسمات زمانی زیباتر به نظر می رسد که توامان با اخلاص، منتهی به امام شناسی بیش تر شیعیان گردد.
امام شناسی که یکی از مقدمات و ضروریات ظهور منجی بشریت است.
انتظار امام زمان (عج) لحظه به لحظه است.
باید به گونه ای منتظر بود که هر لحظه خبر ظهور آقا به گوش رسد، آماده باشیم.
اهل گناه و دلبسته به دنیا نمی تواند نام خود را منتظر بنامد.
امیدواریم که این شب مبارک، شب امام شناسی، دعای برای ظهور امام زمان(عج) و پاکی دل های شیعیان آن حضرت باشد.
انتهای پیام/2004/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان