۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین اجرای طرح نشاط معنوی در ۳۲ بقعه شاخص قزوین
کد خبر: ۳۱۶۷۶ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قزوین خبر داد:

اجرای طرح نشاط معنوی در ۳۲ بقعه شاخص قزوین

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین از اجرای طرح نشاط معنوی در ۳۲ بقعه شاخص این استان خبر داد.

اجرای طرح نشاط معنوی در ۳۲ بقعه شاخص قزوین
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین، حجت الاسلام مصطفی نوروزی در نشست خبری که در سالن جلسات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین برگزار شد، بیان کرد : طرح نشاط معنوی تابستان امسال برای چهارمین سال متوالی در 32 بقعه متبرکه شاخص استان قزوین اجرا می‌شود.
وی این طرح را از طرح‌های موفق سازمان اوقاف و امور خیریه خواند و افزود: همه ساله در تابستان نهادهای گوناگون از جمله سپاه، بسیج، بهزیستی، هلال احمر و تبلیغات اسلامی نیز برنامه‌هایی را برای اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در نظر می‌گیرند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه قزوین ادامه داد: اما این اداره کل تلاش می‌کند تا برنامه آن متفاوت از دیگر نهادها باشد که این تفاوت از برگزاری پایگاه‌های طرح نشاط معنوی در جوار بقاع متبرکه، معنویت آن، دعاها، نماز و برنامه‌های مذهبی این بقاع نشات می‌گیرد.
نوروزی با بیان اینکه تبلیغات این طرح از تاریخ 10 خردادماه آغاز شده و تا پایان همین ماه ادامه دارد، تصریح کرد: مدت اجرای طرح نشاط معنوی از هشتم تیرماه تا روز بیستم مردادماه است و مراسم اختتامیه آن از 20 تا 23 مردادماه برگزار می‌شود.
این مسئول با اشاره به اینکه هم‌اکنون ستادهای استانی و شهرستانی برای اجرای طرح تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: اجرای طرح نشاط معنوی نیاز به آماده‌سازی دارد که این کار انجام می‌شود و جلسات توجیهی با مربیان فرهنگی هنری و هیئت امنا نیز در دستور کار قرار دارد.
وی عنوان کرد: امسال نیز همچون سال‌های گذشته کلاس‌های طرح نشاط معنوی برای دختران و پسران به صورت مجزا برگزار و در صورت لزوم از دانشجویان دانشگاه‌های علوم و معارف اسلامی در این کلاس‌ها استفاده می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه قزوین با اشاره به فراهم شدن امکانات ویژه برای این کلاس‌ها به دلیل تلاقی آن با ماه مبارک رمضان، بیان کرد: در سال جاری برگزاری کلاس‌های تربیتی و اخلاقی علاوه بر دانش‌آموزان، برای والدین آنها نیز در برنامه قرار گرفته است.
نوروزی اضافه کرد: در پایان طرح نیز اردوهای فرهنگی تفریحی و آزمون‌هایی برگزار می‌شود و در طول اجرای طرح‌ها همه روزه از آن‌ها بازرسی به عمل می‌آید.
این مسئول تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی بر اساس منویات مقام معظم رهبری، بسترسازی برای استفاده از اوقات فراغت نوجوانان و جوانان و نیز تقویت باورهای دینی و فرهنگی آنها را از جمله اهداف اجرای طرح یاد شده برشمرد.
وی با اشاره به بهره‌مندی از مبلغان بومی و مبلغان قم در طرح نشاط معنوی، یادآور شد: برنامه‌های تفریحی، ورزشی، اردویی و نشاط معنوی یک روزه از بخش‌های مختلف این طرح است؛ ضمن اینکه همچون سال گذشته در اجرای طرح یاد شده هیچ گونه مبلغی از افراد دریافت نمی‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه قزوین بیان کرد: طرح نشاط معنوی برای نوجوانان و جوانان و در مقاطع تحصیلی ابتدایی و متوسطه اول و دوم به اجرا درمی‌آید و زمینه مناسبی است تا دانش‌آموزان ضمن بهره‌مندی از اوقات فراغت خود و استفاده مطلوب از آن، از فضای معنوی بقاع متبرکه در شهرهای استان بهره گیرند.
نوروزی ضمن دعوت از نوجوانان و جوانان استان برای شرکت در طرح نشاط معنوی، اجرای این طرح را بستری برای تربیت نیروهای متعهد و معتقد به ارزش‌های دینی و اسلامی به منظور ساخت آینده کشور برشمرد.
منبع: روابط عمومی اوقاف قزوین انتهای پیام/7008

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان