۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین رشد ۵۵درصدی مشارکت مردم قزوین در طرح اکرام
کد خبر: ۳۱۶۷۴۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۴/۲۷ ساعت: ۱۴:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل کمیته امداد استان اعلام کرد:

رشد ۵۵درصدی مشارکت مردم قزوین در طرح اکرام

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: طی سه ماهه نخست سال جاری میزان مشارکت‌های مردمی در طرح اکرام ایتام به نسبت مدت مشابه سال گذشته رشد ۵۵ درصدی داشته است.

رشد ۵۵درصدی مشارکت مردم قزوین در طرح اکرام
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ فرزاد فرهادی، مجید مومنی مدیرکل کمیته امداد استان قزوین ظهر امروز(چهارشنبه) در نشست با معاونان این سازمان بستر کار خیر و نیکوکاری را گسترده دانست و استفاده هر چه بیشتر از این بستر را موجب ارتقای خدمات به محرومان خواند.

وی ادامه داد: سه ماهه نخست سال جاری بیش از 13 میلیارد و چهار میلیون تومان کمک مردمی جمع آوری شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با پنج میلیارد و 697 میلیون تومان رشد 128 درصدی داشته است.

این مسئول افزود: در این مدت 737 درصد در زکات، یک درصد در صدقات، 55 درصد در اکرام ایتام و 69 درصد در اطعام و افطار نیازمندان رشد داشته ایم.

وی عنوان کرد: استفاده از شیوه‌های پرداخت غیرحضوری، ارتباط هرچه بیشتر میان نیکوکاران و نیازمندان، استفاده از ظرفیت خیران بومی خارج از استان و استفاده از ظرفیت‌های غیرنقدی خیران همچون خدمات و توانایی آنها از برنامه‌های این نهاد برای ترویج فرهنگ انفاق و نیکوکاری است.

کمک بدون هدف منجر به ترویج گداپروری می‌شود

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین ابراز کرد: استان قزوین در تعداد مددجویان و جمعیت نیازمندان به نسبت سایر استان‌های همجوار از وضعیت مطلوب تری برخوردار است از طرفی ظرفیت‌های خوبی در حوزه خیران و نیکوکاران وجود دارد.

وی تأکید کرد: استفاده از این توانایی‌ها می‌تواند در راهبرد کاهش محرومیت و فقرزدایی استان قزوین موثر باشد البته دو اقدام در کنار هم باید پیگیری شود؛ در گام نخست لازم است مشارکت‌های مردم افزایش یابد و در گام دیگر کمک‌های مردمی به سمت نیازهای جدی و اساسی محرومان اختصاص و با شناسایی توانایی مددجویان زمنیه اشتغال و خودکفایی و استقلال معیشتی افراد تحت حمایت فراهم شود.

مومنی بیان کرد: نباید اجازه داد کسی به طور دائم و مستمر از خدمات کمیته امداد استفاده کند، چراکه هرگونه کمک بدون هدف منجر به ترویج گداپروری می‌شود از این رو به جز سالمندان، کودکان یتیم و مددجویان بیمار صعب العلاج، سایر مددجویان دیگر باید در یک دوره کوتاه مدت به بازیابی توانایی خود پرداخته و به چرخه زندگی عادی جامعه بازگردند.

این مسئول عزت افراد را با استمرار کمک‌های بلاعوض در تضاد دانست و گفت: باید کاری کنیم که یتیم با استفاده توانایی‌های خود و کمک‌های کمیته امداد امام (ره) تحصیل خود را ادامه داده و با آمادگی شایسته در زندگی از فقر و محرومیت به واقع دور شود، چراکه در این صورت عزتمند زندگی خواهد کرد.

وی یادآورشد: اشتغال زایی، ایجاد درآمد و استقلال معیشتی رویکردی است که باید در خصوص اغلب مددجویان اجرا شود تا شاهد رفع فقر و محرومیت به معنای واقعی در جامعه باشیم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان