علی فرخزاد در گفتوگو با خبرنگار اجتماعی
صبح قزوین اظهار کرد: در اسرع وقت برای اجرای طرح مطالعاتی مترو که از ضروریات اجرای طرح است، با یکی از شرکتهای مشاور مجرب در این زمینه مذاکره خواهیم کرد.
وی همراهی شرکت مشاور در زمینه ساخت مترو را بسیار ضروری دانست و افزود: حضور یک مشاور با صلاحیت در کنار پروزه بی شک، باعث بهبود در روند اجرای پروژه خواهد شد.
معاون عمرانی استاندار قزوین ادامه داد: هزینه ساخت متروی قزوین- هشتگرد، برای هر کیلومتر به طور تقریبی 20هزار میلیون دلار خواهد بود.
وی اذعان کرد: پروژه ساخت متروی قزوین – هشتگرد، گرچه بسیار هزینه بر است، اما دارای توجیه اقتصادی بوده و دارای سوداوریهای پنهانی است که میبایست مورد توجه و مطالعه قرار گیرد.
این مسئول کاهش استهلاک وسایط نقلیه و نیز کاهش تصادفات را از مزایای راه اندازی این خط برشمرد و افزود: خسارات وارده به اقتصاد ملی ناشی از آلودگی هوا بالغ بر میلیاردها ریال است که با توجه به سهم عمده منابع متحرک در آلودگی هوا، توسعه سیستم حمل و نقل ریلی به عنوان روش بهینه انتقال مسافر، یک گزینه اجتناب ناپذیر به نظر میرسد.
وی در پایان از اجرای طرح مطالعاتی پروژه متروی قزوین- هشتگرد در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با راه اندازی این مترو، سالیانه مقدار قابل توجهی از سوخت ذخیره خواهد شد.
انتهای پیام/2002
دیدگاه ها