۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین طرح پزشک خانواده اجرایی شود
کد خبر: ۳۱۶۷۳۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۴/۲۷ ساعت: ۱۲:۴۰ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

طرح پزشک خانواده اجرایی شود

استاندار قزوین بر ضرورت اجرای طرح پزشک خانواده با هدف تامین سلامت مردم و مدیریت هزینه‌های درمانی تاکید کرد.

طرح پزشک خانواده اجرایی شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) در دیدار با معاون وزیر و مدیر عامل سازمان بیمه سلامت کشور اظهار کرد: با اجرای طرح پزشک خانواده در کشور هزینه‌های درمان برای دولت و مردم کاهش خواهد یافت و میزان مراجعه بیماران به مراکز درمانی نیز مدیریت خواهد شد.

وی افزود: با اجرای طرح پزشک خانواده در استان‌های کشور می‌توانیم آمار و اطلاعات کاملی از تعداد و نوع بیماری‌ها در کشور بدست آوریم که این امر ما را در برنامه ریزی های بخش بهداشت و درمان یاری خواهد کرد.

این مسئول بر ضرورت آگاهی رسانی به جامعه در خصوص استفاده منطقی از داروهای مختلف تاکید کرد و افزود: آموزش روش‌های استفاده منطقی از دارو؛ پرهیز از مصرف بی رویه و مراجعه ضروری به پزشک از موارد مهمی است که باید فرهنگ سازی مناسب در جامعه صورت گیرد.

استاندار قزوین ادامه داد: مراجعات مکرر و غیرمنطقی به پزشک باعث افزایش هزینه‌های اضافی برای مردم و مصرف بی رویه دارو در جامعه خواهد شد.

زاهدی در ادامه خواستار افزایش سقف سهمیه‌های درمانی استان قزوین شد و بیان کرد: میزان مراجعات مردم به بخش‌های درمانی در استان قزوین بیشتر از جمعیت استان است.

وی ادامه داد: استان قزوین به دلیل واقع شدن در مسیر چندین استان، پرترددترین استان‌های کشور است و سالیانه 110 میلیون تردد خورویی را از محورهای مواصلاتی استان شاهد هستیم که این امر باعث شده سرریز مراجعات درمانی در این استان بیشتر از جمعیت آن باشد که حمایت‌های بیشتری را می‌طلبد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان