۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین شورای نگهبان حق را بگوید و از قلدری‌ها نترسد/ در مقابل کنارگذاشتن نیروهای ارزشی و روی کارآمدن فتنه‌گران سکوت نمی‌کنیم
کد خبر: ۳۱۶۷۳۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۴/۲۷ ساعت: ۱۲:۲۸ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:

شورای نگهبان حق را بگوید و از قلدری‌ها نترسد/ در مقابل کنارگذاشتن نیروهای ارزشی و روی کارآمدن فتنه‌گران سکوت نمی‌کنیم

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: اعضای شورای نگهبان به واسطه ترس و نگرانی از برخی آشوبگری‌ها و قلدری عده ای، حق را کنار نگذارند در غیر این صورت عمل آنها خیانت است.

شورای نگهبان حق را بگوید و از قلدری‌ها نترسد/ در مقابل کنارگذاشتن نیروهای ارزشی و روی کارآمدن فتنه‌گران سکوت نمی‌کنیم
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ؛ آیت الله عبدالکریم عابدینی، امام جمعه قزوین امروز(چهارشنبه) در دیدار مسئولان شورای نگهبان استان قزوین با تبریک آغاز دهه کرامت و سالروز تأسیس شورای نگهبان اظهار کرد: اعضای شورای نگهبان، نگهبانان ارزش‌های دینی هستند و شورای نگهبان معنای نگهبانی دارد یعنی قانون اساسی، نظام اسلامی، حریم ولایت دینی و دستاوردهای انقلاب نیازمند نگهبانی و حراست است.

وی افزود: شورای نگهبان متشکل از فقها و حقوقدانان است و باید به دور از نگاه‌های خطی و جناحی و سیاسی و فراتر از همه این نگاه‌ها، نگهبان اصول و مبانی دین، قانون اساسی و نظام مقدس جمهوری اسلامی با محوریت ولایت فقیه باشد.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: نباید خوش آمدها و بدآمدها از شخص یا قانونی ملاک عملکرد ما قرار بگیرد، کسی که برای نظام مقدس جمهوری اسلامی کار می‌کند باید همه سلایق خود را کنار گذاشته و براساس مُر دین، قانون، ولایت و رهبری قدم بردارد در غیر این صورت حقوقی که دریافت می‌کند، حلال نیست.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه تاسیس شورای نگهبان برگرفته از مبانی دینی ماست، گفت: خدای متعال پس از واجب کردن نماز فرمودند که از نماز محافظت کنید و اقامه کننده نماز باشید، همچنین پس از نزول قرآن فرمود، ما قرآن را رها نکرده و آن را حفظ می‌کنیم.

وی ابراز کرد: خداوند فرموده است همه کسانی که وارد حوزه حراست از دین می‌شوند در حریم امن من قرار دارند، اعضای شورای نگهبان که برای رضای خدا، از جان، آبرو و وقت خود می‌گذرند حراست آنها برعهده خداست.

عابدینی بیان کرد: اگر همه همت ما این باشد که آنچه خدای متعال تکلیف کرده است، بگوییم و نگران هجمه دشمنان داخلی و خارجی نباشیم، خداوند نگهبان ما خواهد بود، همه اعضای شورای نگهبان باید دارای این روحیه باشند.

امام جمعه قزوین اذعان کرد: اعضای شورای نگهبان باید در عملکرد خود امیدوار، پای کار، جدی، بابصیرت و قانونمند باشند و به واسطه ترس و نگرانی از برخی آشوبگری‌ها و قلدری عده ای، حق را کنار نگذارند در غیر این صورت عمل آنها خیانت است.

وی تصریح کرد: اعضای شورای نگهبان نباید در فضایی که نیازمند هزینه کردن است از هزینه کردن اِبا داشته باشند، این عملکردها عاقبت را به اضمحلال می‌کشاند و ما عاقبت بخیر نمی‌شویم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه ابراز کرد: نگاه‌های قبیله ای، قومی و محلی نباید جای خود را به ارزش‌ها و معیارهای دینی و قانونی بدهد.

عابدینی عنوان کرد: گاهی در برخی از عزل و نصب‌های استان شاهد نفوذ افرادی هستیم که غرض ورزانه و جناحی عمل می‌کنند در صورتی که شما باید مراقب این فضا باشید.

وی تصریح کرد: عده‌ای به دنبال کنارگذاشتن نیروهای ارزشی و روی کار آمدن افرادی هستند که عملکردشان خدمت به فتنه و فساد است که در این فضا ما سکوت نمی‌کنیم و به صورت جدی اعتراض خود را اعلام خواهیم کرد و در این شرایط حتما آبروی کسانی که به فتنه گران میدان می‌دهند، خواهد رفت.

امام جمعه قزوین اذعان کرد: امام حسن عسگری (ع) می‌فرمایند هیچ آدمی حق را رها نکرد مگر اینکه به ذلت و خواری مبتلا شد و هیچ آدم مظلوم و ضعیفی به حق نچسبید مگر اینکه خداوند او را به عزت رساند؛ این حدیث را پشتوانه خود بدانید و برای بیان حق هیچ هراسی نداشته باشید.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: بنده خدا باشید و با بصیرت و بدون ترس از کسی به وظیفه شرعی و قانونی خود عمل کنید و به توصیه امیرمومنان(ع) آبروی خود را مثل جمجمه خود به خدا بسپارید زیرا خدا محافظ خوبی برای بندگانش است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان