۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین ۱۶ اقامتگاه بوم‌گردی در مناطق روستایی راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: ۳۱۶۶۹۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۴/۲۷ ساعت: ۱۰:۳ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین:

۱۶ اقامتگاه بوم‌گردی در مناطق روستایی راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین گفت: به منظور مکان‌یابی و فراهم آوردن زمینه مناسب برای ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی در مناطق روستایی گردشگر پذیر، موافقت اصولی اولیه برای ایجاد ۱۶ اقامتگاه انجام شد.

 ۱۶ اقامتگاه بوم‌گردی در مناطق روستایی راه‌اندازی می‌شود
محمدعلی حضرتی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین اظهار کرد: ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی را زمینه‌ساز توسعه پایدار گردشگری است.

وی افزود: با توجه به رویکرد دولت تدبیر و امید در توسعه پایدار گردشگری روستایی، راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی با هدف تقویت زیرساخت‌های اقامتی و پذیرایی، ایجاد اشتغالزایی در روستاها، احیاء فرهنگ و آداب و رسوم بومی، ایمن‌سازی و رونق اقتصادی جوامع محلی و آشنایی گردشگران با جاذبه‌های تاریخی و طبیعی کمتر شناخته شده در مناطق روستایی همواره از اولویت‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین به شمار می‌رود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین بیان کرد: در سال 97 با تشکیل جلسات کمیته فنی گردشگری استان تاکنون 16 موافقت اصولی اولیه جهت راه اندازی اقامتگاه بوم‌گردی در مناطق روستایی سطح استان با تایید اعضای این کمیته صادر شده است.

وی ادامه داد: از این تعداد 4 مجوز به مناطق الموت غربی، 7 مجوز منطقه الموت شرقی، سه مجوز به شهرستان آوج، یک مجوز به شهرستان بوئین زهرا و یک مجوز برای ایجاد اقامتگاه در شهرستان آبیک صادر شده است.

این مسئول تصریح کرد: متقاضیان پس از صدور موافقت اصولی و اخذ استعلام‌های مورد نیاز باید نسبت به بازسازی یا احداث اقامتگاه مطابق با استانداردهای تعیین شده از سوی این اداره کل و دریافت پروانه بهره‌برداری اقدام کند. 

حضرتی یادآور شد: هم اکنون در استان شش اقامتگاه بوم‌گردی در روستاهای زرآباد، دیکین، شهرک، گازرخان و پرچکوه و یک اقامتگاه در عمارت اربابی شهرستان آبیک با استانداردهای اقامتی و پذیرایی این سازمان فعالیت دارند که امیدواریم با افزایش اماکن اقامتی در مناطق گردشگر پذیر روستایی زیرساخت‌های لازم برای توسعه پایدار گردشگری و جذب بیشتر گردشگر در این مناطق فراهم شود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان