۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین چرای ۲هزار نفر شتر باعث از بین رفتن پوشش گیاهی شده است
کد خبر: ۳۱۶۶۸۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۴/۲۷ ساعت: ۹:۳۳ ↗ لینک کوتاه

رئیس اداره محیط زیست شهرستان بوئین زهرا:

چرای ۲هزار نفر شتر باعث از بین رفتن پوشش گیاهی شده است

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بوئین زهرا گفت: چرای بیش از دو هزار نفر شتر در منطقه خشک و نیمه بیابانی بوئین زهرا باعث از بین رفتن پوشش گیاهی در این منطقه شده است.

چرای ۲هزار نفر شتر باعث از بین رفتن پوشش گیاهی شده است
احمد زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین  از بازدید فرماندار شهرستان بوئین زهرا، مدیر کل منابع طبیعی استان قزوین، فرمانده سپاه، دادستان، رئیس اداره اطلاعات شهرستان، معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین از دشت الله آباد خبر داد.

وی افزود: در این بازدید مسئولین حاضر در مناطق مختلف دشت الله آباد حضور یافته و از نزدیک مشکلات مربوط به بیابان زایی و چرای مفرط دام مخصوصا شتر را مشاهده کردند.

زارعی افزود: چرای بیش از حدود ۲هزار نفر شتر در منطقه خشک و نیمه بیابانی بوئین زهرا باعث از بین رفتن پوشش گیاهی در این منطقه و تشدید بیابان زایی در این منطقه شده که البته در این خصوص هشدارهای لازم از سوی اداره کل و اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بوئین زهرا داده شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بوئین زهرا در پایان گفت: دشت الله آباد قزوین یک تالاب فصلی است که از دو اکوسیستم آبزی و خشکی تشکیل شده و محل زیست گونه‌های مختلف حیات وحش و انواع پرندگان نادر به شمار می‌رود و امیدواریم با کمک و مشارکت مردم و سایر دستگاه‌ها از افزایش بیابان زایی این منطقه جلوگیری کنیم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان