۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین حافظان برتر و موسسات قرآنی برگزیده قزوین تجلیل شدند
کد خبر: ۳۱۶۶۰۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۴/۲۶ ساعت: ۱۴:۲۹ ↗ لینک کوتاه

با حضور مسئولان کشوری و استانی؛

حافظان برتر و موسسات قرآنی برگزیده قزوین تجلیل شدند

با حضور مسئولان کشوری و استانی، مؤسسات قرآنی برگزیده و حافظان برتر استان قزوین در شانزدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن كریم تجلیل شدند.

حافظان برتر و موسسات قرآنی برگزیده قزوین تجلیل شدند
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ حجت الاسلام سيد عباس مهندسي پیش از ظهر امروز(سه‌شنبه) در همایش حافظان قرآن کریم و آیین تجلیل از برگزیدگان شانزدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم که در شبستان امیرالمومنین مسجدالنبی(ص) قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: جایگاه واقعی قرآن قلب انسان است و حفظ قرآن با اهمیت‌ترین فضیلت الهی بوده و بیمه نامه انسان در برابر ارتکاب گناه و معصیت است.

وی افزود: حافظان قرآن کریم به مثابه ظرف قرآن هستند و خداوند آنها را عذاب نمی‌کند چراکه در پیشگاه خدا ارزشمند هستند.
مسئول مركز تربيت مربي حفظ قرآن كريم سازمان اوقاف و امورخيريه عنوان کرد: شتاب زدگی در حفظ قرآن یکی از اشکالات حافظان است در حالیکه باید در حفظ قرآن کریم محفوظات را تثیبت کرد.

وی تصریح کرد: سمی‌ترین جمله در حفظ قرآن این است که بعد از انجام حفظ، تثبیت می‌کنیم؛ در حالیکه موفق‌ترین حافظان قرآن کسانی هستند که کمترین استفاده را از کلمه بعدها می‌کنند.

مهندسی شاه کلید موفقیت در حفظ قرآن را مباحثه عنوان کرد و گفت: تثبیت آیات حفظ شده و مرور محفوظات از نکات مهمی است که حافظان باید به آن توجه کنند.

وی با تاکید بر اینکه حفظ قرآن کریم بدون توجه به معنای آن بی‌معناست؛ اضافه کرد: بزرگترین عاملی که موجب اضطراب حافظان می‌شود ضعف در محفوظات آنهاست.

مسئول مركز تربيت مربي حفظ قرآن كريم سازمان اوقاف و امورخيريه بیان کرد: برای اینکه حافظین لذت و حلاوت قرآن کریم را بچشند باید به چند نکته مهم توجه داشته باشند که از جمله آنها دوره کردن و مرور محفوظات قبلی، مباحثه کردن، استماع ترتیل و تدبر در آیات الهی است.

وی با تاکید بر کاربردی کردن آیات قرآن در بخش‌های مختلف زندگی گفت: خدا قرآن را فقط برای حفظ کردن نازل نکرده؛ بلکه مقصود تدبر در ایات الهی و انس با قرآن و عمل به دستورات الهی است زیرا قرآن کتاب تدبر، رشد و حرکت و انگیزه است.

مهندسی خطاب به حافظان قرآن تصریح کرد: اگر روزی حفظ را کنار گذاشتید، قرآن را کنار نگذارید؛ زیرا قرآن کتاب زندگی، دریای نشاط و منبع آرامش است بنابراین لازم است که انس خود را با قرآن افزایش دهیم.

وی در پایان گفت: با خدای بزرگ عهد ببندیم که با هر مسئولیت و مشغله‌ای که داریم روزانه بخشی از ساعات زندگی خود را به قرائت و توجه به آیات الهی اختصاص دهیم.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم با حضور مسئولان کشوری و استانی مؤسسات قرآنی برگزیده و حافظان برتر استان قزوین در شانزدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن كریم تجلیل شدند.

انتهای پیام/7003


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان