۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین ادعای ۲۰ هزار شغل از سوی استاندار سابق در جامعه دیده نشد/ تاکنون ۵۵۰۰ نفر تعدیل نیرو شده‌اند
کد خبر: ۳۱۶۵۳۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۴/۲۶ ساعت: ۹:۲۵ ↗ لینک کوتاه

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس:

ادعای ۲۰ هزار شغل از سوی استاندار سابق در جامعه دیده نشد/ تاکنون ۵۵۰۰ نفر تعدیل نیرو شده‌اند

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: تامین اجتماعی استان قزوین مدعی است که برای ۱۱ هزار نفر شغل ایجاد کرده و این در حالی است که تاکنون ۵۵۰۰ نفر نیز تعدیل نیرو شده‌اند.

ادعای ۲۰ هزار شغل از سوی استاندار سابق در جامعه دیده نشد/ تاکنون ۵۵۰۰ نفر تعدیل نیرو شده‌اند
به گزارش سرویس اقتصادی صبح قزوین ، داود محمدی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی در دیدار با تشکل‌های کارگری و بازنشستگان استان قزوین اظهار کرد: ما در همه عرصه‌ها همواره شاهد حضور جانفشانی‌ها و فداکاری‌های اقشار کارگر و بازنشستگان بوده‌ایم.

وی افزود: اکنون نیز تحمل سختی‌ها و تنگناهای ناشی از وضعیت حقوق و درمان بازنشستگان نیز نوعی همراهی و همکاری با نظام و دفاع جانانه از کشور است.

این مقام مسئول بیان کرد: مشکلات شما به حق و قابل پیگیری است و ما سعی کردیم تمام مطالبات کارگران را در قالب عناوین مختلف از قبیل: نامه، سخنرانی، دیدار حضوری با مسوولین، تذکر به وزرا به گوش مسوولین نظام برسانیم.

محمدی تصریح کرد: تمام مشکلات کشور فقط به تحریم‌ها مربوط نیست و برخی بی تدبیری‌ها، بی لیاقتی‌ها، سوء استفاده‌ها، بی توجهی به قانون و پایه ریزی برنامه‌های غیر دقیق نیز موجب این مشکلات شده است.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در ادامه گفت: در بحث توزیع سکه می‌توانستند محدودیتی برای خرید و فروش سکه در نظر بگیرند اما دیدیم بی تدبیری در این موضوع موجب به وجود آمدن این مشکلات شد.

رئیس کمیسیون اصل نود با بیان اینکه مردم تا کی باید پای وعده‌های بانک مرکزی بمانند، اظهار کرد: ۲۰۰نفر از نمایندگان به جهت رفع تنگنا و سختی‌هایی که دولت را احاطه کرده طی ارسال نامه‌ای خواستار تغییر تیم اقتصادی شدیم.

۲۹۰۰ نفر مراجعه‌کننده در انتظار اشتغال هستند

این مقام مسئول افزود: دولت برای حل مشکلات بانک مرکزی و موسسات مالی و اعتباری ناچار شد ۳۰ هزار میلیارد تومان هزینه بپردازد؛ در حالی که اگر این هزینه به تامین اجتماعی پرداخت می‌شد بسیاری از مشکلات اقشار بازنشسته و کارگران برطرف می‌شد.

محمدی با بیان اینکه در خصوص پرداخت مطالبات تامین اجتماعی همیشه پرچم داری کردیم، تصریح کرد: در زمان ابلاغ بودجه مجلس مطرح کردیم که مطالبات تامین اجتماعی در برنامه ششم توسعه باید به عنوان قانون گذاشته شود تا در طی سال جاری حداقل یک چهارم مطالبات تامین اجتماعی پرداخت شود.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک خاطرنشان کرد: تصویب بند "ز" با اختلاف چند رای در مجلس به تصویب رسید و این اتفاقات نیز پیگیری شده است، اما باتوجه به رای ۲۹۰ نفر نمایندگان در صحن مجلس گاهی برخی امور از دست خارج خواهد شد.

وی بیان کرد: تمام تلاش خود را برای مطرح کردن مشکلات کارگران و بازنشستگان به کار گرفته‌ایم و از وضعیت موجود ناراضی هستیم و بارها به وزرا متذکر می‌شویم که ما زبان مردم هستیم چراکه آن‌ها به شما دسترسی ندارند.

این مقام مسئول اذعان داشت: مهمترین دغدغه مردم اشتغال است به طوری که در طول هفته از ۱۲۰ نفر مراجعه‌کننده نیز ۷۰ نفر متقاضی اشتغال هستند.

رئیس کمیسیون اصل نود بیان کرد: من در طول سال ۲۹۰۰ نفر متقاضی شغل با تحصیلات لیسانس و فوق لیسانس را دارم و این آمار برای قبل از عید سال گذشته است، اما متاسفانه رسیدگی به این میزان از آمار اشتغال امکان پذیر نیست.

وی تصریح کرد: اگر وضعیت کارخانه جات روبه بهبود باشد ما تنها می‌توانیم برای ۴۰۰ نفر اشتغال زایی کنیم اما با وجود تحریم‌ها بسیاری از شرکت‌ها با بحران مواجه هستند.

این مسئول تصریح کرد: دولت باید فکر اساسی برای اشتغال جوانان و بازنشستگان داشته باشد چراکه اگر این وضعیت ادامه یابد به شرایط بحرانی‌تری خواهیم رسید.

وی افزود: من بارها متذکر شدم که سازمان تامین اجتماعی شوخی بردار نیست چراکه ۴۲ میلیون نفر تحت پوشش هستند و کوچکترین مشکل، کشور را دچار تلاطم خواهد کرد.

آمار ایجاد اشتغال در استان واقعی نیست
نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک بیان کرد: متاسفانه حقوق بازنشستگان با تاخیر پرداخت می‌شود و این امر موجب نگرانی این قشر می‌شود.

محمدی تشریح کرد: اکنون وضعیت بسیار سختی داریم و مجلس برای تغییر در کابینه دولت مصمم است، اما دولت بدون توجه به امضای ۲۰۰ نفر از نمایندگان تغییرات را ایجاد نکرد.

وی ابراز کرد: هفته آینده مجلس تغییراتی را در وزرا خواهد داد و وزیر کار، اقتصاد، وزیر صنعت و معدن در تیر راس استیضاح قرار دارند.

محمدی بیان کرد: ما آمادگی داریم که زمانی را با مدیرعامل تامین اجتماعی و وزیر کار و رفاه اجتماعی محیا کنیم تا بازنشستگان و کارگران بتوانند مطالباتتان را بیان کنند.

رئیس کمیسیون اصل نود تصریح کرد: ما اکنون حدود ۳۰۰ شرکت را به صورت موردی پیگیری کردیم تا بدون هیچ توسعه و افزایش اشتغالی در وضعیت موجود باقی مانده و تعدیل نیرو نکنند.

نماینده مردم قزوین عنوان کرد: ما همواره در جلساتی که با مسوولین استان در خصوص اشتغال‌زایی داریم با بحث و مشاجره مواجه هستیم چراکه امارهای دقیق و واقعی در این حوزه ارائه نمی‌شود.

وی افزود: استاندار سابق مدعی ایجاد ۲۰ هزار شغل در استان قزوین بود در حالی که این میزان اشتغال در سطح جامعه قابل لمس نبود و ایشان گفتند که برای ثابت کردن این ادعا یک روز فراخوانی در ورزشگاه شهید رجایی خواهم زد تا تمام کسانی که شاغل شدند را ببینید و بنده در جواب گفتم اگر شما چنین کاری را انجام دهید من در حضور همه دست شما را می‌بوسم و تشکر می‌کنم در حالی که چنین امری محقق نشد!

محمدی بیان کرد: تامین اجتماعی استان قزوین مدعی است که برای ۱۱ هزار نفر شغل ایجاد کرده و این در حالی است که تاکنون ۵۵۰۰ نفر نیز تعدیل نیرو شده‌اند.

وی در پایان افزود: یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد اشتغال وارد استان کردیم اما متاسفانه هیچ خروجی از این میزان بودجه ندیدیم و هر روز مراجعات برای اشتغال به دفاتر ما افزایش می‌یابد.
انتهای پیام/2002

منبع: شاخص نیوز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان