۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین کندی روند پرداخت تسهیلات اشتغالزایی بانک‌ها از مشکلات جدی است/ معرفی طرح جدید اشتغالزایی برای قزوین
کد خبر: ۳۱۶۵۰۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۴/۲۵ ساعت: ۲۰:۳۱ ↗ لینک کوتاه

وزیر کار در استان قزوین:

کندی روند پرداخت تسهیلات اشتغالزایی بانک‌ها از مشکلات جدی است/ معرفی طرح جدید اشتغالزایی برای قزوین

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکی از مشکلات جدی در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغالزایی را کندی روند پرداخت بانک‌ها عنوان کرد و گفت: به دلیل متقاضی کم تسهیلات اشتغال‌زایی روستایی و کندی در پرداخت آن، فشار زیادی بر دولت وارد می‌شود.

کندی روند پرداخت تسهیلات اشتغالزایی بانک‌ها از مشکلات جدی است/ معرفی طرح جدید اشتغالزایی برای قزوین
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در چهاردهمین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال که عصر امروز(دوشنبه) در فرمانداری شهرستان آوج برگزار شد؛ اظهار کرد: گشایش پنجره واحد اشتغال در فرمانداری‌ها می‌تواند به سرمایه‌گذاران کمک کند.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای واگذاری طرح‌های عمرانی شهرستان‌ها و استان‌ها به تعاونی‌ها افزود: تعاونی‌های شهرستانی در راستای اشتغالزایی باید فعال شده و مسئولان با رفع موانع، حمایت لازم را از این نهادها داشته باشند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکی از مشکلات جدی در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغالزایی را کندی روند پرداخت بانک‌ها عنوان کرد و گفت: به دلیل متقاضی کم تسهیلات اشتغال‌زایی روستایی و کندی در پرداخت آن، فشار زیادی بر دولت وارد می‌شود که این امر نیازمند تلاش بیشتر بانک‌ها در زمینه پرداخت تسهیلات به روستاییان است.
ربیعی ادامه داد: لازم است تا با همکاری استانداران، فرمانداران و بخشداران و همچنین اطلاع رسانی مناسب از مزایای این طرح، برای جذب افراد بیشتر تلاش کرد.

این مقام مسئول عنوان کرد: تیمی به منظور تعریف یک طرح برای اشتغال استان به قزوین اعزام می‌شود که در صورت تشخیص برای حمایت و کمک به اجرایی شدن، اقدام کرده و در ارائه تسهیلات نیز کوتاهی نخواهیم کرد.

وی با بیان اینکه برای شنیدن مشکلات تشکل‌های کارگری آماده هستیم، گفت: برای تسهیلات مشاغل خانگی از محل صندوق کارآفرینی امید سهم استان را افزایش‌ می‌دهیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: دستور لازم به منظور راه‌اندازی اداره بهزیستی در آوج با استخدام نیروهای بومی صادر می‌شود اما برای راه‌اندازی اداره تامین اجتماعی در این شهرستان لازم است تا بررسی‌های بیشتری انجام شود.

این مقام مسئول با اشاره به ظرفیت بالای شهرستان آوج در بخش گردشگری گفت: این شهرستان در حوزه گردشگری از ظرفیت‌های بی‌نظیری برخوردار است.

وی ادامه داد: در صورت توجه به حوزه‌های کشاورزی به ویژه دامپروری و اصلاح نژاد دام، سودآوری و اشتغال‌زایی خوبی برای مردم شهرستان آوج ایجاد می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: می‌توانیم دام‌های شناسنامه دار این شهرستان را نیز برای دریافت تسهیلات اشتغال روستایی مورد حمایت قرار دهیم اما دامداری‌های سنتی امکان حمایت ندارند.

گفتنی است؛ در چهاردهمین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال که در فرمانداری آوج برگزار شد، انوشیروان محسنی بند پی رئیس سازمان بهزیستی کشور، عبدالمحمد زاهدی استاندار، روح‌الله بابایی صالح نماینده بوئین‌زهرا در مجلس شورای اسلامی و علیرضا وارثی مدیرکل بهزیستی استان و جمعی دیگر از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان حضور داشتند.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان