۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین عفاف و حجاب رسالت جدی مقاومت اسلامی را بر دوش گرفته است
کد خبر: ۳۱۶۴۵۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۴/۲۵ ساعت: ۱۵:۴۸ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

عفاف و حجاب رسالت جدی مقاومت اسلامی را بر دوش گرفته است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در شورای سیاستگذاری بنیاد عفاف و حجاب استان گفت: عفاف و حجاب از ضروریات و نماد دین است و به همین خاطر مورد هجمه استکبار جهانی قرار می‌گیرد.

عفاف و حجاب رسالت جدی مقاومت اسلامی را بر دوش گرفته است
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، امام جمعه قزوین ظهر امروز(دوشنبه) در جلسه شورای سیاستگذاری بنیاد عفاف و حجاب استان قزوین که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، اظهار کرد: عفاف و حجاب باید در حوزه نظریِ دین مورد بررسی قرار گیرد تا جایگاه آن در مهندسی دین به صورت دقیق مشخص شود.

وی در ادامه نگاه عملی و اجرایی در حوزه عفاف و حجاب را ضروری عنوان کرد و ابراز داشت: باید باور کنیم تقابل دو نوع فرهنگ در جامعه وجود دارد که یک فرهنگ در راستای تعظیم شعائر الهی گام بر می‌دارد و اگر این فرهنگ به درستی به جامعه تزریق شود همه تمایل به آن پیدا می‌کنند و در راستای احیای آن گام بر می‌دارند.

امام جمعه قزوین عفاف و حجاب را مصداقی از شعائر الهی برشمرد و خاطرنشان کرد: عفاف و حجاب اختصاص به زن یا مرد ندارد و لازم است تمام آحاد جامعه آن را مورد توجه قرار دهند و برای دست یابی به این رسالت و بر افراشته شدن پرچم شعائر الهی تلاش نمایند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه به نقطه مقابل تعظیم کنندگان شعائر الهی پرداخت و یادآور شد: بسیاری از مشکلات، نفوذ استعمار و پیدایش جریان‌های سلفی و تکفیری از نقطه‌ای آغاز شده که تعظیم شعائر الهی جدی گرفته نشده است و ضروری است این تقابل با جدیت دیده شود.

وی با بیان اینکه حوزه عفاف و حجاب بیشترین لشگر را دارد، عنوان کرد: شورای فرهنگی استان‌ها، ستاد صیانت از عفاف و حجاب، ائمه جمعه و جماعت، لشگر نشر فرهنگ عفاف و حجاب در هر استان هستند و ضروری است با هم افزایی و انسجام سازی در راستای تحقق اهداف حوزه عفاف و حجاب گام برداریم.

عابدینی تولید برنامه‌هایی با محتوای مناسب را در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب مؤثر دانست و تأکید کرد: صدا و سیما و رسانه‌ها نقش مهمی در محتواسازی مناسب و قابل ارائه به جامعه در حوزه عفاف و حجاب دارند و می‌باید به درستی از این ظرفیت استفاده شود.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه عفاف و حجاب از ضروریات دین است، گفت: عفاف و حجاب یک نماد است و به همین خاطر مورد هجمه‌های استکباری قرار می‌گیرد و این هجمه‌ها علیه حجاب نشان می‌دهد حجاب فراتر از یک لباس سلیقه‌ای و مذهبی است بلکه رسالت جدی مقاومت اسلامی را بر دوش گرفته است.

وی در پایان از خدمات و تلاش‌های بنیاد عفاف و حجاب استان قزوین قدردانی کرد.

همچنین در ابتدای این جلسه خانم فاطمه محمدبیگی، دبیر بنیاد عفاف و حجاب استان قزوین گزارشی از برنامه‌های این بنیاد ارائه کرد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان