۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین نخستین گردهمایی طراحان و خیاطان استان قزوین برگزار شد
کد خبر: ۳۱۶۳۸۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۴/۲۵ ساعت: ۱۰:۳۷ ↗ لینک کوتاه

با حضور مسئولان استانی؛

نخستین گردهمایی طراحان و خیاطان استان قزوین برگزار شد

نخستین گردهمایی طراحان و خیاطان استان قزوین با اهدافی چون شکل‌گیری یک انجمن پویا و خدمات رسانی به همه طراحان و خیاطان و رفع مشکلات و معضلات در مسیر تولید لباس ایرانی اسلامی برگزار شد.

نخستین گردهمایی طراحان و خیاطان استان قزوین برگزار شد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ اولین گردهمایی طراحان و خیاطان استان قزوین به همت خانه طراحان مینودری عصر دیروز(یکشنبه) در سالن اجتماعات قائم قزوین برگزار شد.

فاطمه عطایی‌نژاد مدیرعامل خانه طراحان مینودری در این مراسم اظهار کرد: حدود یکسال و نیم از شروع فعالیت انجمن خانه طراحان مینودری قزوین می‌گذرد.

وی هدف اصلی خانه مینودری را ترویج مدل لباس ایرانی اسلامی عنوان کرد و گفت: این همایش به منظور ایجاد فرصتی مناسب برای کنار هم قرار گرفتن خیاطان و طراحان و با حضور مسئولان برگزار می‌شود تا حرف‌هایی که در زبان گفته می‌شود در نهایت به عمل کشیده شود.

این مسئول عنوان کرد: ایجاد تعامل منسجم و پایدار از بین نیروهای فارغ التحصیل مراکز علمی و صنعتگران و فعالان در حوزه مد و لباس از اهداف دیگر این همایش بود.

وی با اشاره به اهمیت ترویج پوشاک ایرانی اسلامی گفت: اگر ما بهترین اجناس را با طرح‌ها و کیفیت مناسب در اختیار مردم قرار دهیم بدون شک آنها به سراغ اجناس ترک و چینی نمی‌روند.

عطایی‌نژاد بیان کرد: برگزاری دوره‌های کوتاه مدت و بلندمدت، برگزاری تورهای داخلی برای آشنایی طراحان و خیاطان استان با فرهنگ سایر استان‌ها، برگزاری نمایش مد و لباس از دیگر اهداف ما است.

متاسفانه برای همه سنین یک نسخه حجاب تجویز شده است 
در ادامه اکبر اسکندری‌نژاد مدیرکل ارشاد استان قزوین اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران حدود ۴۰ سال پیش با هزینه مادی و معنوی به ثمر رسید که مطالبه اصلی آن مباحث فرهنگی بود اما امروز شاهد هستیم که نقصان عمیق و محوری در برنامه‌های فرهنگی وجود دارد.

وی ادامه داد: باید بسیاری از رویدادهای اجتماعی و فرهنگی را به کارشناسان واگذار کرد تا مشکلات حل شود.

مدیرکل ارشاد استان بیان کرد: متاسفانه در این ۴۰ سال برای همه سنین یک نسخه حجاب تجویز شده و در این مدت برای همه سنین از کودک گرفته تا بانوان بازنشسته و دارای سن زیاد یک نوع پوشش و الگوی پوششی تعریف شده است.

وی اضافه کرد: شاید یکی از دلایل آن باشد که به همه ابعاد مسئله حجاب و پوشش اسلامی به صورت کارشناسی توجه نشده است و ما یک الگوی مطلوب و همه‌گیر که دارای جذابیت خاصی برای سنین مختلف باشد ارائه نکردیم.

اسکندری‌نژاد تصریح کرد: پوشش شهروندان یکی از مصادیق معرفی ریشه‌های فرهنگی آن جامعه است، لذا باید طرح‌ها و الگوهای متنوع و مدل‌های زیبا و آراسته را متناسب با آموزه‌های دینی و شرعی تعریف کنیم تا جامعه فرهنگی به معنای واقعی اسلامی و آرامش بخش برای همگان در جامعه داشته باشیم.

معضلات تولید پوشاک ایرانی، اسلامی رفع شود
زهرا یوسفی عضو شورای اسلامی شهر قزوین نیز در این مراسم با اشاره به ضرورت برنامه ریزی برای داشتن پوششی مناسب و شاد گفت: فکر می‌کنم در این زمینه کوتاهی شده است، باید به دنبال الگوهای جذاب و نوآوری در عرصه طراحی باشیم تا در کنار تنوع و استفاده از روان‌شناسی رنگ‌ها به اصل حجاب نیز توجه شود.

گفتنی است؛ این همایش با محوریت مباحثی همچون شکل‌گیری یک انجمن پویا و خدمات رسانی به همه طراحان و خیاطان، رفع مشکلات و معضلات در مسیر تولید لباس ایرانی اسلامی، توجیه و تشویق منابع به داشتن ویترین قابل قبول در عرصه تولید ملی، ایجاد تعامل منسجم و پایدار از بین نیروهای فارغ التحصیل مراکز علمی و صنعتگران و فعالان در حوزه مد و لباس برگزار شد.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان