۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین پایان قصه جام جهانی ۲۰۱۸ با نبرد فرانسه و کرواسی برای رویای مشترک
کد خبر: ۳۱۶۲۲۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۴/۲۴ ساعت: ۱۰:۳۵ ↗ لینک کوتاه

جام جهانی روسیه۲۰۱۸؛

پایان قصه جام جهانی ۲۰۱۸ با نبرد فرانسه و کرواسی برای رویای مشترک

جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه امشب (یکشنبه) با برگزاری دیدار فینال بین فرانسه و کرواسی به اتمام می رسد.

پایان قصه جام جهانی ۲۰۱۸ با نبرد فرانسه و کرواسی برای رویای مشترک
به گزارش سرویس ورزشی  صبح قزوین ، قصه جام جهاتی ۲۰۱۸ روسیه امشب(یک شنبه) با برگزاری دیدار فینال این رقابت ها بین تیم های ملی فوتبال فرانسه و کرواسی به پایان می رسد. شبی که چشم میلیاردها نفر از اهالی این کره خاکی به زمین مخملی ورزشگاه لوژنیکی مسکو و ساق پای شاگردان دیدیه دشان و زلاتکو دالیچ خیره می شود تا در پایان یک نبرد جذاب، بیست و یکمین قهرمان بزرگ ترین آوردگاه جهان فوتبال معرفی شود.

خروس های جوان و کروات های شگفتی ساز تنها یک گام تا تاریخ سازی فاصله دارند و می توانند با برداشتن گام نهایی، حماسه جدیدی در تاریخ کشورهایشان رقم بزنند. ۲ تیم تا روز پایانی مسابقات در سرزمین ها تزارها، بدون شکست مانده اند و به همین دلیل برای حفظ این رکورد و بوسه بر جام طلایی تا سر حد توانشان می جنگند.

فرانسوی ها یک بار در خانه خودشان کاپ جام جهانی را بالای سر برده اند و پس از گذشت ۲۰ سال از حماسه آفرینی زین الدین زیدان در ورزشگاه پارس ده پرنس پاریس برابر برزیل و شکست در ضربات پناتی فینال جام جهانی ۲۰۰۶ از ایتالیا باید مقابل تیمی قرار بگیرند که با برتری مقابل آن در مرحله نیمه نهایی جام جهانی ۱۹۹۸ طعم حضور در نخستین فینال و اولین قهرمانی خود را کسب کردند.

پایان قصه جام جهانی ۲۰۱۸ با نبرد فرانسه و کرواسی برای رویای مشترک

از طرفی شطرنجی پوشان که به عنوان نمایندگان کم جمعیت ترین کشور فینالیست تاریخ جام جهانی محسوب می شوند، سخت دنبال انتقام گیری از فرانسه هستند تا با این اتفاق، بزرگ ترین رویداد کرواسی پس از استقلال یافتن از یوگسلاوی سابق را ایجاد کنند.

فرانسه در ۶ بازی قبلی اش ۱۰ گل به ثمر رسانده و چهار بار هم دروازه اش باز شده است اما در سوی مقابل کروات ها در کنار ۱۲ بار گلزنی، پنج بار هم توپ را از داخل دروازه خودشان بیرون کشیده اند.

تمام بازیکنان هر ۲ تیم به جز ایوان پریشیچ که با درخشش خود مقابل انگلیس، زمینه ساز صعود کروات ها به فینال شد و در روزهای اخیر با آسیب دیدگی جزئی از ناحیه ران تمرینات تیمش را پیگیری کرده است، با آمادگی کامل وارد این بازی می شوند و همین امر دست دشان و دالیچ را برای انتخاب مطمئن ترین و ایده آل ترین ترکیب باز می گذارد.

آمار بازی

فینال جام جهانی ششمین و حساس ترین بازی تاریخ فرانسه و کرواسی است. در پنج بازی قبلی خروس ها ۳ پیروزی کسب کرده و ۲ بار هم متوقف شده اند.

نیمه نهایی جام جهانی ۱۹۹۸ با برتری ۲ بر یک فرانسوی ها و دیدار مرحله گروهی یورو ۲۰۰۴ که با تساوی ۲ بر ۲ به اتمام رسید از دیگر بازی های مهم این ۲ تیم با هم بوده است.

سه فینال اخیر جام جهانی به وقت های اضافی رسیده اما تنها در سال های ۱۹۹۴ و ۲۰۰۶ قهرمان جهان در ضربات پنالتی مشخص شده است.

فرانسه در طول ۲۰ سال اخیر بیش از هر تیم دیگری به فینال جام جهانی رسیده است. آلمان و برزیل(۲ بار) ایتالیا، اسپانیا و هلند(یک بار) از این لحاظ پس از خروس ها که در ۲ دهه اخیر سه بار طعم حضور در دیدار نهایی را تجربه می کنند، در رده بعدی قرار دارند.

کرواسی به سیزدهمین کشور در کل جهان و دهمین کشور اروپایی تبدیل می شود که در فینال جام جهانی شرکت می کند. فرانسه ۱۹۹۸ و اسپانیا ۲۰۱۰ تنها تیم های اروپایی هستند که با نخستین حضورشان در فینال، قهرمانی جام جهانی را به دست می آورند. آخرین تیم اروپایی هم که در نخستین تجربه فینالیست شدن خود شکست خورده هلند ۱۹۷۴ بوده است.

در طول برگزاری جام بیست و یکم فرانسه تنها ۹ دقیقه و ۱۲ ثانیه آن هم در بازی با آرژانتین از حریف عقب افتاده اما کرواسی هر سه بازی خود در مراحل حذفی را درحالی با پیروزی به پایان رسانده که از تیم های مقابل عقب افتاده است.

فرانسه در ۱۳ بازی اخیرش در مراحل حذفی جام جهانی آمار ۱۱ برد، ۲ مساوی و یک باخت را ثبت کرده است.

پایان قصه جام جهانی ۲۰۱۸ با نبرد فرانسه و کرواسی برای رویای مشترک

کرواسی هر سه بازی قبلی اش تا پیش از فینال جام جهانی را با پیروزی در وقت های اضافی و ضربات پنالتی پشت سر گذاشته است. تیم های بلژیک ۱۹۸۶، انگلستان ۱۹۹۰ و آرژانتین ۲۰۱۴ با برتری در ۲ بازی مراحل حذفی از این لحاظ پشت کروات ها قرار می گیرند.

آنتوآن گریزمان با به ثمر رساندن ۱۱ گل در ۹ بازی اخیر فرانسه در مراحل حذفی جام جهانی و یورو، از این نظر بالاتر از زین الدین زیدان(۸گل) و میشل پلاتینی(۶ گل) به برترین بازیکن ۵۰ سال اخیر خروس ها تبدیل می شود.

در صورت قهرمانی فرانسه، کیلیان امباپه پس از پله برزیلی به دومین بازیکن نوجوانی تبدیل می شود که کاپ جام جهانی را فتح کرده است. او البته با به ثمر رساندن ۳ گل در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه از این لحاظ هم پشت پله که در جام جهانی ۱۹۵۸ سوئد، ۶ گل زد به دومین بازیکن نوجوان تاریخ فوتبال تبدیل می شود.

اولیویه ژیرو با وجود ۴۶۵ دقیقه حضور در ترکیب تیمش، یک بار هم موفق به گلزنی نشده است. او همچنین اولین بازیکنی است که از سال ۱۹۶۶ با وجود ۱۳ فرصت گلزنی یک شوت هم به چارچوب دروازه نزده است.

در صورت قهرمانی فرانسه، دیدیه دشان به سومین فرد تاریخ فوتبال تبدیل می شود که هم به عنوان کاپیتان و هم به عنوان سرمربی، قهرمان جام جهانی شده است. او البته با پیروزی در ۷۳ درصد بازی های تیمش(۸ پیروزی از ۱۱ بازی) بهترین رکورد را بین تمام مربیان تاریخ جام جهانی که بیش از ۱۰ بازی در این مسابقات روی نیمکت بوده اند، در اختیار دارد.

آنتوآن گریزمان با به ثمر رساندن ۲ گل و ۲ پاس گل، بالاتر از ماریو مانژوکیچ که در کنار ۲ گل، یک پاس گل هم ارسال کرده است، برترین بازیکن مراحل حذفی بیست و یکمین دوره جام جهانی است.

ایوان پریشیچ در ۱۰ بازی بزرگ کرواسی آمار ۶ گل و ۴ پاس گل را ثبت کرده و از این لحاظ با داوور شوکر، مهاجم سابق کروات ها با آمار ۹ گل و یک پاس گل برابر است.

در صورت بازی کردن رافائل واران مقابل کرواسی و قهرمانی خروس ها، او پنجمین بازیکن فرانسوی می شود که در طول یک سال، در فینال جام جهانی و لیگ قهرمانان اروپا بازی کرده است. زین الدین زیدان، دیدیه دشان، تیری هانری و کارستن کارمبئو، چهار بازیکنی هستند که به چنین افتخاری نائل آنده اند و البته کارمبئو تنها بازیکنی لست که تاکنون هر ۲ عنوان را در یک سال به دست آورده است.

برای مشاهده آخرین اخبار جام جهانی 2018 می توانید از موتور جستجوگر گوگل (google)استفاده کنید.

ترکیب احتمالی فرانسه

هوگو لوریس، بنیامین پاوارد، رافائل واران، ساموئل اومتیتی، لوکاس هرناندز، بلیز متوئیدی، انگولو کانته، پل پوگبا، آنتوآن گریزمان، کیلیان امباپه و اولیویه ژیرو

ترکیب احتمالی کرواسی

دنیل سوباشیچ، دوماگوژ ویدا، دژان لوورن، شیمه ورسالیکو، ایوان استرینیچ، مارسلو بروزوویچ، ایوان راکیتیچ، لوکا مودریچ، آنته ربیچ، ایوان پریشیچ و ماریو مانژوکیچ

نستور پیتانا آرژانتینی که قضاوت بازی افتتاحیه جام جهانی را برعهده داشت، فینال مسابقات را هم سوت می زند. هرنان میراندا و خوان پابلو بلاتی هموطنشان را در این امر کمک می کنند. بیورن کوئیپرس هلندی و ماسیمیلیانو اراتی ایتالیایی هم داور چهارم و سرداور ویریویی دیدار فرانسه و کرواسی هستند که از ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه در ورزشگاه لوژنیکی مسکو برگزار می شود.

انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان