۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین مدرسه انرژی اتمی قزوین مهرماه ماه امسال افتتاح می‌شود
کد خبر: ۳۱۶۲۰۲ نویسنده: توفیق محمدحسینی تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۴/۲۴ ساعت: ۹:۱۲ ↗ لینک کوتاه

سرپرست معاونت آموزش و پرورش متوسطه استان:

مدرسه انرژی اتمی قزوین مهرماه ماه امسال افتتاح می‌شود

سرپرست معاونت آموزش و پرورش متوسطه استان قزوین گفت: مجوز شروع به کار مدرسه انرژی اتمی قزوین صادر شده است و با توجه به پیشرفت کار، این مدرسه برای مهرماه امسال افتتاح می‌شود.

مدرسه انرژی اتمی قزوین مهرماه ماه امسال افتتاح می‌شود
توفیق محمدحسینی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به اجرای پروژه مهر اظهار کرد: پروژه مهر معیاری برای شروع سال تحصیلی آموزشی به لحاظ ساماندهی فضا، نیروی انسانی، تجهیزات و دانش‌آموزان است که شامل پوشش تحصیلی و هدایت تحصیلی آنها هم می‌شود.

وی افزود: اهمیت سال تحصیلی آینده به دلیل استقرار پایه دوازدهم است که کار ما را خاص و ویژه کرده است؛ به همین دلیل از آذر ماه سال گذشته بررسی و امکان سنجی استقرار پایه دوازدهم را که یکی از کمیته‌های پروژه مهر است را شروع کردیم.

تخصیص یک میلیارد و 500 میلیون تومان برای تجهیز هنرستان‌ها
سرپرست معاونت آموزش و پرورش متوسطه استان قزوین بیان کرد: بدین منظور جلساتی به صورت منظم و هماهنگ در سطح استان برگزار شد؛ چراکه در سال تحصیلی۹۷-۹۸ حدود ۹ هزار دانش‌آموز به متوسطه دوم اضافه می‌شود.

وی ادامه داد: از این تعداد نزدیک به ۶۳۰۰ دانش‌آموز در مقطع هنرستان بوده که کار ما را مضاعف می‌کند؛ زیرا برای دایر کردن کلاس‌ها نیاز به کارگاه و تجهیزات است ضمن اینکه نزدیک به ۳ هزار نفر دیگر وارد مقطع متوسطه نظری خواهند شد.

محمدحسینی تصریح کرد: هنرستان‌ها نیازمند تجهیزات برای ۶ هزار دانش‌آموز هستند زیرا کتب تغییر کرده و نیاز به تجهیزات به روز است و تجهیزات قدیمی قابلیت استفاده برای سرفصل‌های جدید را نخواهند داشت.

وی اضافه کرد: به همین نسبت نیز نیاز به نیروی انسان توانمند است که معمولا نیاز به بازآموزی دارند؛ چون محتوای آموزشی جدید شده است که البته این مشکل با برگزاری کلاس‌های ضمن خدمت و کارگاه‌های آموزشی رفع می‌شود.

سرپرست معاونت آموزش و پرورش متوسطه استان قزوین بیان کرد: سهم استان قزوین از 17 هزار نفری که امسال در کشور جذب آموزش و پرورش می‌شوند ۶۰۱ نفر است که از این تعداد فقط حدود ۲۰۰ نفر برای شاخه فنی و حرفه‌ای و هنرستان‌ها است.

وی عنوان کرد: اکثر استخدام‌های آموزش و پرورش در دهه ۶۰ بوده که همه آنها در آستانه بازنشستگی هستند، دانشگاه تربیت معلم نیز به مدت ۵ تا ۶ سال تعطیل بود و جذبی نداشت؛ همین امر موجب شده که با خلأ بزرگی در بخش نیروی انسانی در ۴ سال آینده مواجه شویم.

محمدحسینی تصریح کرد: برای پروژه مهر از اوایل خرداد ماه کمیته‌های سازماندهی، تعمیر و تجهیز، توجیه و تبلیغ، تایید صلاحیت‌ها و نظارت و ارزیابی با صدور ابلاغیه‌ از سوی مدیرکل آموزش و پرورش مشغول فعالیت شدند تا برای سال تحصیلی جدید بازگشایی خوبی با کمترین مشکل داشته باشیم.

وی با اشاره به افتتاح دبیرستان انرژی اتمی قزوین گفت: دبیرستان انرژی اتمی ماهیت غیردولتی دارد و سرپرستی این مدارس هم زیر نظر مدرسه انرژی اتمی تهران است.

توزیع تجهیزات هنرستان‌ها با اولویت مناطق محروم
این مسئول اضافه کرد: این مدارس به صورت مشارکتی اداره می‌شوند و فقط آموزش و پرورش وظیفه انتساب مدیر و نظارت بر این مدارس را برعهده دارد؛ همچنین تعمیر و تجهیز مدارس بر عهده سازمان انرژی اتمی است.

وی عنوان کرد: مجوز شروع به کار مدرسه انرژی اتمی قزوین برای مهر ماه صادر شده است و بنا بر اظهار مدیرکل نوسازی استان ساختمان این مدرسه برای پایان مرداد ماه آماده می‌شود و با توجه به پیشرفت کار به احتمال بیش از ۹۰ درصد این مدرسه برای مهرماه افتتاح می‌شود.

سرپرست معاونت آموزش و پرورش متوسطه استان قزوین بیان کرد: همزمان لیست تجهیزات مورد نیاز مدرسه از ما گرفته شده تا به محض آماده شدن فضای مدرسه، تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی و هوشمند سازی به تعداد ۱۵ کلاس آماده شود.

وی تصریح کرد: مدرسه انرژی اتمی دارای دو مقطع متوسطه اول و دوم است که در متوسطه اول آموزش‌ها عمومی بوده؛ اما بیشتر نگاه در متوسطه دوم به علوم پایه است یعنی همان کتب درسی ریاضی و تجربی تدریس می‌شود اما نگاه ویژه‌ای به جشنواره‌های بین المللی و المپیادهای علمی جهانی دارد.

این مسئول با اشاره به کمبود تجهیزات هنرستان‌ها گفت: وزارت آموزش و پرورش به صورت متمرکز مبلغی را در این بخش به استان‌ها اختصاص داده است؛ که به استان قزوین یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اختصاص داده شده؛ لذا در حال خرید تجهیزات هستیم و تا پایان تیرماه خرید تجهیزات کامل می‌شود.

وجود ۱۰۶ هنرستان در سطح استان
وی بیان کرد: اسفندماه سال گذشته از همه هنرستان‌های استان، لیستی درخصوص میزان کمبود تجهیزات گرفته شد و این لیست جهت خرید تجهیزات مورد نیاز به تدارکات داده شد.

محمدحسینی تاکید کرد: با توجه به اعتبار اختصاص یافته اولویت بندی شده و تجهیزات خریداری شده با توجه به اولویت بندی صورت گرفته در مناطق محروم توزیع می‌شود.

وی در پایان با اشاره به وجود ۱۰۶ هنرستان در سطح استان عنوان کرد: بیش از ۷۰ رشته فنی و ۱۰۰ رشته کارودانش در کشور وجود دارد که ۲۴ رشته فنی و ۷۲ رشته کاردانش در استان قزوین دایر است.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان