۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین تربیت ۵ هزار و پانصد حافظ قرآن کریم در قزوین
کد خبر: ۳۱۶۱۴ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خبر داد:

تربیت ۵ هزار و پانصد حافظ قرآن کریم در قزوین

مصطفی نوروزی تربیت حافظان قرآن کریم را از طرح های مهم اداره اوقاف و امور خیریه دانست و به ظرفیت ۵ هزار و پانصدی استان در این زمینه اشاره کرد.

تربیت ۵ هزار و پانصد حافظ قرآن کریم در قزوین

به گزارش صبح قزوین، مصطفی نوروزی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در نشست خبری امروز درباره ی برنامه های مناسبتی مجموعه اوقاف اظهار داشت: طبق نظر سنجی های سال گذشته و میزان رضایت مردم از برنامه های اوقاف، برای امسال نیز برنامه های ویژه مناسبتی در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: اولین برنامه مناسبتی، برنامه های مربوط به نیمه شعبان است که در شب و روز میلاد حضرت حجت(عج) برگزار می شود.

نوروزی درباره برنامه های ویژه نیمه شعبان ابراز داشت: مراسم احیای شب نیمه شعبان در بقاع شاخص استان و شهرستان ها و مراسم روز میلاد نیز در اماکن متبرکه برگزار خواهد شد.

وی در ادامه گفت: در شب نیمه شعبان برگزاری احیا،، در صبح روز میلاد قرائت دعای ندبه، همچنین عصر روز نیمه شعبان قرائت ادعیه ی مرتبط با امام عصر(عج)، برپایی ایستگاه های مشاوره وقف برای امام زمان(عج) و ایستگاه های صلواتی همراه با برنامه ها و مسابقات متعدد برای جوانان و نوجوانان از جمله ی این برنامه ها است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان از ویژه برنامه "منتظران ظهور" در روز میلاد امام زمان(عج) در کنار بقاع متبرکه خبر داد و افزود: منتظران ظهور ویژه برنامه ای است که در آن حلقه های معرفت، پرسش و پاسخ، شبهه زدایی و پاسخگویی به سوالات جوانان با حضور اساتید حوزه ی مهدویت برگزار می شود.

وی اذعان داشت: برنامه های اصلی شهر قزوین در آستان مقدس امامزاده حسین برگزار خواهد شد و ایستگاه هایی برای ارائه محصولات فرهنگی و غرفه ی مخصوص کودکان و نوجوانان همراه با مسابقه نامه ای برای امام زمان(عج)، حفظ 5 آیه و 5 حدیث در رابطه با امام زمان(عج)، مسابقه دلنوشته، خاطره نویسی و کتاب خوانی برقرار خواهد بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان از آماده سازی بقاع متبرکه برای ماه رمضان در پایان ماه شعبان خبر داد و گفت: ستادهایی در استان و شهرستان برای غبارروبی و آماده سازی بقعه های متبرکه برای استقبال از ماه مبارک رمضان فعال شده است و اولین برنامه ی مرتبط با ماه مبارک رمضان در 5 تیرماه است که عطرافشانی و غبارروبی امامزادگان همراه با قرائت خطبه ی حضرت رسول(ص) و دعای امام سجاد(ع) خواهد بود.

نوروزی دیگر برنامه های ماه مبارک رمضان را اینگونه برشمرد: فضاسازی بقاع متبرکه، نصب دعاهای ماه رمضان، نماز جماعت، خیمه های معرفت، ترتیل خوانی قرآن کریم، آموزش حفظ قرآن، سفره ی اطعام به مناسبت میلاد امام حسن(ع)، برنامه های فرهنگی برای تمام رده های سنی و مراسم شب های قدر از برنامه های ماه مبارک رمضان خواهد بود.

وی یکی از مهم ترین اقدامات سازمان اوقاف را تربیت حافظان قرآن کریم دانست و اعلام کرد: طرح حفظ قرآن کریم در دو بخش موضوعی و ترتیبی انجام می شود و در حال حاضر حدود 80 مربی قرآنی که 40 نفر از آنان در قم دوره می بینند و زیر نظر اداره اوقاف به 5 هزار و 500 نفر آموزش خواهند داد.

این مسئول استانی درباره ی طرح تابستانی نشاط معنوی که ویژه اوقات فراغت نوجوانان است، ابراز داشت: این طرح در 32 بقعه شاخص استان از 8 تیر ماه آغاز می شود که باتوجه به تلاقی تابستان و ماه مبارک رمضان، امکانات رفاهی به گونه ای در نظر گرفته شده تا شرایط خوبی وجود داشته باشد.

نوروزی یاد آور شد: این کلاس های به صورت تفکیک شده برای دختران و پسران برگزار می شود و امسال کلاس های معرفتی برای خانواده ها نیز در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/7006/ح

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان