۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین احتکارکنندگان کالاهای اساسی در بازار مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرند
کد خبر: ۳۱۶۰۰۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۴/۲۳ ساعت: ۹:۱۲ ↗ لینک کوتاه

معاون اقتصادی استاندار قزوین:

احتکارکنندگان کالاهای اساسی در بازار مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرند

معاون اقتصادی استاندار قزوین با یادآوری احتکار برخی از اقلام اساسی در بازار گفت: در شرایط فعلی نظارت بر بازار از اولویت‌های اصلی این ستاد بوده و تمام دستگاه‌های نظارتی باید بیش از پیش با رصد بازار از آشفتگی احتمالی آن جلوگیری کنند.

احتکارکنندگان کالاهای اساسی در بازار مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ منوچهر حبیبی، معاون اقتصادی استاندار قزوین در نشست ستاد تنظیم بازار استان قزوین اظهار کرد: باید تمام مسئولان پیش بینی‌های کافی برای تامین کالاهای اساسی را داشته باشند.

وی افزود: تمام مدیریت ذخیره سازی‌ها استانی بوده و هر استانی باید با توجه به ظرفیت خود کالاهای اساسی را ذخیره و در صورت نیاز به بازار عرضه کند.

این مسئول با اشاره حساسیت موضوع ذخیره سازی کالاهای اساسی گفت: ذخیره سازی‌ها از امروز(شنبه) آغاز شود و باید دستگاه‌ها به صورت روزانه گزارش عملکرد ذخیره سازی خود را به دفتر اقتصادی استانداری اعلام کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین ابراز کرد: هرکسی در بحث ذخیره سازی اقلام اساسی کوتاهی به خرج دهد به نحوی دشمن نظام جمهوری اسلامی بوده و از به سختی افتادن مردم خوشحال می‌شود و به طور حتم با مسئول خاطی برخورد خواهد شد.

کالاهای اساسی باید برای 3ماه ذخیره سازی شود
وی با یادآوری احتکار برخی از اقلام اساسی در بازار گفت: در شرایط فعلی نظارت بر بازار از اولویت‌های اصلی این ستاد بوده و تمام دستگاه‌های نظارتی باید بیش از پیش با رصد بازار از آشفتگی احتمالی آن جلوگیری کنند.

این مسئول افزود: با برنامه ریزی صحیح و مدیریت منسجم بین تمام دستگاه‌ها می‌توان این نوسانات موجود را به خوبی مدیریت کرده و پشت سر گذاشت. 

وی با اشاره به لزوم تشکیل ستاد تنظیم بازار استان در هفته گفت: تمام دستگاه‌ها باید به صورت منسجم از وضعیت کنونی بازار اطلاعات جامعی برای برنامه ریزی دقیق داشته باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین گفت: قیمت مرغ به هیچ عنوان فراتر از75 هزار ریال نباید افزایش قیمت داشته باشد؛ زیرا بالاتر از این قیمت هیچ توجیهی نزد مردم نخواهد داشت و موجب به سختی افتادن اقشار کم درآمد برای تامین گوشت سفید می‌شود.

وی در پایان تاکید کرد: ذخیره سازی سویا و جو برای استان قزوین از محل خریدهای خارجی است و باید این خریدها در اسرع وقت به داخل استان منتقل شوند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان