۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین آشتیانی; مگر به فینال جام جهانی رفته‌ایم که درخواست معافیت ۷ بازیکن را داده‌اند؟/انتخاب از یک رشته وزیر ورزش را زیر سوال می‌برد
کد خبر: ۳۱۵۹۴۳ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۴/۲۲ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

آشتیانی; مگر به فینال جام جهانی رفته‌ایم که درخواست معافیت ۷ بازیکن را داده‌اند؟/انتخاب از یک رشته وزیر ورزش را زیر سوال می‌برد

قائم مقام سابق سازمان تربیت بدنی مگر تیم ملی به فینال جام جهانی رفته که درخواست معافیت ۷ نفر را دادند، ضمن اینکه برای بازیکنان دیگر تیم ملی که سرباز نیستند، چه پوئنی در نظر گرفته شده است.

آشتیانی; مگر به فینال جام جهانی رفته‌ایم که درخواست معافیت ۷ بازیکن را داده‌اند؟/انتخاب از یک رشته وزیر ورزش را زیر سوال می‌برد

امیررضا واعظ آشتیانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری صبح قزوین ، در خصوص درخواست وزیر ورزش و جوانان از رئیس ستاد کل نیروهای مسلح برای معافیت ۷ بازیکن تیم ملی فوتبال ایران اظهار داشت: برای معافیت سربازی در گذشته آیین‌نامه‌ای تدوین شده بود که اگر قهرمانی مدال کسب می‌کرد بدون کنکور به دانشگاه می‌رفت یا اینکه در مورد سربازی او تصمیم گرفته می‌شد، ولی به اعتقاد من انتخاب گزینشی از یک رشته وزیر ورزش و جوانان را زیر سؤال می‌برد.

وی افزود: حال این سؤال به وجود می‌آید که چرا وزیر ورزش فقط برای فوتبالی‌ها چنین درخواست بزرگی داده است. من چون خودم صنعتی هستم روزی به وزیر صنعت گفتم هیچ‌گاه نگاه مستقیم به خودرو نداشته باشد چون در آن صورت متهم می‌شود که این وزیر فقط نگاه به خودرو دارد و به صنایع دیگر توجه نمی‌کند.

آشتیانی تأکید کرد: ما باید نگاه منصفانه نسبت به قضایا داشته باشیم و وزیر ورزش نیز باید به این قضایا به صورت جدی و منطقی نگاه کند. چقدر خوب است که در ارتباط با این موضوع احساسی برخورد نشود و نگاه منطقی و کارشناسی به وسط بیاید. دوستان بهتر است موضوع را کاملاً بررسی کنند و یک آیین‌نامه برای ورزش کل کشور تدوین کنند که انصاف رعایت شود. این کار باعث می‌شود رشته‌های دیگر هم اعتراض نکنند و در این شرایط حتی اگر آیین‌نامه قبلی نیاز به اصلاح دارد، این کار را انجام دهند.

قائم مقام سابق سازمان تربیت بدنی افزود: مگر تیم ملی به فینال جام جهانی رفته که درخواست معافیت ۷ نفر را دادند، ضمن اینکه برای بازیکنان دیگر تیم ملی که سرباز نیستند، چه پوئنی در نظر گرفته شده است. من اعتقاد دارم دولتی که با نام دولت تدبیر و امید برای مردم فعالیت می‌کند، سعی کند به‌گونه‌ای برخورد کند که در دل ورزشکاران هم دولت تدبیر و امید باشد.

واعظ آشتیانی در ادامه گفت‌وگو با صبح قزوین تصریح کرد: من این درخواست را به صلاح وزیر ورزش و جوانان نمی‌دانم و چقدر خوب بود اول نگاه کارشناسی بود و سپس نگاه غالب را مورد دسترسی قرار می‌دادند.

به گزارش صبح قزوین ، کی‌روش قبل از ترک ایران در گفت‌و‌گویی مدعی شد: «بعد از صعود به جام جهانی در خرداد ۹۶ به من قول دادند که مشکل سربازی بازیکنانی که در تیم ملی سرباز هستند حل می شود ولی تا این لحظه هیچکس نمی داند که این مشکل حل خواهد شد یا خیر. اگر فکر می کنید من آمادگی مربیگری تیمی را دارم که یک ماه قبل از جام ملتها دوباره بخواهد آن اتفاقی که در جام ملتهای قبلی بیفتد و چهار یا پنج بازیکن مجبور به رفتن به سربازی شوند، من مربی مناسبی نخواهم بود.»

آشتیانی در این باره گفت: اگر کی‌روش به این موضوع اشاره کرده مطمئن باشید یک نوع بهانه است. این نوع مسائل به کی‌روش ربطی ندارد، چه بسا در گذشته بازیکنی داشتیم که برایش توسط سازمان نظام وظیفه حسن نیت به خرج داده شد و درنهایت هیچ افتخاری هم کسب نکرد و به ضرر تیم ملی ما هم تمام شد. من تأکید می‌کنم کی‌روش مربی قابل احترامی از نظر دانش فنی است اما وزارت ورزش نباید اجازه دخالت در مورد مسائل اجرایی را بدهد. در خیلی از کشورها سربازی اجباری است و در خیلی از کشورها هم نه، اما اگر یک ایرانی هم سرمربی تیم ملی بود، حق چنین اظهارنظری نداشت. کی‌روش باید تابع قانون و کشور ما باشد همانطور که در کشور خودش تابع قوانین است و مدیران ضعیف فدراسیون فوتبال نباید مقابل چنین درخواستی سکوت کنند و وزارت ورزش نباید به امثال کی‌روش اجازه چنین درخواستی را بدهد.

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال در خصوص اینکه خیلی از جوانان در قسمت‌های مختلف می‌توانند از سربازی معاف شوند ولی چون در دید عموم نیستند از این پوئن محروم شده‌اند، گفت: همه صحبت من این است که آیین‌نامه و مقررات مناسبی تعریف شود. این درخواست‌ها نباید به‌گونه‌ای باشد که صدای اعتراضات بلند شود. سؤال من این است مگر در همین بازی‌های جام ملت‌های آسیا سازمان نظام وظیفه اجازه خروج بازیکنان را نمی‌دهد؟ مگر در دوره گذشته در مورد یک بازیکن همکاری نشد؟ این درخواست بهانه‌ای است که یک عده‌ای معافیت بگیرند. من نظرم این است اگر آیین‌نامه‌ای در مورد این مسائل وجود ندارد، تدوین شود و اگر اشکال دارد اصلاحات در آن صورت بگیرد که همه چیز جنبه قانونی داشته باشد.

وی تأکید کرد: ما جوانانی داریم که دانشمند هستند و نیاز مبرم جامعه و کشور این است که از وجود آنها در امرهای تخصصی استفاده شود و این‌گونه نباید باشد که فقط ورزشکاران یا فوتبالیست‌ها از خدمت سربازی معاف شوند، اگر این موضوع نیاز به قانونی شدن دارد بهتر است دوستان پیشنهاد بدهند که به مجلس برود و مجلس هم آن را تصویب می‌کند. مطمئن باشید اگر این طرح عملیاتی باشد، هیچ کس نمی‌تواند مقابل قانون بایستد.

انتهای پیام/ا

منبع: ورزشی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان