۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین معرفی بیش از ۵۰۰ طرح گردشگری به سامانه اشتغال روستایی
کد خبر: ۳۱۵۷۸۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۴/۲۱ ساعت: ۹:۲۲ ↗ لینک کوتاه

در قزوین صورت گرفت؛

معرفی بیش از ۵۰۰ طرح گردشگری به سامانه اشتغال روستایی

به منظور ایجاد اشتغال پایدار روستایی و تامین تسهیلات، از زمان شروع به فعالیت سامانه کارا تاکنون بیش از ۵۰۰ طرح سرمایه‌گذاری و گردشگری به کارگروه اشتغال استان معرفی شده است.

معرفی بیش از ۵۰۰ طرح گردشگری به سامانه اشتغال روستایی
محمدعلی حضرتی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین اظهار کرد: در راستای اجرای ماده 5 تصویب نامه کارگروه منتخب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و ابلاغیه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر ارائه تسهیلات به طرح‌های اشتغالزایِ ذیلِ برنامه اشتغال فراگیر از منابع بانک‌های عامل منتخب به منظور حمایت از کارآفرینان و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع توسعه ملی، سامانه اشتغال روستایی (کارا) جهت ارائه طرح‌ها و دریافت تسهیلات یارانه‌دار در اختیار سرمایه‌گذاران و کارآفرینان قرار گرفته است.

وی افزود: پیرو اطلاع‌رسانی صورت گرفته به متقاضیان سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری و افراد علاقمند به توسعه و تکمیل پروژه‌های دارای پروانه بهره‌برداری در مناطق روستایی سطح استان، بیش از 500 طرح گردشگری و سرمایه‌گذاری در سامانه کارا ثبت نام کردند.

این مسئول بیان کرد: پس از بررسی و ارزیابی پروژه‌ها و محرز شدن توجیه اقتصادی و اشتغالزایی آنها 140 طرح با تایید کارگروه اشتغال روستایی استان، جهت دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل منتخب معرفی شدند که تاکنون به 52 طرح، تسهیلات ارزان قیمت با سود بانکی شش درصد پرداخت شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین اذعان کرد: طرح‌های ارائه شده جهت احداث یا تکمیل اقامتگاهای بوم‌گردی، مجتمع های اقامتی_ پذیرایی و رستوران‌های بین راهی از جمله طرح‌های مشمول دریافت تسهیلات اشتغال روستایی به شمار می‌روند.

وی ادامه داد: امیدواریم با هم افزایی و همکاری بیشتر سیستم بانکی با متقاضیان طرح‌های اشتغالزا و تسریع در روند ارائه تسهیلات بتوانیم گام موثری در مسیر ایجاد اشتغال و تو سعه پایدار گردشگری در مناطق روستایی برداریم.

حضرتی گفت: سامانه کارا به منظور تسهیل در فرآیند ارائه تسهیلات بانکی به سرمایه‌گذاران و کارآفرینان از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طراحی شده است و توسعه برنامه اشتغال فراگیر و توسعه پایدار روستائی، عشایری و مرزی را دنبال می‌کند.

وی در پایان ابراز کرد: سامانه کارا به نشانی اینترنتی WWW.KARA.MCLS.GOV.IR در دسترس علاقه‌مندان به دریافت تسهیلات مورد نیاز برای راه اندازی کسب و کارهای خود بویژه در مناطق کم برخوردار یا دارای نرخ بیکاری بالا است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان