۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین حجاب به معنای هنر مستورگی است/ حجاب تنها به زنان اختصاص ندارد
کد خبر: ۳۱۵۷۸۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۴/۲۱ ساعت: ۸:۲۸ ↗ لینک کوتاه

نیلچی زاده:

حجاب به معنای هنر مستورگی است/ حجاب تنها به زنان اختصاص ندارد

نیلچی زاده گفت: حجاب در تعریف فرادینی به معنای هنر مستورگی است به نحوی که فرد به جای اینکه مانند سایر جانداران ویژگی‌های جنسی خود را نمایان سازد؛ به عنوان نوعی از انسان دیده می‌شود.

حجاب به معنای هنر مستورگی است/ حجاب تنها به زنان اختصاص ندارد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر  صبح قزوین ؛ دکتر فروغ نیلچی زاده، کارشناس فرهنگی ظهر (چهارشنبه) در جمع اصحاب رسانه به مناسبت روز عفاف و حجاب در سالن ویدئو کنفرانس شهید حسن‌پور سپاه استان قزوین اظهار کرد: هرکسی در هرجامعه‌ای که زندگی می‌کند باید سلایق شخصی خود را با آن جامعه هماهنگ کند و اگر قوانین و یا حقوق اجتماعی مطرح شده در آن جامعه خلاف فطرت انسان باشد باید حرکت جدی صورت بگیرد تا آن قوانین اشتباه اصلاح شود.

وی ادامه داد: اگر قوانین جامعه مطابق نیاز وجود انسان باشد نه تنها باید برای حفظ آن تلاش کنیم؛ بلکه باید ابعاد حقیقی آن را نیز آشکار کنیم تا کسانی که همیشه به دنبال ناهنجاری‌ها هستند نتوانند کاری را پیش ببرند.

این کارشناس ارشد فلسفه و حکمت با بیان اینکه بین حقوق و اخلاق یک رابطه تنگاتنگ و متقابل وجود دارد؛ ابراز کرد: هرچه اخلاقیات در یک جامعه رشد بیشتری پیدا کند برای انجام حدود و حقوق اجتماعی، ضمانت اجرایی آن خود فرد می‌شود.

نیلچی زاده در ادامه افزود: اگر جامعه‌ای دچار تلاطمات و در حقیقت جامعه‌ای باز و بدون محدودیت باشد قوانین آن جامعه باید دقیق و جزئی بیان شود و مورد کنترل و مراقبت قرارگیرد تا ضمانت اجرایی داشته باشد.

رسانه ابزاری است برای تحریف کردن کلام حق
این کارشناس مذهبی با طرح این سوال که آیا مسئله حجاب یک مسئله جنسیتی است یا فراجنسیتی اظهار کرد: امروزه مسئله حجاب، یک مسئله جنسیتی مطرح می‌شود و "حجاب محدودیت زنان و دختران است و به نفع آسودگی مردان" شعار کسانی است که با حجاب مخالفت می‌کنند و در دفاع کاذب حقوق زنان به آن دامن می‌زنند.

وی با اشاره به اینکه حجاب تنها به زنان اختصاص ندارد؛ گفت: زن و حجاب دو مسئله کلیدی و مرتبط با یکدیگر هستند اما مهم‌تر از زن و حجاب مسئله خانواده است.

این کارشناس ارشد فلسفه و حکمت بیان کرد: امروزه خانواده به عنوان یک مدل متحجرانه و یک مدل اشتباه از شیوه زندگی دیده می‌شود و اکنون جنگ تمام عیاری علیه خانواده آغاز شده است.

این کارشناس مذهبی با اشاره به قوانین و مقررات کشورهای اروپایی و بعضی از ایالت‌های آمریکا در بحث تشکیل خانواده اذعان کرد: در کشورهای اروپایی و امریکایی اگر زن و مردی بر اساس آیین دینی خود قرار بر تشکیل یک زندگی مشترک بگذارند، انواع تهدیدها آنها را مورد آسیب و آزار قرار می‌دهد و با محدودیت‌هایی روبه‌رو خواهند شد که آن محدودیت‌ها در نظام غیرخانواده دیده نمی‌شود.

نیلچی زاده با بیان اینکه رفتارهای ناسالم در بعضی جوامع در حال هنجارسازی شدن است، تصریح کرد: در بعضی از جوامع ازدواج با حیوانات در کلیسا، ازدواج با همجنس و یا ازدواج با خویشتن صورت می‌گیرد که تمامی این رفتارها بر اساس مطالعات و پژوهش‌های انجام شده در نظام سلامت آنها را به عنوان رفتارهای ناسالم ارزیابی می‌کنند.

وی با بیان اینکه جریان‌های باطل و غلط برای مقابله با جریان‌های پاک و حقیقی نیاز به نظام‌سازی و تشکیلات دارند؛ عنوان کرد: آخرالزمان اوج تیرگی‌ها، سیه‌رویی مردم و اوج انحراف‌ها است و بدها خوب و خوب‌ها بد می‌شوند و جابه‌جایی ارزش‌ها تا منتها‌الیه خود پیش می‌رود.

این کارشناس ارشد فلسفه و حکمت با اشاره به این سخن پیامبر(ص) که فرمودند؛ "هیچ بنایی دوست داشتنی‌تر از ازدواج نیست"، گفت: حداقل‌های ازدواج فراتر از نگاه اسلامی و توحیدی آن است که موانع از جهات قانونی و حقوقی در ازدواج با یکدیگر وجود نداشته باشد و قانون زوجیت یعنی همجنس نباشند بین آنها وجود داشته باشد.

این کارشناس مذهبی بیان کرد: امروزه با فرهنگ و تمدنی در دنیای مدرن مواجه هستیم که در تلاش است به شکل‌های مختلف ناهنجاری‌های فرهنگی و اجتماعی را به عرف اجتماعی تبدیل کند.

نیلچی زاده با بیان اینکه رسانه ابزاری است برای تحریف کردن کلام حق اظهار کرد: تحریف کلام حق به صورت معنایی و لفظی امروزه از طریق رسانه‌های دیداری و شنیداری از طریق فتوشاپ‌های ساده تا انواع دروغ‌های رسانه‌ای انجام می‌گیرد.

این کارشناس ارشد فلسفه و حکمت با اشاره به اینکه حجاب یک حلقه از زنجیره سلامت، تمدن، اخلاق و پایداری خانواده است، اذعان کرد: حجاب دارای دو تعریف فرادینی و درون دینی است.

تنها راه خوشبختی همین آیین محمدی است
وی ادامه داد: حجاب در تعریف فرادینی به معنای هنر مستورگی است به نحوی که فرد به جای اینکه مانند سایر جانداران ویژگی‌های جنسی خود را نمایان سازد؛ به عنوان نوعی از انسان دیده می‌شود تا بهترین، زیباترین و متناسب‌ترین نوع تعاملات را داشته باشد و از آسیب‌ها در امان بماند.

نیلچی زاده در ادامه با بیان فرق بین تعریف حجاب فرادینی و درون دینی افزود: حجاب در تعریف درون دینی نوع ساختار دقیق در آئین ناب محمدی است و تنها راه خوشبختی همین آیین محمدی است و برای انتقال پیام خوشبختی به بشریت باید از روش‌های زیبا و هوشمندانه بهره ببریم.

این کارشناس ارشد فلسفه و حکمت بیان کرد: طبق سخن خداوند اگر کسی قصد دارد دیگران را به روش حقیقی و ناب خوشبختی که قرآن و اهل بیت است دعوت کند باید یک شاخصه‌ی قوی و متفاوت از دیگران داشته باشد و آن این است که همواره از هیچ چیز و هیچ کسی جز خداوند نترسد.

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه حجاب نه تنها برای زنان بلکه برای مردان نیز حجاب وجود دارد، اظهار کرد: موضوع حجاب برای مردان توسط کسانی که مخالف دین اسلام هستند دچار تحریف شده است و برای القای این امر باطل به مردم سخنان دروغ خود را از زبان کوروش و نظام هخامنشی بیان می‌کنند.

وی در ادامه گفت: خداوند در قرآن فرموده است که ای پیامبر به مردان مومن بگو چشم از زنان نامحرم فروکاهند و مدیریت نگاه که یکی از ابعاد پنجگانه حجاب است در درجه اول برای مردان به عنوان یک رفتار ناب و ویژه گفته می‌شود.

این کارشناس فرهنگی در پایان گفت: هر چقدر خانواده شکل طبیعی‌تر، رفتارهای سالم‌تر و شیوه محافظت بیشتری داشته باشد، قابلیت بیشتری برای تداوم آن جامعه و حفظ و رشد آن تمدن فراهم می‌شود.
انتهای پیام/3009

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان