۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین واگذاری ۵۲ واحد مسکونی به مددجویان/ هفتمین مرکز ژنتیک در قزوین افتتاح می‌شود
کد خبر: ۳۱۵۶۹۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۴/۲۰ ساعت: ۱۴:۵۸ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل بهزیستی استان خبر داد:

واگذاری ۵۲ واحد مسکونی به مددجویان/ هفتمین مرکز ژنتیک در قزوین افتتاح می‌شود

مدیرکل بهزیستی استان قزوین از واگذاری ۵۲ واحد مسکونی به مددجویان تحت پوشش همزمان با هفته بهزیستی خبر داد.

واگذاری ۵۲ واحد مسکونی به مددجویان/ هفتمین مرکز ژنتیک در قزوین افتتاح می‌شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ نشست خبری مدیرکل بهزیستی استان قزوین به مناسبت گرامیداشت هفته بهزیستی با موضوع «بالندگی و صیانت اجتماعی با توسعه به زیستن» و در راستای معرفی دستاوردها و خدمات حمایتی - تخصصی سازمان بهزیستی پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) با حضور اصحاب رسانه در سالن جلسات موسسه فرشتگان راه آسمانی قزوین برگزار شد.

علیرضا وارثی مدیرکل بهزیستی استان قزوین در این نشست اظهار کرد: سازمان بهزیستی اقدامات بسیاری را در حوزه‌های مختلف انجام می‌دهد؛ اما بسیاری از افراد از حیطه کاری بهزیستی آگاهی کمی دارند؛ لذا لازم است تا با همکاری اصحاب رسانه در معرفی مجموعه عملکرد و دستاوردهای بهزیستی، این سازمان از غربت خارج شود.

افزایش مستمری دهک‌های پایین و مددجویان تحت پوشش
وی افزود: سازمان بهزیستی اقدامات زیادی انجام می‌دهد که از جمله آنها جمع‌آوری متکدیان، ساماندهی کودکان کار و خیابانی، راه‌اندازی سامانه طلاق به منظور کاهش و کنترل آسیب‌های طلاق، کاهش فقر، رفع مشکلات تغذیه‌ای در حوزه کودکان ۳ تا ۶ سال و همچنین پیشگیری از معلولیت‌ها است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: کار ما بسیار تخصصی است و هر حوزه بسیار وسیع و گسترده بوده و با سایر دستگاه‌ها و نهادها تفاوت‌های خاص و ویژه‌ای دارد.

وی عنوان کرد: از ۲۳ تا ۳۱ تیرماه به عنوان هفته بهزیستی نامگذاری شده است؛ لذا برنامه‌های مختلفی برای این ایام پیش‌بینی شده است.

وارثی با اشاره به نقش بی بدیل رسانه در اطلاع‌رسانی و افزایش آگاهی مردم بیان کرد: متاسفانه آسیب‌های اجتماعی از نظر تکثر و تنوع در حال افزایش است و بردار گروه‌های آسیب‌پذیر روز به روز به سمت گروه سنی نوجوانان و جوانان پیش می‌رود.

وی اضافه کرد: رسانه‌ها می‌توانند به عنوان یک منبع آفرینش فرهنگی و پویایی اجتماع عمل کنند و مولدین سبک زندگی سالم در جامعه باشند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: نقش رسانه‌ها در فضای امروزی بسیار بارز است؛ چراکه هرجا رسانه به عنوان بک بازوی توانمند در کنار سایر دستگاه‌ها بوده است؛ توانسته مشکلات را تا حد بسیار بالایی کاهش دهد.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ تا ۸۰ درصد فعالیت سازمان بهزیستی در بخش آگاهی‌رسانی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است، گفت: سه ضلع توسعه سلامت اجتماعی رسانه‌ها، مردم و دولت هستند و دولت به تنهایی قادر نیست مشکلات جامعه را حل کند؛ مگر اینکه رسانه‌ها و مردم حضور فعالی داشته باشند.

وارثی عنوان کرد: در برنامه ششم افزایش مستمری دهک‌های پایین و مددجویان تحت پوشش جزء برنامه‌های بهزیستی است که در دستور کار قرار دارد؛ همچنین در بحث اشتغال افراد تحت پوشش، سال گذشته ۱۰۰ درصد رشد در تحقق تعهد اشتغال را در استان داشتیم.

رشد 20 درصدی تامین وسایل کمک توانبخشی در قزوین
‌وی عنوان کرد: افزایش حمایت از بیماران مبتلا به اعتیاد را داریم که بنا است تا پایان برنامه ششم رشد فزاینده‌ای در این حوزه داشته باشیم؛ همچنین قرار است تا ۲۵ درصد سالمندان نیازمند را تحت پوشش قرار دهیم.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: افزایش کودکان تحت پوشش تغذیه‌ای، افزایش حمایت از کودکان بی‌سرپرست در قالب موسسات و خانواده‌ها، پوشش ۱۰۰ درصدی در بخش سی بی آر روستایی، رشد 20 درصدی در تامین وسایل کمک توانبخشی، توسعه بیمه افراد تحت پوشش از جمله اقدامات شاخص انجام شده است.

وی اضافه کرد: کاهش ۲۵ درصدی طلاق در استان و ۱۰ درصد رشد در بحث غربالگری بینایی کودکان از دیگر فعالیت‌های انجام شده است.

وارثی گفت: یکی از برنامه‌های جدی ما در سال جاری حمایت از حقوق معلولین است که در قالب تشکیل ستاد با حضور مسئولان استانی پیگیری خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های هفته بهزیستی در قزوین گفت: در هفته بهزیستی ۴۶ برنامه، فعالیت و افتتاح مرکز خواهیم داشت که ۵۰ درصد آن در شهرستان قزوین است.

وارثی عنوان کرد: راه اندازی سامانه طلاق، توسعه مراکز توانبخشی در قزوین، افتتاح هفتمین مرکز ژنتیک در استان، افتتاح اورژانس اجتماعی در اقبالیه، افتتاح مرکز سالمندان روزانه هور، افتتاح مرکز نگهداری بیماران ذهنی زیر 14 سال و بالای 14 سال از جمله برنامه‌های هفته بهزیستی در قزوین است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین در پایان گفت: بیش از ۵۲ واحد مسکونی در هفته بهزیستی به مددجویان بهزیستی واگذار می‌شود.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان