۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین تیم‌های ملی انگلیس - کرواسی/دومین فینالیست جام جهانی روسیه با دوئل «هری» و «لوکا» مشخص می شود
کد خبر: ۳۱۵۶۵۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۴/۲۰ ساعت: ۱۰:۱ ↗ لینک کوتاه

نیمه نهایی جام جهانی ۲۰۱۸؛

تیم‌های ملی انگلیس - کرواسی/دومین فینالیست جام جهانی روسیه با دوئل «هری» و «لوکا» مشخص می شود

دومین دیدار نیمه نهایی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه امروز (چهارشنبه) ساعت ۲۲:۳۰ با بازی تیم‌های ملی انگلیس و کرواسی برگزار می‌شود.

تیم‌های ملی انگلیس - کرواسی/دومین فینالیست جام جهانی روسیه با دوئل «هری» و «لوکا» مشخص می شود
به گزارش سرویس ورزشی  صبح قزوین ، جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه درحالی از ۲۴ خرداد با دیدار تیم های روسیه و عربستان سعودی آغاز شد که پس از انجام ۶۰ بازی از رقابت های بزرگترین آوردگاه جهانی فوتبال، چهار تیم اروپایی فرانسه، بلژیک، انگلیس  و کرواسی جواز حضور در مرحله نیمه نهایی مسابقات را کسب کردند و تلاش می کنند با پیروزی در این مرحله، به فینال جام صعود کنند.

در دومین دیدار این مرحله، تیم های انگلیس و کرواسی در ورزشگاه  ۷۸۰۰۰ نفری لوژنیکی مسکو به مصاف هم می روند.

تیم ملی انگلیس با هدایت ساوتگیت ۴۷ ساله در گروه هفتم جام جهانی با تیم های بلژيک، پاناما و تونس همگروه بود و پس از ۲ پیروزی مقابل تیم های پاناما و تونس و شکست یک بر صفر مقابل شیاطین سرخ ( لقب تیم ملی بلژیک ) با کسب ۶ امتیاز در رده دوم جدول گروه قرار گرفت و راهی مرحله حذفی شد.

سه شیرها ( لقب تیم ملی انگلیس ) در مرحله گروهی ۸ گل به ثمر رساندند و ۳ گل دریافت کردند تا با تفاضل +۵ راهی جمع ۱۶ تیم برتر جام شوند.

تیم‌های ملی انگلیس - کرواسی/ تقابل سه شیرها و کروات ها برای رسیدن به فینال جام جهانی ۲۰۱۸////

ستاره تیم ملی انگلیس در این مسابقات هری کین بود. فوق ستاره جوان تاتنهامی ها که در جام جهانی ۶ گل به ثمر رساند و نقش بسزایی در صعود تیمش به جمع ۴ تیم برتر جام داشت.

شاگردان ساوتگیت در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی مقابل کلمبیا قرار گرفتند و پس از تساوی یک بر یک در وقت های قانونی و اضافه در ضربات پنالتی با درخشش جوردن پیکفورد از سد یاران خامس رودریگز گذشتند و در مرحله یک چهارم نهایی نیز به راحتی از سد سوئد عبور کردند و پس از ۲۸ سال راهی مرحله نیمه نهایی جام جهانی شدند.

تیم ملی فوتبال کرواسی نیز با ۳ پیروزی در مرحله گروهی مقابل نیجریه، آرژانتین و ایسلند و کسب ۹ امتیاز کامل به مرحله حذفی صعود کرد. شاگردان دالیچ در مرحله یک هشتم نهایی ابتدا به سختی از سد دانمارک در ضربات پنالتی گذشتند و سپس مقابل روسیه در مرحله یک چهارم نهایی در وقت های قانونی و اضافه به تساوی ۲-۲ رسیدند و در ضربات پنالتی موفق به شکست این تیم شدند و حالا در نیمه نهایی باید به مصاف انگلیس بروند.

دنیل سوباسیچ، لوکا مودریچ، ایوان راکیتیچ، ربیچ و مانژوکیچ ستاره های کرواسی در جام جهانی ۲۰۱۸ بودند و حالا مردم کروات امیدوارند تا با درخشش فوتبالیست های کشورشان بتوانند به فینال راه یابند.

کرواسی و انگلیس پیش از دیدار امروز ( چهارشنبه ) ۶ بار به مصاف یکدیگر رفتند که ۲ پیروزی سهم کروات‌ها بوده و ۴ بار انگلیس موفق به شکست کرواسی شده است اما نکته جالب این است که این ۲ تیم تاکنون در جام جهانی به مصاف هم نرفتند و در بزرگترین آوردگاه جهانی فوتبال، نخستین بازی خود در تاریخ را برگزار خواهند کرد.

البته آن ها در مقدماتی جام جهانی آفریقای جنوبی  نیز هم گروه بودند که در ۲ دیدار رفت و برگشت، انگلیس به ۲ پیروزی  ۴ و ۵ گله رسید.

آمار دیدار انگلیس و کرواسی:

تیم ملی انگلیس در ۱۰ بازی قبلی خود به ۶  پیروزی، ۳ مساوی رسیده و متحمل یک شکست شده است.

انگلیسی‌ها در ۱۰ بازی گذشته شان ۱۷ گل به ثمر رسانده‌اند و در ۸ بازی موفق به گلزنی شده‌اند. همچنین سه شیرها در این ۱۰ بازی ۶ گل دریافت کرده و در ۴ بازی موفق به ثبت کلین شیت شده اند.

تیم ملی کرواسی در ۱۰ بازی اخیر خود ۵ پیروزی، ۳ مساوی و ۲ شکست داشته است و۱۳ گل به ثمر رسانده و در ۷ بازی موفق به گلزنی شده است.

کروات‌ها در این ۱۰ بازی ۹ گل دریافت کرده‌اند و در ۴ بازی موفق به بسته نگه داشتن دروازه‌‎شان شده‌ اند.

ترکیب احتمالی تیم ملی کرواسی:

دانیل سوباسیچ، دیان لوورن، دوماگوج ویدا، بروزویچ، ایوان استرینیچ، ایوان راکیتیچ، لوکا مودریچ، آنته ربیچ، ایوان پریشیچ ، آندری کراماریچ و ماریو مانژوکیچ 

ترکیب احتمالی تیم ملی انگلیس:

جوردن پیکفورد، کایل واکر، جان استونز، هری مگوایر، جورن هندرسون، دله آلی، جسی لینگارد، کیرن تریپر، اشلی یانگ، رحیم استرلینگ و هری کین

قضاوت این مسابقه برعهده چاکر ترکیه ای است و باهاتین دوران و تاریک اونگون نیز کمک‌های او در این بازی هستند. کیپرس و روکل از هلند نیز به عنوان کمک‌داور چهارم و دستیار در این مسابقه حضور خواهند داشت.

انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان