۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین کسب عنوان قهرمانی با حجاب اسلامی شیرین‌تر است/ بزرگترین آرزویم، ایستادن بر سکوی قهرمانی جهان است
کد خبر: ۳۱۵۶۳۹ نویسنده: فاطمه اعتدادی تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۴/۲۰ ساعت: ۱۰:۵ ↗ لینک کوتاه

اختصاصی/بانوی فوتسالیست قزوینی:

کسب عنوان قهرمانی با حجاب اسلامی شیرین‌تر است/ بزرگترین آرزویم، ایستادن بر سکوی قهرمانی جهان است

بانوی فوتسالیست قزوینی می‌گوید: ما از همان ابتدا پذیرفتیم که باید با حجاب در مسابقات شرکت کنیم؛ البته رعایت پوشش اسلامی حین بازی، قطعا دشواری‌هایی دارد؛ اما کسب عنوان قهرمانی با حجاب اسلامی شیرین‌تر است.

کسب عنوان قهرمانی با حجاب اسلامی شیرین‌تر است/ بزرگترین آرزویم، ایستادن بر سکوی قهرمانی جهان است
به گزارش خبرنگار ورزشی صبح قزوین ؛ برخی تصور می‌کنند که حجاب سدی برای رسیدن به موفقیت است و هزار بهانه می‌تراشند تا بگویند حجاب یا پوشش اسلامی مانعی دست و پا گیر برای فتح قله‌های ترقی و پیشرفت است.

اما فاطمه اعتدادی همراه با دیگر هم تیمی‌هایش با رعایت حجاب اسلامی در مسابقات قهرمانی فوتسال زنان آسیا خوش درخشید و ثابت کرد که حجاب محدودیت و دلیلی برای عقب ماندن و عدم موفقیت تیم‌های ورزشی بانوان ایران در عرصه‌های جهانی نیست.

این بانوی فوتسالیست قزوینی که متولد ۲۶ دی ماه سال ۱۳۶۷ و دانشجوی ارشد مدیریت ورزش است موفقیت‌های زیادی را در کارنامه ورزشی خود به ثبت رسانده که از جمله آنها کسب دو بار قهرمانی در مسابقات ملت‌های آسیا در سال‌های 2015 و 2017، مقام دوم بازی‌های آسیایی داخل سالن، کسب قهرمانی غرب آسیا، قهرمانی لیگ برتر و انتخاب سه مرتبه به عنوان گلزن برتر رقابت‌های لیگ برتر فوتسال بانوان است.

اعتدادی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ورزشی صبح قزوین می‌گوید: 11 سال سابقه عضویت در تیم ملی فوتسال بانوان کشور را دارم و از 15 سالگی فعالیتم را در رشته ورزشی فوتبال شروع کردم.

عامل اصلی گذر از موانع و رسیدن به موفقیت تلاش فراوان است
وی می‌افزاید: از آنجا که از همان زمان کودکی به ورزش فوتیال علاقه ویژه‌ای داشتم وارد این رشته ورزشی شدم و خوشبختانه اکنون در عضویت تیم ملی فوتسال کشور هستم.

اعتدادی اظهار می‌کند: ورزش تاثیر به سزایی در زندگی شخصی‌ام داشته؛ به طوریکه اگر دو هفته ورزش نکنم بسیار کسل می‌شوم؛ چون ورزش علاوه بر شادابی و حفظ تندرستی بدن در سلامت روحی انسان نیز موثر است.

وی که تلاش فراوان را رکن اصلی گذر از موانع و رسیدن به موفقیت می‌داند، ادامه می‌دهد: قطعا حضور در میادین ورزشی دارای سختی‌هایی نیز هست؛ به طور مثال عدم حضور در برخی مسافرت‌های خانوادگی و یا دوری از خانواده از جمله مشکلات هر ورزشکاری است؛ اما علاقه من به ورزش و از سوی دیگر همکاری، حمایت و درک بالای خانواده از شرایط موجود، تاثیر به سزایی در غلبه‌ام بر مشکلات داشته است.


به اعتقاد این بانوی فوتسالیست قزوینی عامل اصلی موفقیت هر فرد در رسیدن به اهداف و آمال و آرزوهایش، تلاش و پشتکار زیاد است و تاکید می‌کند: نخبه یا باهوش هم که باشی باید برای هدفت تلاش کنی.

اعتدادی می‌گوید: همسرم اهل ورزش نیست؛ اما شرایط مرا کامل درک می‌کند و برایش مهم است که موفقیت‌های بیشتری را در عرصه فعالیت ورزشی‌ کسب کنم و این روند را ادامه دهم؛ لذا همیشه از من پشتیبانی و حمایت می‌کند.

مسئولان از بانوان ورزشکار حمایت کنند
وی با اشاره به جایگاه ورزش بانوان در قزوین بیان می‌کند: به نظرم باید در رشته فوتبال بانوان در قزوین فرهنگ سازی صورت گیرد؛ ضمن اینکه مسئولان بیشتر حمایت کنند؛ البته در قیاس با سال‌های گذشته شرایط بهتر شده؛ اما هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب و بهتر شدن فاصله زیادی است.

اعتدادی تصریح می‌کند: در استان قزوین نیازمند پرورش مربیان توانمند هستیم؛ تا آنها نیز بتوانند در ادامه فعالیت خود چندین بازیکن موفق تربیت کنند؛ ضمن اینکه برگزاری مسابقات مختلف نیز در موفقیت ورزشکاران قزوینی بسیار حائز اهمیت است.

وی اضافه می‌کند: باید بستر و زمینه مناسب برای فعالیت ورزشی بانوان در استان فراهم شود؛
چراکه رفت و آمد به تهران برای حضور در کلاس‌های ورزشی قطعا برای خانواده‌ها مشکلاتی دارد.

این بانوی ورزشکار اضافه می‌کند: قهرمانی بانوان ایرانی در جام ملت‌های آسیا موجب شکل گیری اتفاقات خیلی خوبی در کشور شد؛ به طور مثال بسیاری خانواده‌های علاقمند به حضور فرزندانشان در رشته ورزشی فوتبال شدند.

برای درخشش نام ایران در میادین ورزشی دنیا تلاش می‌کنیم
وی حمایت مسئولان از قهرمانان ورزشی و رفع دغدغه‌های آنها را باعث ایجاد انگیزه در خانواده‌ها برای هدایت فرزندانشان به سوی فعالیت‌های ورزشی می‌داند و عنوان می‌کند: مسئولان نسبت به گذشته بیشتر از ورزشکاران حمایت می‌کنند، و علی رغم اینکه در دوره‌های قبلی هیچگونه حمایتی از من صورت نگرفت؛ اما در این دوره با حمایت مسئولان بحث اشتغال من پیگیری می‌شود؛ ضمن اینکه قرار است حمایت‌های مالی نیز صورت گیرد.

اعتدادی با اشاره به اینکه همیشه برای رسیدن به موفقیت توکل بر خدا کردم؛ می‌گوید: ما ورزشکاران برای اعتلای پرچم ایران در جهان و درخشش نام ایران در میادین ورزشی دنیا تلاش می‌کنیم و اکنون به لطف خدا در آسیا در جایگاه نخست قرار داریم و بسیاری از کشورهای اروپایی از ما برای انجام بازی‌های دوستانه دعوت می‌کنند.

این بانوی فوتسالیست قزوینی با اشاره به جایگاه ایران در جهان ادامه می‌دهد: اکنون همه تیم‌های دنیا ما را می‌شناسند؛ به ویژه در آسیا تیم ایران را به عنوان یک تیم بسیار خوب می‌شناسند؛ اما برای رسیدن به موفقیت‌های جهانی باید بازی‌های تدارکاتی زیادی با تیم‌های مطرح دنیا داشته باشیم.

ثابت کردیم حجاب مانعی برای رسیدن به قله‌های موفقیت نیست
وی که کسب قهرمانی با رعایت موازین اسلامی و با داشتن حجاب را شیرین‌تر می‌داند؛ می‌گوید: ما از همان ابتدا پذیرفتیم که باید با حجاب در مسابقات شرکت کنیم؛ البته رعایت پوشش اسلامی حین بازی، قطعا دشواری‌هایی دارد؛ اما کسب عنوان قهرمانی با حجاب اسلامی شیرین‌تر است.

اعتدادی تاکید می‌کند: ما با حضور خود با پوشش اسلامی در مسابقات ثابت کردیم که حجاب مانعی برای رسیدن به قله‌های موفقیت نیست و به کسانیکه مخالف حجاب هستند؛ نشان دادیم که حجاب دلیلی برای عقب ماندن ما از عرصه‌های ورزشی در جهان نیست.

این بانوی ورزشکار عنوان می‌کند: خیلی‌ از کشورها مخالف حجاب هستند و از آن انتقاد می‌کنند؛ اما ما محکم و استوار روی حرف خود ایستادیم و ثابت کردیم که حجاب نمی‌تواند مانعی برای تحقق اهدافمان باشد.

پتانسیل و توانمندی بانوان فوتسالیست ایرانی بسیار بالاست
وی که بزرگترین آرزویش ایستادن بر سکوی قهرمانی جهان است؛ می‌گوید: همچنان به این روند ادامه خواهم داد و امیدوارم قهرمانی‌های بیشتری را برای کشورم در جهان کسب کنیم؛ اما بزرگترین آرزویم این است که در سکوی قهرمانی جهان بایستم.

اعتدادی که قهرمانی بانوان فوتسالیست ایرانی در جهان را امری دست نیافتنی و دور از ذهن نمی‌داند؛ اظهار می‎کند: پتانسیل و توانمندی بانوان فوتسالیست ایرانی بسیار بالاست و قطعا با انجام بازی‌های دوستانه بسیار زیاد با تیم‌های بزرگ دنیا و فراهم شدن امکانات بیشتر، این مهم شدنی است.

وی با اظهار گله‌مندی از فاصله زیاد حقوق و پاداش زنان و مردان در دنیای ورزش می‌گوید: برخی از مسئولان متاسفانه بین ورزشکاران خانم و آقا فرق می‌گذارند و از سوی دیگر برخی خانواده‌ها فوتبال را فقط مختص مردان می‌دانند که این موضوع بسیار آزاردهنده است.

رعایت اخلاق ورزشی سکوی پرتاب ورزشکاران برای رسیدن به موفقیت است
این بانوی ورزشکار مهم ترین مشکل بانوان را مباحث مالی و انعقاد قراردادهایی با مبالغ پایین می‌داند و بیان می‌کند: یکی از مشکلات بانوان ورزشکار انعقاد قراردادها با مبالغ پایین است؛ در واقع نبود اسپانسر به دلیل دیده نشدن بازی بانوان فوتسالیست از جمله مشکلات ورزش زنان است.

به گفته اعتدادی یک ورزشکار موفق باید در همه ابعاد اخلاقی و فنی اسوه و نمونه باشد و دوری از حاشیه و رعایت اخلاق ورزشی را سرمشق خود قرار دهد؛ چراکه داشتن اخلاق خوب به ویژه در ورزش‌های گروهی می‌تواند همچون سکوی پرتاب مثبت برای ورزشکار عمل کند و او را زودتر به اهدافش برساند.
انتهای پیام/7003


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان