۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین فروش کالای ایرانی نیازمند تبلیغات گسترده است/ تولیدکننده‌ها با راهکارهای تبلیغ و فروش آشنا نیستند
کد خبر: ۳۱۵۴۸۵ نویسنده: مهدی خیراللهی تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۴/۱۹ ساعت: ۱۱:۸ ↗ لینک کوتاه

کارشناس و مشاور اقتصادی در مصاحبه با صبح قزوین:

فروش کالای ایرانی نیازمند تبلیغات گسترده است/ تولیدکننده‌ها با راهکارهای تبلیغ و فروش آشنا نیستند

کارشناس و مشاور اقتصادی گفت: یکی از عللی که محصولات داخلی ما فروش نمی‌رود این است که این محصولات معرفی و تبلیغ نمی‌شوند.

فروش کالای ایرانی نیازمند تبلیغات گسترده است/ تولیدکننده‌ها با راهکارهای تبلیغ و فروش آشنا نیستند
مهدی خیراللهی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین درباره اهمیت توجه به تولید ملی اظهار کرد: مهمترین نکته‌ای که در فضای اقتصاد مقاومتی مورد تاکید قرار می‌گیرد تولید ملی است، حال باید دید این تولید ملی باید در چه بستری قرار بگیرد تا به فروش منجر شود؟

وی افزود: برای پررونق شدن تولید ملی هیچ راهی وجود ندارد مگر اینکه در فضای تبلیغ قرار بگیریم.

این مدرس دانشگاه اذعان کرد: اگر سیستم رسانه ای و تبلیغاتی ما در فضای مجازی و محیطی و تلویزیونی باهم متحد شوند و از محصول ملی دفاع کرده و این محصولات را معرفی کنند در فضای مجازی و رسانه ای تبلیغات انبوه منجر به فروش می‌شود.

وی عنوان کرد: یکی از عللی که محصولات داخلی ما فروش نمی‌رود این است که این محصولات معرفی و تبلیغ نمی‌شوند.

وجود بازار، تولیدکننده را ترغیب به تولید کالای باکیفیت می‌کند
کتاب "همه سرنوشت تو افکار توست" ابراز کرد: اگر فرماندهان رسانه‌ها و افراد تصمیم گیر با تولیدکنندگان مشارکت داشته باشند و هزینه‌های تبلیغات خود را کاهش دهند و از فروش محصولات سهمی به خود اختصاص دهند، بسیاری از معضلات بیکاری و بازار فروش محصولات داخلی حل خواهد شد.

وی تصریح کرد: معتقدم در فضای تبلیغات، اگر تبلیغ انبوه صورت بگیرد ساختار به سمت فروش می‌رود و در این صورت با فروش بیشتر، تولید افزایش می‌یابد و در این فضا با فروش بیشتر محصولات داخلی تولیدکنندگان به سمت افزایش کیفیت تولید محصول خود پیش می‌رود.

مشاور بانک‌های کشور گفت: تولیدکننده ما زمانی که هزینه لازم را در کار تولید خود ندارد، نمی‌تواند کالای باکیفیت تولید کند، از سوی دیگر اگر تولیدکننده ما یقین داشته باشد کالای تولیدی او به فروش می‌رود به طور یقین برای بالا بردن کیفیت کالای خود هزینه خواهد کرد.

سیستم‌های دولتی در فضای اقتصاد مقاومتی مانع ایجاد می‌کند
وی ادامه داد: متاسفانه بسیاری از سیستم‌های دولتی در فضای اقتصاد مقاومتی نه تنها همراه تولیدکننده نیستند؛ بلکه مانع ایجاد می‌کنند.

خیراللهی با بیان اینکه بسیاری از تولیدکننده‌های ما با راهکارهای تبلیغ و فروش آشنا نیستند، اذعان کرد: لازم است اتحادیه‌ها و اصناف مختلف زیرگروه‌های تولیدکننده خود را با برگزاری کارگاه‌هایی آموزش دهند.

وی تاکید کرد: تا زمانی که جهان بینی منطبق بر آموزش وجود نداشته باشد یادگیری مغفول واقع می‌شود.

عضو اتاق فکر مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ابراز کرد: اگر ما به این باور برسیم که هرلحظه به آموزش نیازمندیم در بخش‌های مختلف صنعت، آموزش، خدمات و فروش واحدهای آموزشی راه اندازی می‌کنیم و مسیر توسعه را پیدا خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: امروز در دنیا مردم برای آموزش هزینه می‌کنند؛ زیرا با آموزش مسیر توسعه و پیشرفت را پیدا می‌کنیم آموزش اجباری هیچ خدمتی به ما نخواهد کرد، آموزش باید اختیاری و انتخابی و از سوی مردم صورت بگیرد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان