۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین مبارزه با آفت سن غلات در گندم زارهای قزوین انجام شد
کد خبر: ۳۱۵۴۷۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۴/۱۹ ساعت: ۱۰:۴۰ ↗ لینک کوتاه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین:

مبارزه با آفت سن غلات در گندم زارهای قزوین انجام شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین گفت: به دلیل بارندگی‌های اخیر و سرد شدن هوا سیکل زندگی این آفت نیز به تاخیر افتاد که مبارزه با پوره این آفت همچون سال گذشته در خردادماه انجام شد.

مبارزه با آفت سن غلات در گندم زارهای قزوین انجام شد
عباس آقاعلیخانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: عملیات مبارزه با آفت سن غلات در سطح 13 هزار هکتار از گندم زارهای این شهرستان اجرا شد.

وی با اشاره به اینکه مبارزه با این آفت در پایان خردادماه به اتمام رسیده است، افزود: این میزان عملیات درسطح 4 هزار و 132 هکتار با سن مادر و درسطح 9 هزار و 245 هکتار از اراضی آبی و دیم مبارزه با پوره این آفت انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین ابراز کرد: با توجه به وضعیت جوی متفاوت امسال نسبت به سال گذشته؛ ریزش سن‌های مادر در مزارع تله یک ماه زودتر و با توجه به این موضوع مبارزه با این آفت نیز یک ماه زودتر از سال گذشته آغاز شد.

وی تصریح کرد: به دلیل بارندگی‌های اخیر و سرد شدن هوا سیکل زندگی این آفت نیز به تاخیر افتاد که مبارزه با پوره این آفت همچون سال گذشته در خردادماه انجام شد.

این مسئول با اشاره به همکاری شایسته گندم کاران در سال جاری در امر مبارزه با آفت گفت: این آفت جزو آفات همگانی است و ردیابی، پیش آگاهی و تعیین دقیق زمان مبارزه با دولت و اجرای مبارزه در زمان اعلام شده نیز از جانب کارشناسان بخش کشاورزی بر عهده کشاورزان است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان