۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین پرداخت بیش از ۲میلیاردتومانی کمک هزینه ازدواج به مددجویان قزوینی
کد خبر: ۳۱۵۲۳۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۴/۱۷ ساعت: ۱۲:۳۰ ↗ لینک کوتاه

در سال ۹۶ اجرا شد؛

پرداخت بیش از ۲میلیاردتومانی کمک هزینه ازدواج به مددجویان قزوینی

در سال ۹۶ به ‌منظور کمک به تأمین جهیزیه و هدیه ازدواج فرزندان مددجو و ازدواج مجدد بانوان تحت حمایت دو میلیارد و ۵۲۳ میلیون تومان پرداخت‌ شده است.

پرداخت بیش از ۲میلیاردتومانی کمک هزینه ازدواج به مددجویان قزوینی
محمد صیادی، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: پرداخت کمک‌هزینه ازدواج به زوج‌های جوان نیازمند تحت حمایت از سرفصل‌های مهم حمایتی این نهاد در حوزه حمایت‌های اجتماعی است.

وی افزود: کمک‌هزینه ازدواج به زوج‌های جوان در قالب کمک‌هزینه جهیزیه به نوعروسان و هدیه ازدواج نو دامادهای تحت حمایت پرداخت می‌شود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قزوین ابراز کرد: هدف کمیته امداد از ارائه این خدمت به همراه دوره های آموزشی قبل، حین و بعد از ازدواج، توسعه و ترویج فرهنگ ازدواج آگاهانه، به موقع و آسان در بین جامعه هدف تحت حمایت، در این بخش است.

وی بیان کرد: به ‌منظور کمک به تأمین 474 فقره جهیزیه و 282 مورد هدیه ازدواج به فرزندان مددجو و ازدواج مجدد 54 نفر از بانوان تحت حمایت و 32 فقره جهیزیه موردی طی سال گذشته به مبلغ دو میلیارد و 523 میلیون تومان پرداخت‌ شده که 319 فقره جهیزیه و هدیه ازدواج پرداخت‌شده به مددجویان ساکن در مناطق محروم استان بوده است.

این مسئول ابراز کرد: مجموع کمک‌هزینه ازدواج پرداختی به جامعه هدف کمیته امداد استان قزوین در سال گذشته حدود یک میلیارد و 65 میلیون تومان از محل منابع داخلی این نهاد تأمین‌ شده است.

وی عنوان کرد: بیش از 731 میلیون تومان نیز از محل کمک‌های مردمی، 428 میلیون تومان از محل کمک حامیان و 298 میلیون تومان کمک موسسات خیریه در قالب کمک‌هزینه ازدواج به زوج‌های جوان نیازمند در سال گذشته هزینه شده است.

صیادی افزود: باهدف تحکیم نهاد خانواده و توجه به ابعاد معنوی جامعه هدف دوره‌های آموزشی متناسب با گروه‌های هدف در قالب آیین همسرداری و فرزند پروری برای زوج‌های جوان تحت حمایت برگزار می‌شود.

وی با دعوت از خیران و مؤسسات خیریه فعال در این بخش برای کمک به تأمین هزینه ازدواج زوج‌های نیازمند، در قالب طرح کوثر گفت: خیران می‌توانند با مراجعه به دفاتر کمیته امداد و مراکز نیکوکاری در سراسر استان و یا شماره‌گیری با کد # ۰۲8*۸۸۷۷* از طریق تلفن همراه در تأمین هزینه ازدواج زوج‌های نیازمند تحت حمایت کمیته امداد استان قزوین مشارکت کنند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان