۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین دنیا هیچ اعتمادی به تعهدات امریکا ندارد/ درصورت خدشه‌دارشدن منافع ملی، در برجام نمی‌مانیم
کد خبر: ۳۱۵۱۹۲ نویسنده: داود محمدی تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۴/۱۷ ساعت: ۷:۳۹ ↗ لینک کوتاه

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در مصاحبه با صبح قزوین:

دنیا هیچ اعتمادی به تعهدات امریکا ندارد/ درصورت خدشه‌دارشدن منافع ملی، در برجام نمی‌مانیم

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: بی‌تردید جمهوری اسلامی تنها در صورت بهره‌مندی از کل منافع و مزایای برجام بدون کمترین خدشه در آن این مسیر را ادامه خواهد داد و اگر منافع ملی ما حفظ نشود دلیلی برای ادامه برجام وجود ندارد.

دنیا هیچ اعتمادی به تعهدات امریکا ندارد/ درصورت خدشه‌دارشدن منافع ملی، در برجام نمی‌مانیم
داود محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین درباره ادامه مذاکرات برجام با اروپایی‌ها اظهار کرد: با توجه به بد عهدی امریکا در برجام و خروج یک طرفه از این معاهده بین المللی حداقل انتظار از کشورهای اروپایی این است که در متعهده ای که ۶ کشور در آن عضویت دارند نسبت به حمایت از تمامی برجام و اجرای تعهدات طرفین اصرار داشته باشند.

وی اذعان کرد: حمایت از تمامی برجام و اجرای تعهدات طرفین به معنای دفاع از حیثیت خود آنها تلقی می‌شود.

نماینده مردم قزوین در مجلس ابراز کرد: اگر اروپا سرسوزنی از آنچه در برجام آمده عقب نشینی کند اعتبار و وجاهت بین‌المللی خود را زیر سوال برده است.

وی تصریح کرد: همانطور که امروز دنیا، هیچ اعتمادی به قراردادها و وعده‌ها و تعهدات امریکا ندارد همین نگاه نیز در جامعه بین المللی نسبت به اروپا ایجاد خواهد شد.

ادامه مذاکرات عرصه آزمونی برای اتحادیه اروپاست
محمدی عنوان کرد: لذا اقدام اروپایی‌ها برای حفظ برجام در وهله اول در راستای حفظ حیثیت بین المللی خود آنهاست و در وهله دوم اعتبار بخشی به معاهدات چند جانبه است.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس ادامه داد: اگر اروپا بر این مدار حرکت کند جایگاه جهانی خود را تثبیت و ارتقاء می‌بخشد و اگر از آن عدول کند بیشترین لطمه اعتباری علیه خودش وارد می‌شود.

وی گفت: ادامه مذاکرات هسته ای ایران و اروپا عرصه آزمونی برای اتحادیه اروپاست تا مشخص شود به چه میزان استقلال رای و نظر دارد و به چه میزان پیرو تصمیمات امریکاست.

این مقام مسئول در پایان اذعان کرد: بی‌تردید جمهوری اسلامی تنها در صورت بهره‌مندی از کل منافع و مزایای برجام بدون کمترین خدشه در آن این مسیر را ادامه خواهد داد و اگر منافع ملی ما حفظ نشود دلیلی برای ادامه برجام وجود ندارد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان