۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین اروپا همانند امریکا غیرقابل اعتماد است/ اقتصاد باید از وابستگی به نفت نجات یابد
کد خبر: ۳۱۵۱۰۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۴/۱۶ ساعت: ۱۵:۵۵ ↗ لینک کوتاه

نماینده آوج و بوئین زهرا در مجلس:

اروپا همانند امریکا غیرقابل اعتماد است/ اقتصاد باید از وابستگی به نفت نجات یابد

نماینده آوج و بوئین زهرا در مجلس با اشاره به توان نظامی ایران در بستن تنگه هرمز گفت: مسئولینی که پای مذاکره با اروپا می‌نشینند باید قاطعیت داشته باشند و منافع کشور و ملت را تضمین کنند؛ اروپا همانند آمریکا غیرقابل اعتماد است.

اروپا همانند امریکا غیرقابل اعتماد است/ اقتصاد باید از وابستگی به نفت نجات یابد
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ؛ روح‌الله بابایی صالح نماینده آوج و بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: موضع‌گیری محکم رئیس جمهور در برابر آمریکا و تهدید به بستن تنگه هرمز، بازتاب موثری در مجامع بین‌المللی داشت.

وی با اشاره به تحریم‌های ظالمانه آمریکا افزود: تنگه هرمز یکی از شاهراه‌های عبور نفت در دنیا است که بستن آن معاملات جهانی را بر هم خواهد زد.

نماینده آوج در مجلس گفت: در راستای این موضع‌گیری قوی باید اختیاراتی به نیروهایی که توان عملیاتی دارند بدهیم تا در مقابل تهدیدات دشمن بتوانیم اقدامی محکم نشان دهیم.

بابایی صالح بیان کرد: با توجه به اینکه تنگه هرمز در اختیار جمهوری اسلامی ایران است با یک عملیات کاملا محکم می‌توان مانع از رسیدن آمریکا به اهدافش شد.

وی عنوان کرد: دولتمردان باید تصمیمات اساسی برای مقابله با هجمه‌های مختلف دشمن داشته باشند و با قدرت در مقابل تهدیدات و زیاده‌خواهی آن‌ها بایستند.


این نماینده مجلس در ادامه با بیان اینکه امروز اقتدار و قدرت جمهوری اسلامی ایران بر جهانیان ثابت شده است؛ تصریح کرد: هرگاه با قدرت در برابر دشمنان ایستاد‌ه‌ایم، آن‌ها عقب‌نشینی کرده‌اند و جرات تجاوز به مواضع ما را نداشته‌اند.

بابایی صالح تاکید کرد: باید کاری کنیم که اقتصاد کشور را از وابستگی به نفت نجات دهیم تا جایی که دیگر درب چاه‌ها را ببندیم تا دشمنان قدرت مانور و تهدید اقتصادی کشور را نداشته باشند.

FATF امنیت کشور را تهدید می‌کند 
وی با اشاره به مذاکرات تیم دیپلماسی کشور با اروپا در خصوص برجام گفت: فرقی بین آمریکا و اروپا وجود ندارد و همه این کشورها به دنبال منافع خود هستند.

نماینده بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مسئولینی که پای مذاکره با اروپا می‌نشینند باید قاطعیت داشته باشند و منافع کشور و ملت را تضمین کنند.

بابایی صالح اضافه کرد: تیم مذاکره‌کننده در صورتی که مذاکرات را بی‌نتیجه دیدند باید زمان را از دست ندهند و بدون معطلی به سراغ برنامه‌ها و تصمیمات دیگر بروند و فعالیت‌های هسته ای را از سر گرفته شود.

وی با بیان اینکه ملت ایران در برهه‌های مختلف آزموده شده‌اند؛ ابراز کرد: با شعار و حرف نمی‌توان کاری را پیش برد و باید با جدیت در خصوص تمام مسائل کشور اقدام کرد.

این نماینده مجلس با اشاره به لایحه FATF گفت: این لایحه در مجلس مخالفان و موافقانی دارد اما با توجه به رفتارهای تضمین نشده اروپا و پیمان‌شکنی آمریکا نباید به هیچ وجه در پذیرش آن کوتاه بیاییم.

بابایی صالح بیان کرد: دشمن درصدد نفوذ به کشور از هر روزنه‌ای است و لایحه FATF مفادی دارد که شخصیت‌های مهم کشور را تهدید کرده و امنیت را به خطر می‌اندازد.

وی پایان تصریح کرد: باید استقلال کشور و ملت را حفظ کنیم و این تصمیم بدون شک اقتدار نظام، دولت و مجلس را نشان خواهد داد.
انتهای پیام/ 7003

منبع: شاخص نیوز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان