۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین بازدید سرزده بازرسان آژانس از دانشگاه علم و صنعت فصل جدیدی در دیپلماسی ذلت گشود
کد خبر: ۳۱۵۰۱۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۴/۱۶ ساعت: ۱۰:۴۵ ↗ لینک کوتاه

نامه بسیج دانشجویی ۸ دانشگاه تهران خطاب به وزیر علوم:

بازدید سرزده بازرسان آژانس از دانشگاه علم و صنعت فصل جدیدی در دیپلماسی ذلت گشود

بسیج دانشجویی ۸ دانشگاه بزرگ تهران در نامه‌ای خطاب به وزیر علوم ازبازرسی آژانس بین المللی از دانشگاه علم و صنعت بدون اطلاع دانشگاهیان انتقاد کردند.

بازدید سرزده بازرسان آژانس از دانشگاه علم و صنعت فصل جدیدی در دیپلماسی ذلت گشود
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، بسیج دانشجویی 8 دانشگاه بزرگ تهران در نامه ای خطاب به وزیر علوم ازبازرسی آژانس بین المللی از دانشگاه علم و صنعت بدون اطلاع دانشگاهیان انتقاد کردند.

Image result for ‫غلامی وزیر علوم‬‎

متن این نامه در ادامه آمده است:

 « بسم الله القاصم الجبارین
جناب آقای غلامی، وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری
با سلام و صلوات بر محمد و آل محمد (ص)
چنانکه مستحضرید در روز‌های اخیر، فصل جدیدی در دیپلماسی ذلت گشوده شد. متاسفانه بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی و به عبارت دقیق‌تر جواسیس سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه طی اقدامی متعرّضانه قسمت‌هایی از دانشگاه علم و صنعت ایران، از جمله دانشکده‌ی مهندسی برق را تحت بازرسی و نمونه برداری قرار دادند! این اقدام بدون اطلاع دانشگاهیان و همچنین با مشایعت برخی اساتید فتنه گر داشگاه تحقق یافته است.

تقتیش یک مرکز دانشگاهی توسط ماموران ذکر شده نه تنها در ایران، بلکه در سراسر جهان و حتی کشور‌های پذیرنده‌ پروتکل الحاقی نیز اقدامی شگفت به حساب می‌آید. بازرسان آژانس تنها به بهانه‌ی مقاله‌ی پژوهشی یکی از دانشجویان این دانشکده به سمت دانشگاه سرازیر شده و به جای بازرسی از آزمایشگاه و دفتر استاد مربوطه، تعدادی از آزمایشگاه‌ها و دفاتر اساتید را مورد تفتیش قرار داده اند. طبق اذعان اساتید دانشکده‌ برق بسیاری از این استادان هنگام بازدید در دفتر خود حضور نداشته و این اقدام بدون اجازه‌ آنان صورت گرفته است؛ حال آنکه تعدادی از قطعات فوق پیشرفته و راهبردی ساخته شده توسط اساتید در همین اتاق‌ها قرار داشته؛ اما علی الظاهر دیپلماسی سراسر حقارت دولت نقطه‌ای را به دور از نظر جواسیس بین المللی مستکبران باقی نگذاشته است.

آیا اگر قرار باشد نخبگان ما به دلیل به کار بردن تنها یک کلمه با کاربرد مشابه در مقالاتشان در کشور خود تحت بازجویی قرار بگیرند، آنگاه دیگر استقلالی برای کشور باقی می‌ماند؟! این کار با امضای لایحه‌ی کاپیتولاسیون چه تفاوتی دارد؟!

صد البته این واقعیت بر همگان روشن است که اساس نظام بازرسی‌های برجامیِ مورد تاکید غرب تکمیل پازل اطلاعاتی از مراکز و توانمندی‌های راهبردی، فناورانه و اقتدارآفرین کشور است، لکن پیش از هرکسی نهاد‌های ذیربط در کشور باید پاسخگوی چرایی باز شدن پای جاسوسان آژانس به فضا‌های دانشگاهی باشند. مقتضی است تا در اسرع وقت وزارت امور خارجه و شورای عالی امنیت ملی به عنوان نهاد‌های مرتبط با آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای و همچنین وزارت علوم در جایگاه متصدی مدیریت دانشگاه‌های کشور نسبت به اقدام حرمت شکنانه‌ اخیر توضیحات مربوطه را ارائه دهند. بدیهی است مسئولیت هرگونه تهدید برآمده از این بازدید و بازرسی‌های مشابه برای دانشمندان کشور بر عهده‌ی نهاد‌های فوق الذکر خواهد بود.

از آخرین باری که اجانب قصد تعرض به استقلال فضای دانشگاهی کشور را داشتند 65 سال می‌گذرد که آن روز نیز دانشجویان ننگ حضور بیگانه را با خون خود از کف دانشگاه شستند و حاشا که امروز چنین رخداد‌های شومی مجددا در فضای آموزش عالی کشور تکرار شود.
مع الاسف اقدام روز گذشته به دلیل هراس از واکنش دانشگاهیان به دور از چشم همگان انجام گرفت.

چراکه در غیر این صورت دانشجویان و اساتید این دانشگاه اجازه‌ی چنین هتک حرمتی را به ماموران یادشده و عوامل داخلی آنان نمی‌دادند، لذا در صورت تکرار چنین اتفاقی در این دانشگاه و سایر فضا‌های دانشگاهی و تحقیقاتی کشور، دانشجویان در برخورد انقلابی با عوامل جاسوس کوچکترین مصلحتی را مد نظر قرار نخواهند داد؛ و الله شدید العقاب ...»

انتهای پیام/1404

منبع: فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان