۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین در جام پارس دنبال قهرمانی نبودیم/ ووشوکاران با حضور مسئولان ورزش در اردو انگیزه گرفتند
کد خبر: ۳۱۵۰۰۹ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۴/۱۶ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

در جام پارس دنبال قهرمانی نبودیم/ ووشوکاران با حضور مسئولان ورزش در اردو انگیزه گرفتند

سرمربی تیم ملی وشوو گفت: ما با حضور در مسابقات جام پارس چند هدف را دنبال می‌کردیم و اصلاً به دنبال قهرمانی نبودیم.

در جام پارس دنبال قهرمانی نبودیم/ ووشوکاران با حضور مسئولان ورزش در اردو انگیزه گرفتند

حسین اوجاقی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری صبح قزوین ، در پاسخ به این سوال که حضور مسئولان ورزش در اردوی تیم ملی چقدر باعث بالا رفتن انگیزه ملی پوشان  می‌شود، گفت: روز چهارشنبه سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان به همراه صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک به آکادمی ملی ووشو آمدند و از اردوی تیم ملی جوانان و بزرگسالان بازدید کردند، این برای اولین بار است که وزیر ورزش و جوانان در اردوی تیم ملی ووشو حضور پیدا می‌کند و این موضوع باعث انگیزه و دلگرمی ورزشکاران می‌شود. رئیس کمیته ملی المپیک پیش از این یکبار از اردوهای تیم ملی ووشو بازدید کرده بود و این برای دومین بار بود که در اردوها حضور پیدا می‌کرد. به هر حال این اتفاق خوبی بود و ملی پوشان حاضر در اردوها انگیزه مضاعفی را کسب کردند.

سرمربی تیم ملی در مورد نفرات فیکس حاضر در اردوهای تیم ملی و شرایط آنها در حال حاضر، اظهار داشت: رضا سبحانی نماینده وزن 56 کیلوگرم، عرفان آهنگریان نماینده وزن 60 کیلوگرم، فرود ظفری نماینده وزن 65 کیلوگرم و محسن محمدسیفی نماینده وزن 70کیلوگرم سانداکارانی هستند که به بازی‌های آسیایی اندونزی اعزام خواهند شد البته ما نفرات دوم را نیز به عنوان سانداکاران رزرو در اردوها نگه داشتیم که اگر خدایی ناکرده در صورت مصدومیت هر کدام از ملی‌پوشان نتوانند به بازی‌های آسیایی اندونزی اعزام شوند ما بلافاصله یک نفر را جایگزین آنها خواهیم کرد. در حال حاضر بچه‌ها از شرایط بسیار خوبی برخوردار هستند و آمادگی حضور در یک رویداد بزرگ را دارند.

وی در ادامه صحبت‌های خود، عنوان کرد: دوره‌های قبل در وزن 75 کیلوگرم مسابقات برگزار می‌شد و تمام 5 وزن در بازی‌های آسیایی حضور داشتند و هر کشور به انتخاب خود 4 وزن را به بازی‌های آسیایی اعزام می‌کرد ما این فرصت را داشتیم که یک وزن متفاوت‌تر از چینی‌ها داشت باشیم، ما در وزن 75 کیلوگرم شانس کسب مدال را داشتیم در واقع ما از میان‌وزن‌ به بالا موفق به کسب مدال بودیم. در مسابقات جهانی اوزان 70 منهای 75، منهای 85، 90 و مثبت 90 را اعزام می‌کردیم و مدال کسب می‌کردیم در این دوره در این اوزان مسابقات برگزار می‌شود که آسیایی‌ها ورزشکاران بسیار خوبی را دارند مخصوصاً سانداکاران جنوب شرق آسیا مثل چین، ویتنام، کره،‌اندونزی از کشورهای بسیاری خوبی هستند.

وی در پاسخ به این سوال که تا پیش از بازی‌های آسیایی اندونزی چند مرحله اردوی دیگر باقی مانده است، گفت: سه مرحله اردوی دیگر تا پیش از اعزام به اندونزی برگزار خواهیم کرد یک مرحله از این اردوها در شهرکرد برگزار می‌شود 27 تیر تا 78 مرداد ملی‌پوشان در شهرکرد اردو برگزار خواهند کرد. مرحله آخر ما در تهران است و 23  ملی‌پوشان به بازی‌های آسیایی اعزام خواهند شد.

اوجاقی در پاسخ به این سوال که برگزاری اردوی مشترک با تیم ملی اندونزی پیش از آغاز بازی‌های آسیایی جاکارتا چقدر به ووشوی ایران کمک کرد، خاطرنشان کرد: با تیم ملی اندونزی یک ما ه اردوی تمرینی مشترک داشتیم  که دو مسابقه دوستانه به صورت تدارکاتی برگزار کردیم، حضور تیم ملی اندونزی در ایران پوئن‌های مثبتی برای ما داشت. ابتدا اینکه آنها میزبان بازی‌های آسیایی هستند و خیلی به ما کمک کردند. ما یکسری بازیکن کم‌تجربه داریم که خیلی کم‌تجربه هستند و تجربه بین‌المللی بسیار کمی دارند و مبارزه کردن آنها با سانداکارن کشور‌هایی که در رنکینگ بعد از چین، کره، ویتنام قرار میتواند به آنها کمک کند. این کشورها حریفان جدی برای ما هستند و ما با دیدارهای تدارکاتی با این کشورها می‌توانیم بازیکنان‌مان را به آمادگی خوبی برسانیم. این دیدار برای بچه‌های ما یک دیدار تدارکاتی بود.

وی در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد: در بین سانداکاران تیم ملی اندونزی که در ایران حضور داشتند نماینده 56 کیلوگرم انها یک طلا و یک نقره مسابقات جهانی را در کارنامه خود دارد. این یک چالش برای ما است او امید کسب مدال در بازی‌های آسیایی است. ما در این یک ماه فرصت آنالیز این سانداکاران را داشتیم که خیلی برای ما مهم بودند. در کل حضور آنها برای ما مفید بود. بچه‌های ما کم‌تجربه هستند و با برگزاری این اردوی مشترک بچه‌های ما به خودباوری رسیدند، همین که جوان‌های ما با سانداکاران اندونزی مبارزه کردند، از استرس آنها کم شده است.

اوجاقی در پاسخ به این سوال که برگزاری جام پارس در ایران چقدر به عنوان یک دیدار تدارکاتی برای ملی‌پوشان ساندا مفید بود، گفت: 8 تیم خارجی و 2 تیم ایرانی در جام پارس حضور داشتند، تیم پارس‌جنوبی و استان گلستان به عنوان نمایندگان ایران در این مسابقات شرکت کردند. ما چند نفر از ملی‌پوشان را در ترکیب تیم گلستان داشتیم تا به واسطه این مسابقات تمام نفرات حاضر در اردوی تیم ملی بتوانند در جام پارس مبارزه کنند. ما با حضور در جام پارس چند هدف را دنبال می‌کردیم وا صلاً به دنبال قهرمانی نبودیم، حضور تماشاچیان و شلوغی سالن برای ما مهم بود، چرا که بچه‌های کم‌تجربه ما در این شرایط و هیجان استرس خود را مدیریت می‌کردند. هماهنگی بین کوچ و ورزشکاران یکی دیگر از نکات مهم این مسابقات برای ما بود. ما در این مسابقات نقاط ضعف و قوت خود را مقابل تیم‌های خارجی شناسایی کردیم و در مراحل بعدی اردوها نقاط ضعف را پوشش خواهیم داد.

انتهای پیام/س

 

منبع: ورزشی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان