۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین پلیس آب در قزوین تشکیل می‌شود
کد خبر: ۳۱۴۹۹۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۴/۱۶ ساعت: ۸:۲۹ ↗ لینک کوتاه

معاون عمرانی استاندار:

پلیس آب در قزوین تشکیل می‌شود

معاون عمرانی استاندار گفت: با گشت روزانه در استان، می‌توان آبیاری در ساعات اوج گرما و نیز اتلاف بی رویه آب از طریق شبکه‌های آبرسان را مشاهده کرد، که در صورت ادامه این روند حتما برخورد جدی خواهد شد.

پلیس آب در قزوین تشکیل می‌شود
علی فرخزاد در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: در صورت مشاهده آبیاری بی رویه فضاهای سبز، برخورد جدی خواهد شد، شهرداری‌ها آبیاری فضای سبز را از 10 شب تا 6 صبح انجام دهند.

وی افزود: همچنین شهرداری‌ها موظفند در اسرع وقت شبکه ابرسانی فضای سبزشان را اصلاح کرده و نیز بر روی تانکرهای آبی که اقدام به آبیاری فضای سبز می‌کنند، کنترل جدی داشته باشند تا حتی المقدور از اسراف آب جلوگیری شود.

معاون عمرانی استاندار قزوین اذعان کرد: با توجه به شرایط بحرانی آب، می‌توان با رعایت مسائل فنی و حفظ سلامت مردم از آب‌های بازچرخانی استفاده کرد و در اماکنی که امکان استفاده از پساب نباشد، از آب‌های زیرزمینی استفاده کرد.

وی بیان کرد: اکنون با توجه به بحران خشکسالی استفاده بی رویه آب در فضاهای سبز چندان عقلانی به نظر نمی‌رسد.

این مسئول ابراز کرد: با گشت روزانه در استان، می‌توان آبیاری در ساعات اوج گرما و نیز اتلاف بی رویه آب از طریق شبکه‌های آبرسان را مشاهده کرد، که در صورت ادامه این روند حتما برخورد جدی خواهد شد.

فرخزاد با اشاره به تجارب کشورهایی که با این بحران مواجه بوده اند، افزود: برای عبور از این بحران باید ضربتی عمل کرد.

وی در پایان تاکید کرد: تشکیل گروهی با عنوان پلیس آب با هدف آموزش مشترکین نسبت به اهمیت آب و نحوه صرفه‌جویی در مصرف آن و همچنین نظارت بر روند اجرای مصوبات محدود کننده مصرف آب توسط مشترکین، و نیز افزایش جریمه روزانه مشترکین پرمصرف می‌تواند اقدامات مثمر ثمری در این زمینه باشد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان