۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین چرا خواندن دعای توسل امام زمان (عج) در ماه شوال توصیه شده است؟
کد خبر: ۳۱۴۸۸۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۴/۱۵ ساعت: ۱۳:۱۸ ↗ لینک کوتاه

کارشناس علوم قرآنی توضیح داد:

چرا خواندن دعای توسل امام زمان (عج) در ماه شوال توصیه شده است؟

کارشناس علوم قرآنی درباره لزوم خواندن دعای توسل آقا امام زمان (عج) در ماه شوال توضیحاتی ارائه داد.

چرا خواندن دعای توسل امام زمان (عج) در ماه شوال توصیه شده است؟
به گزارش سرویس فرهنگ وهنر  صبح قزوین ،علی محسنی‌راد کارشناس علوم قرآنی درباره علت لزوم خواندن دعای توسل امام زمان(عج) در ماه شوال گفت:شوال که پس از ماه پر خیر و برکت رمضان فرا می‌رسد، فضیلت‌های بسیاری با خود به همراه دارد از این رو انجام دادن یکسری امور در این ماه سفارش شده است.

وی ادامه داد: صدقه دادن یکی از موضوعات مهمی است که بهتر است مومنان نسبت به آن در ماه شوال بیش از سایر ماه‌ها توجه داشته باشند چراکه صدقه هفتاد نوع بلا را دفع می‌کند.

این کارشناس علوم قرآنی تصریح کرد: صدقه دادن علاوه بر تاثیر مثبتی که برای فرد صدقه دهنده در پی دارد، نوعی کمک به نیازمندان نیز محسوب می‌شود از این رو ثواب زیادی دراد.

وی در ادامه صحبت‌های خود اظهار کرد: کمک به نیازمندان که همواره از سوی خداوند در قرآن کریم مورد سفارش قرار گرفته در ماه شوال باید بیش از پیش توسط بندگان خدا پر رنگ شود چرا که این ماه با عیدی بزرگ و سرشار از برکت مانند عید سعید فطر آغاز شده است.

محسنی‌راد یادآور شد: بهتر است دینداران همواره به این موضوع توجه کنند که سنت نیکو و پسندیده صله رحم را در ماه شوال همواره ادامه دهند.

وی خاطرنشان کرد: خواندن زیارت امام حسین (ع)، دعای توسل آقا امام زمان (عج)، زیارت عاشورا و سوره‌های قرآن کریم از جمله اعمال ارزشمندی است که به جای آوردن آن‌ها در این ماه از ثواب بسیار زیادی برخوردار است.

منبع:میزان

انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان