۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین ۱۲ استان در معرض تهدید آنفلوانزای فوق حاد پرندگان قرار دارد
کد خبر: ۳۱۴۷۳۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۴/۱۴ ساعت: ۱۲:۴۲ ↗ لینک کوتاه

مسئول هماهنگی ستاد آنفلوانزا در قزوین:

۱۲ استان در معرض تهدید آنفلوانزای فوق حاد پرندگان قرار دارد

مسئول هماهنگی ستاد آنفلوانزای فوق حاد پرندگان گفت: ۱۲ استان کشور در معرض تهدید بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان قرار دارد که در ۷ استان تهدید جدی است و بیماری در آن بیشتر دیده شده است.

۱۲  استان در معرض تهدید آنفلوانزای فوق حاد پرندگان قرار دارد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ اکبر قانعی، مسئول هماهنگی ستاد آنفلوانزا پیش از ظهر امروز(پنج شنبه) در دیدار با استاندار قزوین در استانداری اظهار کرد: استان قزوین که جایگاه مهمی در تولید مرغ تخم گذار و اجدادی دارد در سال گذشته توانست با مدیریت منطقی از بحران عبور کند.

وی افزود: هم اکنون استان قزوین می‌تواند به عنوان پایلوت در طرح امسال در برنامه‌ها مشارکت جدی داشته باشد.

این مقام مسئول بیان کرد: ۱۲ استان کشور در معرض تهدید بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان قرار دارد که در ۷ استان تهدید جدی است و بیماری در آن بیشتر دیده شده است.

وی اضافه کرد: برای هماهنگی بیشتر در مبارزه با این بیماری طرح جامعی تهیه شده که از اول مهرماه در سراسر کشور اجرایی می‌شود.

مسئول هماهنگی ستاد آنفلوانزای فوق حاد پرندگان وزارت جهاد کشاورزی کشور تصریح کرد: بیماری فوق حاد پرندگان یک تهدید است، اما با تمهیدات پیش بینی شده می‌توانیم آن را به یک فرصت تبدیل کنیم تا صنعت مرغداری در کشور به روز شود.

وی یادآورشد: باید در این شرایط کمک کنیم تا صنعت مرغداری که می‌تواند به یک صنعت صادراتی مهم تبدیل شود، آسیب‌های خود را شناخته و برای مقابله با آن آماده شود.

این مقام مسئول گفت: تولید مرغ سالم با محور صادرات می‌تواند این صنعت را به شکوفایی رسانده و به رونق کسب و کار این صنعت کمک کند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان