۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین عتبات خبرنگاری از طریق ستاد بازسازی عتبات درحال پیگیری است
کد خبر: ۳۱۴۷۲۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۴/۱۴ ساعت: ۱۲:۲۰ ↗ لینک کوتاه

نائب رئیس خانه مطبوعات استان قزوین:

عتبات خبرنگاری از طریق ستاد بازسازی عتبات درحال پیگیری است

نائب رئیس خانه مطبوعات قزوین گفت: با هماهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات وارد مذاکره شدیم و به جمع بندی نهایی با هزینه بسیار پایین تر رسیدیم و تصمیم گرفته شد که دوباره برای سفر عتبات خبرنگاری ثبت نام شود.

عتبات خبرنگاری از طریق ستاد بازسازی عتبات درحال پیگیری است
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ جابر خرم‌نیا نائب رئیس خانه مطبوعات استان قزوین عصر روز گذشته(چهارشنبه) در نشست خبری و هم اندیشی اصحاب رسانه استان قزوین اظهار کرد: در قضیه برگزاری سفر عتبات عالیات ویژه خبرنگاران، قرار بر این شد که دو نفر پیگیر موضوع باشند و نتایج را اعلام کنند.

وی افزود: ثبت نام از خبرنگاران و جمع‌آوری مدارک آنها چند ماهی طول کشید و سرانجام در بهار سال ۹۶ اسامی قطعی به اداره کل حج و زیارت ارجاع شد که به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و ایام حج، اداره کل برنامه‌ریزی برای حج خبرنگاران را به تاخیر انداخت.

نائب رئیس خانه مطبوعات استان قزوین تصریح کرد: موضوع عتبات خبرنگاران در قالب طرح به خانه مطبوعات ارجاع و موضوع را پیگیری کردیم که متوجه شدیم از نظر اداره کل دستور قبلی کم لم یکن بوده و قابلیت اجرایی ندارد.

وی ادامه داد: مجدد نامه‌ دیگری تنظیم شد و با پیگیری آقای داود محمدی، نماینده مجلس شورای اسلامی جریان در پروسه اجرایی افتاد و از طریق سازمان حج و زیارت کشور اقدان شد، اما متاسفانه باز هم به نتیجه‌ای نرسید.

خرم‌نیا بیان کرد: در ادامه فرآیند دیگری را پیش گرفتیم و با هماهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات وارد مذاکره شدیم و به جمع بندی نهایی با هزینه بسیار پایین تر رسیدیم و تصمیم گرفته شد که دوباره برای سفر عتبات خبرنگاری ثبت نام شود فقط مشکلی در بحث وام‌های قرض‌الحسنه وجود دارد که امیدوارم به زودی رفع شود.

وی عنوان کرد: خانه مطبوعات برای تعامل با نهادها و دستگاه‌های مختلف تفاهم‌نامه‌هایی را امضا کرده است؛ که در این راستا تفاهم نامه‌ای با مجموعه جهاد دانشگاهی استان قزوین منعقد شد.

این فعال رسانه ایدر ادامه گفت: هم‌اکنون یک تفاهم نامه آموزشی با جهاد دانشگاهی استان انجام شده و خبرنگاران می‌توانند با مراجعه به خانه مطبوعات و دریافت معرفی‌نامه به مرکز آموزش‌های کوتاه مدت جهاد دانشگاهی مراجعه کنند و برای ثبت نام در هر یک از دوره‌های عمومی جهاد دانشگاهی مشمول ۲۰ درصد تخفیف شوند.

وی اضافه کرد: همچنین خبرنگاران برای تحصیلات آکادمیک نیز در دو رشته امور فرهنگی و روابط عمومی در مقطع کاردانی و کارشناسی با تخیف ویژه می‌توانند در مجموعه جهاد دانشگاهی ثبت نام کنند.

خرم‌نیا تصریح کرد: تفاهم نامه‌هایی برای تعاملات بیشتر با سازمان بسیج رسانه و شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، علوم پزشکی، انتقال خون و بهزیستی منعقد شده است که یکی از اقدامات مهم انجام شده، رایزنی برای تربیت خبرنگاران تخصصی در حوزه‌های مربوطه است.

وی عنوان کرد: در آینده با یک موسسه حقوقی تفاهم همکاری خواهیم بست با این عنوان که هر یک از اعضای خانه مطبوعات چنانچه دچار مشکل حقوقی و قضایی شوند، بتوانند از تخفیف‌های ویژه در این زمینه برخوردار شوند.

نائب رئیس خانه مطبوعات استان قزوین بیان کرد: در ارتباط با استفاده رایگان خبرنگاران از سینما نیز تفاهم نامه‌ای که پیشتر با سینما بهمن در ارتباط با تماشای رایگان اصحاب رسانه از فیلم‌ها منعقد شده بود یک تفاهم نامه دوجانبه بود.

وی اضافه کرد: بر این اساس اجازه تماشای رایگان از سینما بهمن به خبرنگاران داده می‌شد، اما اصحاب رسانه نیز باید به ظرفیت‌های سینما بهمن از جمله معرفی فیلم‌های روی پرده و نقد فیلم‌ها بپردازند؛ اما متاسفانه یا این بند تفاهم نامه به اطلاع اصحاب رسانه نرسیده بود و یا اینکه به علل دیگر اجرایی نشده بود.

این فعال رسانه ای عنوان کرد: با این وجود سینما بهمن با همت بالایی که داشت یک طرفه این تفاهم نامه را اجرایی کرد که پس از آنکه مسئولیت را در خانه مطبوعات برعهده گرفتیم مدت زمان تفاهم نامه به پایان رسیده بود.

وی تصریح کرد: مذاکره مجدد با مجموعه سینما بهمن ما را به این نتیجه رساند که شرایط کاری سینما بهمن نسبت به سال‌های قبل تفاوت کرده است؛ ضمن اینکه تجربه بدی نسبت به تفاهم‌نامه قبلی داشتند؛ اما تلاش داریم که رایزنی‌های دیگری صورت گیرد تا امکان مشاهده فیلم در سینما برای خبرنگاران فراهم شود.

خرم نیا ابراز کرد: احتمالا تماشای رایگان فیلم در سینما بهمن کمی سخت یا شاید دور از ذهن باشد؛ زیرا وضعیت مالی سینما بهمن و مسائل دیگر متغیر است؛ مگر اینکه اسپانسر مالی داشته باشیم.

وی در بخش دیگر سخنان خود گفت: در بحث بیمه تامین اجتماعی نیز مشکل موجود، مشکل قانونی است و چیزی که خبرنگاران با آن مواجه هستند بم‌بست‌های قانونی است.

خرم‌نیا ادامه داد: رفع مشکل نیازمند آن است که یک طرح کامل، دقیق و سنجیده توسط خانه‌های مطبوعات سراسر کشور طراحی و در مرکز پژوهش‌های مجلس ارائه شود تا در نهایت در مجلس به تصویب برسد.

وی ابراز کرد: در ارتباط با بیمه تکمیلی به زودی قراردادهایی منعقد خواهد شد و کسانیکه دارای بیمه پایه هستند از طریق خانه مطبوعات می‌توانند با پرداخت حق بیمه تکمیلی از بیمه درمانی گروهی استفاده کنند.

نائب رئیس خانه مطبوعات استان قزوین بیان کرد: برخی مسائل نیازمند پشتیبانی دستگاه‌های دولتی از نهاد خانه مطبوعات دارد تا امور صنفی رسانه از طریق خانه پیگیری شود که خوشبختانه آقای استاندار و آقای میقانی کاملا به این مسئله واقف بوده و همکاری لازم را دارند که جشنواره مطبوعات از ثمرات تشکیل همین کارگروه بود.

وی تاکید کرد: در ارتباط با جشنواره مطبوعات ضروری است که آثار تایپ شده به دبیرخانه ارسال شود؛ چون این آثار باید کدگذاری شود و فقط برگه تایپ شده به همراه کد به هیئت داوران ارائه می‌شود.

خرم‌نیا در پایان تصریح کرد: دبیرخانه جشنواره ماهیت حقوقی مستقل از هئیت مدیره خانه مطبوعات دارد و خانه مطبوعات فقط نظارت کننده بر فرآیند اجرایی جشنواره است و در گزینش آثار و یا داوری آنها هیچ دخالتی نخواهد داشت.
انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان