۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین قطار بوکس در حال حرکت است و نباید سنگ اندازی کنیم/شاهین مصدوم شده و شاید اجازه مبارزه کردن را ندهیم
کد خبر: ۳۱۴۵۶۰ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۴/۱۳ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

قطار بوکس در حال حرکت است و نباید سنگ اندازی کنیم/شاهین مصدوم شده و شاید اجازه مبارزه کردن را ندهیم

مربی تیم ملی بوکس، گفت: همه باید دست به دست هم بدهیم و قطار تیم ملی بوکس که حالا روی ریل رسیدن به هدف حرکت می‌کند را کمک کنیم و به قطاری که حرکت می‌کند سنگ اندازی نکنیم.

قطار بوکس در حال حرکت است و نباید سنگ اندازی کنیم/شاهین مصدوم شده و شاید اجازه مبارزه کردن را ندهیم

علی مظاهری در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری صبح قزوین ، در پاسخ به این سوال که شرایط میزبانی تایلندی‌ها در تورنمنت جام پادشاهی چطور است، گفت: تایلندی‌ها تا به امروز میزبانی خوبی را از خود به نمایش گذاشتند،‌آنها یکی از قدرت‌های بزرگ آسیا هستند که در این رقابت‌ها با سه تیم حضور پیدا کرده‌ا‌ند. آنها قهرمانان آسیا و مدال‌آوران المپیک و جهان را در این رقابت‌ها وارد رینگ کرده‌ا‌ند. به غیر از تایلندی‌ها کشورهای خوبی مثل مغولستان، کره‌، ژاپن، اندونزی در این مسابقات حضور دارند. بوکسورهای اندونزی واقعا در این رقابت‌ها شگفتی‌ساز شدند. چند بوکسور خوب ما در این مسابقات از آنها دیدیم که انصافا عملکرد خوبی داشتند. لیتوانی هم در این مسابقات حضور دارد که تنها کشور اروپایی حاضر در این مسابقات است. حدود 34 تیم در این مسابقات حضور دارند. 

وی در پاسخ به این سوال که سطح فنی مسابقات با حضور کشورهایی که نام آنها را مطرح کردید، چطور است، گفت: مسابقات با نام جایزه بزرگ برگزار می‌شود که این موضوع باعث شده سطح فنی رقابت‌ها با حضور کشورهای صاحب نام بوکس آسیا بالا برود. این رقابت‌ها محک خوبی برای تیم ما بود. طبق صحبت‌هایی که مربیان قزاق مطرح کردند آنها تیم المپیک خود را به این مسابقات آورده‌اند. از لحاظ تکنیک عالی هستند. بچه‌های ما نیز تا به امروز(سه شنبه) توانستند قزاق‌ها را شکست دهند که این موضوع جزء شگفتی‌های مسابقات است. 

مظاهری در پاسخ به این سوال که عملکرد ملی‌پوشان ما در این چند روز آیا قابل قبول بوده یا خیر، اظهار داشت: امید احمدی صفا در وزن 49 کیلوگرم بوکسورهای قزاق و تایلند را شکست داد. بازی بعدی او با نماینده اندونزی است. امید بازی بعدی حریف خوبی را پیش رو دارد. در وزن 69 کیلوگرم کاظم‌زاده بوکسورهای ژاپن و تایلند را شکست داد. بازی سوم با نماینده قزاقستان مبارزه خواهد کرد. شاهین موسوی در وزن 75 کیلوگرم عالی بود بازی اول با نماینده سنگاپور بازی کرد، بازی دوم با حریف قزاق مبارزه کرد اما متاسفانه از ناحیه سر آسیب دید و به دلیل جراحتی که داشت بلافاصله راهی بیمارستان شد. او امروز(چهارشنبه) استراحت می‌کند فردا (پنج‌شنبه) اگر شرایط شاهین مساعد نباشد ما اجازه مبارزه کردن به او را نمی‌دهیم؛ چون سلامتی شاهین برای ما مهم است. حریف اصلی او در این مسابقات قزاق بود که او را شکست داد. 

مربی تیم ملی بوکس در ادامه صحبت‌های خود، خاطرنشان کرد: بچه‌های ما واقعا در این مسابقات عملکرد خوبی را از خود به نمایش گذاشتند ما بعد از حضور در تورنمنت مغولستان توقع نداشتیم که عملکرد آنها به این شکل باشد. فکر ما این بود که بعد از مبارزات سنگینی که در مغولستان داشتند در تایلند آنها فقط بتوانند کسب تجربه کنند. ما برنامه‌ریزی کرده بودیم تا حداقل بچه‌های ما با حضور در تورنمنت تایلند در تمرین‌های مشترکی که صبح ها در تایلند برگزار میشود حضور داشته باشند و به مرور فن بپردازند و تجربه کسب کنند. اصلا انتظار این را نداشتیم که انها به این شکل خوب ظاهر شوند، اما خدا را شکر علی‌رغم اینکه آنها در تمرینات مشترک خوب بودند در مسابقات هم واقعا راضی کننده ظاهر شدند. 

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به عملکرد مشت‌زنان ما در تورنمنت‌های اخیر آیا نگاه دیگر کشورها به بوکس ایران تغییر کرده است یا خیر، گفت: مسئولان مسابقات،‌ داوران و کشورهای دیگر نگاهشان به بوکس ایران تغییر کرده است. این برای ما واقعا افتخار است و من افتخار می‌کنم که بچه‌های ما به این اندازه خوب و با غیرت می‌جنگند. آنها با غیرت جنگیدند و برنده شدند؛ بازی‌های آسیایی خیلی سخت است، اما اگر مشت‌زنان ما با این روند پیش بروند می‌توانند در اندونزی هم مدال کسب کنند. 

مظاهری در ادامه صبحت‌های خود، خاطرنشان کرد: تا به امروز نتایجی که رقم خورده حاصل تلاش یک گروه بوده است. اگر بنده و اکبر احدی در کنار تیم هستیم نباید فراموش کنیم در اردوی تیم ملی سیامک ورزیده، امین قاسمی‌پور، عبدالملکی، یعقوبی، سعید نوروزی، جوهری،‌ فرجی در کنار تیم بوده‌اند. آنها بدون ادعا پا به پای تیم ملی تلاش کردند و این موفقیت تا به امروز حاصل تلاش همه دوستان است. جا دارد از همه بزرگان تشکر کنم آنها بدون هیچ ادعایی به بوکس کمک کردند. امیدوارم جامعه بوکس و فدراسیون قدر این بزرگان را بداند. در آینده نیز امیدوارم بتوانیم با برنامه‌هایی که داریم پس از اجرای آنها موفق شویم. من به دوستان قول می‌دهم اگر اردوهای خوب و منظمی داشته باشیم این بچه‌ها مدعی کسب سهمیه المپیک و رسیدن به موفقیت‌های بزرگ هستند. ملی‌پوشان ما هیچ چیزی از بوکسورهای دنیا کم ندارند. 

مربی تیم ملی بوکس در پایان صحبت‌های خود، خاطرنشان کرد: دیگر کسی ما را زنگ تفریح نمی‌داند و حالا ما به عنوان یک خطر برای دیگر کشورها محسوب می‌شویم. تمام تلاش ما این است بچه‌ها بدون هیچ ادعایی کار کنند تا به آن هدفی که دارند برسند. این همت همه جامعه بوکس را می‌طلبد تا در آرامش کامل و بدون هیچ حاشیه‌ای به هدفمان برسیم. همه باید دست به دست هم بدهیم و قطار تیم ملی بوکس که حالا روی ریل رسیدن به هدف حرکت می‌کند را کمک کنیم و به قطاری که حرکت می‌کند سنگ اندازی نکنیم تا بوکس به آن هدف اصلی خود برسد. انشاءالله اگر همینطور پیش برویم من قول می‌دهم می‌توانیم مدعی مدال‌آوری در المپیک باشیم.

انتهای پیام/س

منبع: ورزشی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان