۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین رکورد تولید آب شرب در قزوین شکسته شد/ حل مشکل قطعی با ۱۰درصد صرفه‌جویی
کد خبر: ۳۱۴۳۴۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۴/۱۲ ساعت: ۹:۹ ↗ لینک کوتاه

مدیرعامل شرکت آبفای استان:

رکورد تولید آب شرب در قزوین شکسته شد/ حل مشکل قطعی با ۱۰درصد صرفه‌جویی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین گفت: برای برقراری جریان مناسب آب شرب، بیش از ۴۷۰ لیتر کمبود آب وجود دارد و ناگزیر از برنامه مدیریت فشار در اغلب مناطق شهر استفاده شده ایم.

رکورد تولید آب شرب در قزوین شکسته شد/ حل مشکل قطعی با ۱۰درصد صرفه‌جویی
داراب بیرنوندی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: روز یکشنبه دهم تیرماه سال جاری و طی شبانه روز با تولید بیش از ۹۷ هزار ۴۰۰ مترمکعب آب از منابع زیرزمینی رکورد جدیدی در تولید آب شهر قزوین ثبت شد.

وی افزود: گرمای کم سابقه بالای ۴۰ درجه در روز مذکور و افزایش مصارف باعث ثبت این رکورد شد.

مدیرعامل شرکت آبفای استان قزوین اذعان کرد: میانگین تولید آب قزوین در هرشبانه روز را ۸۰ هزار مترمکعب است، هر درجه افزایش دمای بالای ۳۵ درجه سانتیگراد باعث افزایش ۵ درصدی مصارف می‌شود.

وی وضعیت کنونی تولید و توزیع آب شرب در قزوین را در شرایط حساس توصیف کرد و گفت: برای برقراری جریان مناسب آب شرب، بیش از ۴۷۰ لیتر کمبود آب وجود دارد و ناگزیر از برنامه مدیریت فشار در اغلب مناطق شهر استفاده شده و امید تا با برنامه‌های در دست اقدام و تامین منابع مالی مورد نیاز طی دو سال آتی تا ۱۸۰ لیتر آن را جبران کنیم.

این مسئول با دعوت از شهروندان برای تداوم صرفه جویی و مدیریت مصرف آب عنوان کرد: تنها با ۱۰ درصد صرفه جویی می‌توان از این فصل گرما با کمترین تنش آبی عبور کرد.

بیرنوندی افزوده شدن سه حلقه چاه جدید طی هفته آتی را از جمله اقدامات کوتاه مدت رفع کمبود آب قزوین عنوان کرد.

وی ابراز امیدواری کرد: با تامین منابع مالی مورد نیاز، بهره برداری ۱۶ حلقه چاه شرق قزوین طی دو تا ۳ سال آتی بعنوان راه کار میان مدت رفع کم آبی قزوین صورت پذیرد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان