۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین مردم تهران کماکان قربانی مدیریت سیاسی اصلاح‌طلبان/ شهرداری افشانی با شهرداری نجفی چه فرقی دارد؟
کد خبر: ۳۱۴۱۵۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۴/۱۱ ساعت: ۱۰:۲۵ ↗ لینک کوتاه

​نابه‌سامانی در پایتخت؛

مردم تهران کماکان قربانی مدیریت سیاسی اصلاح‌طلبان/ شهرداری افشانی با شهرداری نجفی چه فرقی دارد؟

شهرداری تهران یکی از حوزه های مدیریتی است که در دوره اصلاح طلبان رشد و پیشرفت آن متوقف شد.

مردم تهران کماکان قربانی مدیریت سیاسی اصلاح‌طلبان/ شهرداری افشانی با شهرداری نجفی چه فرقی دارد؟
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین  ، شهرداری تهران بعد از مدیریت چند ماهه نجفی هنوز سر و شکل مدیریتی به خود نگرفته است و دیگر شورای شهری‌ها که اصلاح طلب هستند و با همین رویه اصلاح طلبی شهردار را انتخاب می کنند به مدیریت شهر تهران انتقاد جدی دارند.

یکی از منتقدان، محمد علیخانی رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر است که با تاکید بر اینکه شهرداری در 10 ماه گذشته نتوانست یک ایستگاه مترو هم افتتاح کند، گفت: «مدیران مدام می‌گویند پول ندارند پس قبلی ها چطور شهر را اداره می کردند؟»

بخشی از سخنان علیخانی اشاره به خطوط 6 و 7 مترو تهران دارد که خط 7 در زمان شهرداری نجفی درحالی که در دوره قبل افتتاح شده بود، درش تخته شد و غیر فعال گردید.

علیخانی حتی از سهل انگاری شهرداری و مترو سخن می گوید که باعث شده فرصت فاینانس را نیز از دست بدهد.
این عضو اصلاح طلب شورای شهر تهران می گوید: آنقدر از این فاینانس‌ها استفاده نکردند تا مهلت آن به اتمام رسید؛ در حال حاضر  باید یک نفر برود و فایناس ها را تمدید کند.

به گفته رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر، فاینانس موجود 380 میلیون یورو برای خطوط 6 و 7 بوده است.

وی با بیان اینکه همیشه مترو بی‌پول بوده ولی با ابتکارات مدیرانش پیشرفت کرده است، گفت: اگر قرار بود مدیران قبلی نیز همه‌اش بگویند پول ندارند، همین خطوط را هم نداشتیم.

حرفی که حکایت از اوضاع نابه سامان مدیریتی در شهر تهران در دوران تصدی گری دوباره اصلاح‌طلبان در پایتخت دارد. اما ماجرای نابه سامانی مدیریتی که از زمان دوره قبل یعنی دوران شهرداری محمد علی نجفی به یادگار مانده، هنوز از شهرداری رخت نبسته است.

درحالی که در سال حمایت از کالای ایرانی به سر می بریم، شهرداری از امضای قرارداد با چینی‌ها برای ساخت 630 واگن مترو تهران که از سال قبل مناقصه آن بین چندین کشور ایرانی وخارجی برگزارش شده بود، خبر داد.

محمد علی افشانی شهردار تهران درباره این مناقصه گفت:« قرارداد ٦٣٠ واگن مترو امضا می‌شود زیرا قبلا مناقصه انجام شده و برنده آن انتخاب شده است. نهایتا هم برای امضای طرف چینی ارسال شده است و به محض امضای قرارداد، ساخت واگن شروع می شود.»

از سوی دیگر در فضای مجازی شاهد افشای افتضاح در اعطای طرح ترافیک خبرنگاران هستیم. موضوعی که در آن با سوء استفاده از قدرت طرح ترافیک خبرنگاران به برخی آقازاده ها و خانواده های مسئولان داده شده است. این موضوع نیز اگرچه با توجه به اینکه افشانی اخیرا سکان مدیریت شهر تهران را در دست گرفته به مدیریت قبلی وی یعنی نجفی باز می گردد. شهرداری که مورد انتقاد قرار می گرفت که هیچ دستاوردی در حوزه شهرداری تهران ندارد و وی برای توجیه این مسئله از فسادستیزی خود سخن می گفت. اما با این افشاگری این دستاوردسازی نجفی هم بر باد می رود و خود او در مظان اتهام قرار می گیرد.

به هر جهت از زمانی که اصلاح طلبان شورای شهر تهران را در اختیار گرفته اند و شهردار اصلاح‌طلب را به کار گماشته اند، به قول خودشان نه تنها اتفاق مثبتی نیفتاده است بلکه حالا شاهد آن هستیم که با مدیریت نیم بند نجفی و ایجاد مشکلاتی در شهر تهران، شهردار اصلاح طلب جدید مشکلات را بازمانده از دوره قبل می داند. مشکلاتی که چه از دوره قبل باشند و چه در حال حاضر رخ داده باشند، گریبانگیر شهروندان تهرانی هستند و مردم تهران حالا باید بازهم قربانی تغییر مدیریتی در شهر تهران که حاصل بی ثباتی مدیریتی اصلاح طلبان هستند، بشوند.

 شهر تهران که در دوره‌های گذشته روند رو به رشدی را سپری می کرد حالا با اذعان خود اعضای شورای شهر تهران نه تنها این پیشرفت ها متوقف شده بلکه شهرداری تهران در مدیریت عادی خود نیز دچار مشکلات عدیده ای شده است. 


انتهای پیام/1404

منبع: جهان

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان