۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین شهرک مهرگان از کمبود فضای درمانی رنج می‌برد/ بیمارستان خیریه نیازمند ۲۰۰ میلیاردتومان اعتبار است
کد خبر: ۳۱۴۱۵۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۴/۱۱ ساعت: ۱۰:۲۳ ↗ لینک کوتاه

معاون عمرانی استانداری قزوین:

شهرک مهرگان از کمبود فضای درمانی رنج می‌برد/ بیمارستان خیریه نیازمند ۲۰۰ میلیاردتومان اعتبار است

معاون عمرانی استانداری قزوین گفت: ساخت این بیمارستان بالغ بر ۲۰۰ میلیاردتومان اعتبار نیاز است که با کمک خیرین این هزینه تامین خواهد شد و تلاش می‌کنیم کمتر از سه سال به پایان برسد.

شهرک مهرگان از کمبود فضای درمانی رنج می‌برد/ بیمارستان خیریه نیازمند ۲۰۰ میلیاردتومان اعتبار است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ علی فرخزاد، معاون عمرانی استاندار قزوین صبح امروز(دوشنبه) در جلسه بررسی آخرین وضعیت احداث بیمارستان خیریه سجادیه در شهرک مهرگان در استانداری اظهار کرد: با توجه به جمعیت بیش از ۵۰ هزار نفری ساکن شده در ناحیه شهری مهرگان که در ماه‌های آینده به ۱۰۰ هزار نفر خواهد رسید احداث یک مرکز درمانی از نیازهای ضروری تلقی شد و بر اساس آن اقدام لازم با کمک خیرین و بخش خصوصی برای تامین آن انجام شد.

وی افزود: مهرگان به عنوان یک شهر جدید و ناحیه منفصل شهری از کمبود فضای درمانی در رنج است و مهمترین رسالت ما تامین این نیاز بود لذا با بخش خصوصی وارد گفتگو شدیم.

این مسئول ادامه داد: در این راستا بیمارستان خیریه سجادیه بر اساس نیازسنجی صورت گرفته توسط یک موسسه خیریه در فروردین ماه امسال کلنگ زنی و مقرر شد این بیمارستان به عنوان مرکز سوانح سوختگی که از نیازهای استان بود ساخته شود.

وی بیان کرد: تفاهم نامه سه جانبه ای بین استانداری، موسسه سجادیه و دانشگاه علوم پزشکی قزوین امضا شد تا این بیمارستان ۶۴ تختخوابی در مهرگان ساخته شود.

فرخزاد یادآورشد: با اهداء ۵ هزارمترمربع زمین از سوی اداره راه و شهرسازی به دانشگاه علوم پزشکی عملیات ساخت این بیمارستان آغاز شد اما امروز دو ایراد قانونی از سوی دستگاه نظارتی گرفته شده که باید برطرف شود.

وی گفت: باید ابتدا ثبت در سامانه صورت بگیرد تا کار قانونی باشد و نکته دوم اینکه زمین به صورت مزایده واگذار شود تا ایراد حقوقی نداشته باشد.

این مسئول تصریح کرد: با توجه به قرار گرفتن قزوین در مسیر چند استان مهم کشور و برخورداری از موقعیت جغرافیایی ویژه و بروز سوانح جاده ای داشتن یک مرکز سوانح سوختگی هم از نیازها بود که مقرر شد در کنار کلینیک‌های درمانی بخش سوانح سوختگی هم در این بیمارستان پیش بینی شود.

تعرفه‌های بیمارستان خیریه مهرگان دولتی است
معاون عمرانی استانداری قزوین یادآورشد: در چند ماه آینده وضعیت بیمارستان خیریه سجادیه در ناحیه شهری مهرگان مشخص خواهد شد و توقیف ایجاد شده برطرف می‌شود.

وی بیان کرد: در صورت ساخت این بیمارستان تعرفه‌های درمانی به صورت دولتی محاسبه می‌شود، بیمارستان سوانح و سوختگی به همت مجموعه خیریه سجادیه در ناحیه شهری مهرگان ساخته می‌شود و برای آن زمینی به وسعت ۵ هکتار پیش بینی شده و ظرفیت آن ۱۶۰ تخت است.

این مسئول ابراز کرد: بیمارستان سوانح و سوختگی با کمک خیرین ساخته می‌شود و تعرفه‌های آن دولتی خواهد بود و بخش تخصصی این بیمارستان در حوزه سوانح و سوختگی می‌تواند کمک بزرگی به درمان بیماران استان باشد.

وی بیان کرد: در این بیمارستان ۶۴ تخت عمومی پیش بینی شده و ۹۴ تخت نیز ویژه سوانح و سوختگی و زایمان است و با ۴۹ هزارمترمربع زیربنا در مدت ۳۰ ماه ساخته خواهد شد و فراتر از یک بیمارستان اورجینال خواهد بود.

فرخزاد اظهار کرد: این بیمارستان دارای بخشهای سوانح و سوختگی، فیزیوتراپی، رادیولوژی، تصویربرداری، سونوگرافی، ماموگرافی، سی تی اسکن، آندوسکوپی، کلینیک و پاراکلینیک، آزمایشگاه پاتولوژی بخش زایمان با شش اتاق LDR، ۹ اتاق جراحی، بخش مغز و اعصاب، سوختگی، جراحی، داروخانه، خدمات پروتز، چشم پزشکی، ساختمان الحاقی، ۴۰ سوئیت برای اقامت همراهان بیمار و پزشکان مقیم، سه بخش بستری حاد، غیرحاد و عفونی است.

وی گفت: در سایت بیمارستان برای فرود چرخبال در مواقع اضطراری هم مکان هلی پد و پارکینگ آمبولانس، پیش بینی شده است.

فرخزاد تصریح کرد: برای ساخت این بیمارستان بالغ بر ۲۰۰ میلیاردتومان اعتبار نیاز است که با کمک خیرین این هزینه تامین خواهد شد و تلاش می‌کنیم با رفع موانع قانونی ساخت آن در کمتر از سه سال به پایان برسد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان