۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین سلبریتی‌هایی که مردم را فریب دادند +عکس
کد خبر: ۳۱۴۱۵۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۴/۱۱ ساعت: ۱۰:۲۲ ↗ لینک کوتاه

لشکر پشیمان‌ها را بشناسید؛

سلبریتی‌هایی که مردم را فریب دادند +عکس

سلبریتی‌های و بازیگران و مشهوری بودند که بدون شناخت سیاست و اقتصاد با دستاویز ثبات اقتصادی، قبل از حسن روحانی، پیروز انتخابات ۱۳۹۶ وعده ثبات اقتصادی را به مردم دادند. وعده‌ای که خیلی زود رنگ باخت.

سلبریتی‌هایی که مردم را فریب دادند +عکس
به گزارش سرویس فرهنگ وهنر  صبح قزوین ،انتخابات مهمترین آورگاه دموکراسی و تغییر مسیر سیاسی، اقتصادی، اجتماعی  و فرهنگی در کشور است. اما در انتخابات سال ۱۳۹۶ هیچ کاندیدایی بازنده نشد، همه در انتخابات سال گذشته برنده شدند و بازنده اصلی انتخابات ۱۳۹۶ سلبریتی‌های و بازیگران و مشهوری بودند که بدون هیچ شناختی از عرصه سیاسی وعده ثبات اقتصادی را، قبل از حسن روحانی، پیروز انتخابات ۱۳۹۶، به مردم دادند. وعده‌ای که خیلی زود رنگ باخت و عجز دولت در پایدار نگاه داشتن وضعیت اقتصادی، کمتر از چند ماه مانده به تمدید نخستین سال دولت دوازدهم، آینده‌نگری نه چندان واقع‌گرایانه سلبریتی‌ها را هویدا کرد. حسن روحانی سرمست از شعارهای سیاسی‌اش در مقابل رقیبان بود، برداشتن حصر، آزادی‌های اجتماعی، برداشتن دیوارها، جلوگیری از لغو کنسرت‌ها و... و. ، و وعده ثبات اقتصادی جای آنچنانی در سخنان پیروز انتخابات ۹۶ نداشت. اما این سلبریتی‌های بنفش بودند که با سوء استفاده از محبوبیتشان و داشتن زندگی‌های سوپر لاکچری به توده‌های رای دهنده، وعده ثبات اقتصادی را از جانب روحانی به مردم دادند.

صفحات مجازی، گفتگوها و انتشارات نامه‌های متعددی که در فضای مجازی منتشر کردند، گواه بسیار صادقانه‌ای است که می‌توان مچ این جریان نه چندان راستگو را گرفت و در افکار عمومی آنان را به چالش کشید و این پرسش را مطرح کرد، چرا؟ چرا با سرنوشت مردم در سال ۱۳۹۶، بازی کردند.

ترانه علیدوستی

هنوز فراموش نمی‌کنیم که ترانه علیدوستی بازیگر سریال شهرزاد  در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

«به روحانی رأی می‌دهم»
‌چون خفقانِ هشت سالِ پیش از او را به یاد دارم، و نمی‌خواهم به آن روزها برگردم.

چون گران شدن ساعت به ساعتِ ارز و دارو را در هشت سالِ پیش از او به یاد دارم. به یاد دارم گاهی با کمترین خطا در اظهارنظرهای مسئولین، چطور وبسایتهای خریدوفروش ارز بر اثر هجوم مردمِ وحشتزده از کار می افتاد.


چون تحریم دارو را در هشت سالِ پیش از او به یاد دارم؛ تلف شدن بسیاری از مردم کشورم را در جنگ خاموش محرومیت از داروهای خاص، و گرانی سرسام آور آنها.

‌چون حاضر نیستم همان وضع و همان مواضع، مثل کابوسی که پیشتر دیده ایم دوباره به سراغمان بیاید. به روحانی رای می‌دهم چون حس افتخاری که در دولت او بسیاری از مردم را، بعد توافق تاریخی ژنو به خیابانها آورد و بعد از مدتها بانی آرامششان شد، به یاد دارم.

‌به روحانی رای می‌دهم به خاطر تک رقمی شدن تورم، به خاطر شروع به رفع ساختاری مشکلات اقتصادی و نه توهین به عزت مردم با حاتم بخشی و اعانه. به خاطر طرح تحول سلامت، به خاطر شهیندخت مولاوردی، به خاطر بنزین پاک تر، به خاطر محمدجواد ظریف، به خاطر فضای بازتر فرهنگی، به خاطر برجام، و مهمتر از همه به این خاطر که بتوان هنگام نقد، هنگام شکایت و هنگام مطالبه، با دولتی روبرو بود که اخم نمیکند، مرعوب نمی‌کند، و اهل گفتگوست.

 حالا در یک سالگی دولت دوازدهم باید از این سلبریتی‌ محترم که همچنان میزان دستمزد و مرجع مالی سریال پروپاگاندا شده‌اش مجهول است و از ایشان پرسید کدام کابوس بدتر است؟کابوس دلاری که قیمتش در بازار همچنان بر مردم پوشیده است. کابوس برجام که کابوی آمریکایی در یک لحظه آنرا لغوکرد و تمام آن به خیابان ریختن‌ها، در صفحات تاریخ رنگ باخت و از لوله‌های گل گرفته مردم خوزستان بیرون آمد و به جای بنزین پاک، آب آلوده سر سفره مردم نجیب خوزستان رفت.

این آگاهی باید در جامعه پررنگ‌تر شود که افرادی نظیر ترانه علیدوستی بازیگرند و در عرصه سیاسی و با صفحات مجازی که قابل حذف شدن هستند، نقش بازیگرهای سیاسی خطرناکی را بر عهده گرفته‌اند و اگر این نقش را در منحرف کردن افکار عمومی تغییر ندهند، ممکن است سرنوشت یک ملت دچار تغییرات غیرقابل جبرانی شود و با چنین وضعیتی قطعا کابوس این یک سال از دولت دوازدهم، از آن هشت سال مد نظر خانم بازیگر دهشتناک‌تر است.

حسن فتحی

نکته جالب اینجاست که هدایتگر سریال شهرزاد حسن فتحی عطف به حمایت‌های بازیگرش پیش از انتخابات ۱۳۹۶  در صفحه اینستاگرام خود چنین نوشت.

«هموطنان عزیزم

همه علاقه‌مندان به آثار من آگاه‌ هستند که در طول سالیان گذشته در مقام یک هنرمند مستقل هیچ گاه در پی حمایت از هیچ جناح و جریان و گروه و دسته سیاسی نبوده‌ام و نیستم. اما آثار جبران ناپذیر بی‌تفاوتی مردم نسبت به سرنوشت خویش را بارها و بارها در تاریخ ایران جستجو کرده‌ام و بر آنها گریسته‌ام.

اینجانب به یاد همه شهدای راه عدالت، آزادی و دفاع از وطن در تاریخ ایران و بخاطر آینده‌ای عاری از خشونت و تبعیض و ستم طبقاتی برای فرزندان ایران زمین، در این برهه حساس تاریخ بی تفاوت نخواهم بود و به برنامه ثبات اجتماعی و توسعه سیاسی و اقتصادی دولت آقای دکتر روحانی رأی می دهم و همه هموطنان داخل و خارج از کشور را به حضور فعال در انتخابات دعوت می‌کنم. آباد باش ای ایران بیدار باش ای ایران آزاد باش ای ایران، دوباره برای ایران ... حسن فتحی.»

کسی به جناب فتحی توصیه نکرد، نگارش این سناریو بسی خطرناک تر از، سناریوی سریال شهرزاد است. جناب فتحی کارگردان نمی‌دانند این سناریو، به خلق بزرگ‌آقاهایی منجر شد که دیگر صاحب چند ملک قدیمی و روابط آنچنانی نیستند. صاحب سرمایه‌های کلان و تجاری هستند که دولت مستقر، برای آنان فرصت چهاردرصدی ماندن را فراهم می‌کند. چنین سخنانی را قالیباف، شهردار سابق بر زبان آورد و متاسفانه گوش ناشنوای سلبریتی‌ها لب به تمسخرش گشود.

محمد رضا هنرمند

محمد رضا هنرمند، کارگردان، در مورد  انتخابات ۹۶ گفت: «واقعیت این است من به فقط به آقای روحانی رای نمی دهم. رای من تنها به یک نفر نیست بلکه به تیم مدیران متبحر و کارکشته دولت که کارشان را بلدند رای می دهم. من به آقایان بیژن نامدار زنگنه، محمد جواد ظریف، اسحاق جهانگیری، علی ربیعی، رضا صالحی امیری و حسن روحانی رای می‌دهم.»

در این برهه حساس می‌تواند از محمدرضا هنرمند نیز این سئوال را پرسید در شرایط متورم اقتصادی غیر قابل مهار بهار  ۱۳۹۷ بازهم این این تیم سیاسی و اقتصادی را می‌توان چنین ستایش کرد!؟ هیچ‌کس در پیش‌گاه مردم و حتی برای شوء کردن سیاسی و ماندن در قدرت حاضر به استعفاء نیست و هنوز مثل حوادث دی ماه سال گذشته، هواداران سیاسی حسن روحانی به دنبال مقصری در شهر مشهد می‌گردند، تا تقصیر این وضعیت را به گردن آنان بیندازند. البته چنین حقنه‌هایی کمی رنگ‌باخته است و حتی نمی‌توان پیامدهای چنین وضعیتی را به گردن دولت قبلی، به قول خانم علیدوستی بر گردن هشت سال گذشته انداخت. خاطرمان هست زمانی که مدارس دو شیفته بود، هر کدام از شیفت‌ها اگر کاری در جهت تخریب کلاس می‌کردند، بر گردن شیفت صبح یا بعدالظهر می‌انداختند، اما وزرای دولت دوازدهم، دو شیفت را خودشان بر سر کار بودند و این وضعیت فاجعه‌بار غیر قابل مهار، پتانسیل گردن کسی انداختن را ندارد.
 

جواد نوروزبیگی

 جواد نوروزبیگی، تهیه کننده سینما که بودجه‌های کلانی را در دوره احمدی‌نژاد برای ساخت آثارش دریافت کرده (استناد به لیست منتشر شده فارابی و موسسه رسانه‌های تصویری) و در جهت  تخریب چهره جریان انقلابی، فیلم مارموز را به کارگردانی کمال تبریزی پشت خط اکران دارد، در بحبوحه انتخابات ۱۳۹۶ گفت : «قطعا به آقای روحانی رای خواهم داد و از تداوم فعالیت ایشان خوشحال خواهم شد. بسیار خوشحالم که ایشان وضعیت کشور را که با سرعت به سمت دره می رفت با آرامش کنترل و مدیریت کرد و با تداوم ریاست جمهوری ایشان افق های روشنی برای ایران در آینده می بینم.»

درباره این اظهار نظر پس از یکسال باید از جناب نوروز بیگی پرسید، سال ۱۳۹۲ کشور به دره رفت یا سال ۱۳۹۷!؟

محسن تنابنده و احمد مهران‌فر

محسن تنابنده و احمد مهران‌فر با انتشار فیلمی، ضمن اعلام حضور در انتخابات ریاست جمهوری از حجت‌الاسلام حسن روحانی حمایت کردند. در این ویدیو که در صفحات شخصی محسن تنابنده و احمد مهران‌فر منتشر شده و با صدای محمد نوری همراه بود، آمده است: «چهار سال است که کاسبان تحریم و دلالان و فرصت‌طلبان دوران تلخ و هولناک نوسان بازار ارز و قیمت‌هاحالشان از این آرامش نسبی و ثبات بازار بسیار بد است و هر چه در توان دارند انجام می‌دهند تا آرای خاکستری و طرفداران آرامش و امنیت در انتخابات شرکت نکنند. تا به روزهای تلخ برای ما و پرسود برای آن‌ها برگردیم. مانند آن هشت سال بی‌عزت. اینجا سرزمین من است. ما به عقب بازنمی‌گردیم. باز هم برای فردایی بهتر، برای ریشه‌کن کردن دروغ، برای تحقق منشور حقوق شهروندی، برای برقراری و تداوم امید و برای نسل آینده رأی می‌دهم.»

این اصطلاح سیاسی کاسبان تحریم که از اتاق فکرهای دولت بیرون آمده را باید دو هنرمند سریال پایتخت  پرسید چه کسانی هستند؟ به هر حال این کاسبان تحریم متلک غیر مستقیمی است که باب شده و البته بیشتر به همفکران مدیران سازمان متولی فصل پنجم پایتخت نسبت داده می‌شود. همان مدیرانی که سفره میلیارد تومانی سریال پایتخت را برای عالیجنابان تنابندو مهران‌فر پهن کردند.

کاسبان واقعی کسانی هستند که حتی از نمایش یک مدافع حرم، در  سریال پرهزینه خود پرهیز ‌کرده‌اند. در واقع کاسبان واقعی کسانی هستند که با کمترین هنر ممکن، کلاه گشادی بر سر متولی بگذارند. چرا نسنجیده و با عبارت ساخته‌شده توسط دولت، مردم را تحقیر کردند و وعده ثبات دادند.

رضا کیانیان

رضا کیانیان در پست اینستاگرامی خود در حمایت از حسن روحانی در سال ۱۳۹۶ تأکید می‌کند در این سه، چهار سال قیمت‌ها اگر ارزان نشده، دست‌کم ثابت مانده است،   کیانیان بازیگر سینما در صفحه شخصی خود در فضای مجازی مطلبی را درباره انتخابات ۹۶ منتشر کرد که با واکنش‌های جالبی از سوی کاربران فضای مجازی مواجه شد.

در متن کامل مطلب اینستاگرامی کیانیان که بیش از ۱۳۰ هزار نفر از آن بازدید و بیش از  هفت هزار  کاربر به آن پاسخ داده‌اند، ‌ چنین آمده است:

«باور می‌کنید دیگر خسته شده‌ام از اینکه یک عده هنوز هم انتخابات را تحریم می‌کنند! قربونتون برم، همین ترکیه، بیخ گوشمان، اردوغان فقط با ۵۱ درصد آراء برنده شد! و تا سال ۲۰۲۹ قدرت مطلق ترکیه باقی خواهد ماند! در همین شورای شهر... یا شرکت نکردیم و یا به کسانی رأی دادیم که خودتان بهتر می‌دانید به چه بلایی تبدیل شدند! اقلیت انحصارطلب همیشه یک مقدار معینی رأی دارد. طبق صحبت استاد اگر شما رأی ندهید، با رأی همان اقلیت پیروز می‌شوند! چند بار باید یک موضوع به این سادگی را تجربه کنیم؟ و به چه بهای! گزافی؟ به قیمت همه آن اختلاس‌ها...

آن اختلاس‌ها تقسیم می‌شدند و سرشکن می‌شدند، روی قیمت اجناسی که ما هر روز مجبوریم بخریم!... درواقع اختلاس‌های میلیاردی را از جیب ما بیرون می‌کشیدند! در دوره قبل هر روز،واقعاً هر روز قیمت همه چیز گران می‌شد! یادتان نیست! اما در این سه، چهار سال قیمت‌ها اگر ارزان نشده، دست‌کم ثابت مانده! آن زمان هر ماه چهل و پنج هزار تومان می‌دادند و ماهی خدا هزار تومان با گران شدن مایحتاج از جیب‌مان بیرون می‌کشیدند! حالا با رأی ندادن دوباره کشور و زندگی‌تان را می‌خواهید بسپارید به همان...ها!؟

با استناد به تفسیر و تحلیل رضا کیانیان باید به این موضوع نیز اشاره کنیم، در شرایط کنونی اگر وضعیت ناپایدار اقتصادی رونمایی شده  بر اساس اظهار نظر ایشان، روند اختلاس‌ها باید در شیب تندی قرار گرفته باشد.

احسان کرمی

احسان کرمی، مجری و بازیگر در گفت و گو با عصرایران گفت: «در مورد لزوم رای دادن به آقای روحانی باید بگویم که ما جزو ملت هایی هستیم که حافظه تاریخی ضعیفی داریم.

اگر چند سال قبل و عدم ثبات آن دوره را به یاد بیاوریم که هر روز صبح وقتی از خواب بیدار می شدیم و نمی دانستیم که چند کارخانه تعطیل شده اند، چند نفر بیکارند و قیمت دلار و ارزاق چه نوسان قیمتی داشته است، می توانیم تصمیم بگیریم.»

وی افزود: «رای به روحانی رای به ثبات است و ثبات در جهان امروز شاید مهمترین دستاوردی است که یک ملت می تواند داشته باشد.»تحلیل احسان کرمی هم مشابه سایرین است و تفاوت چندانی نمی‌کند.

اما شرایط ناپایدار اقتصادی در مورد قیمت طلا و ارز نشان می‌دهد اگر به هر دولت و رئیس جمهوری بتوانیم اعتماد کنیم، به سلبریتی‌ها نمی‌توانیم اعتماد کنیم.


انتهای پیام/1404

منبع: مشرق

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان