۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین بازرس کل سازمان بازرسی قزوین: پرونده ویژه‌ای در انتصاب مدیرعامل فرهنگی و ورزشی شهرداری تشکیل شده‌است
کد خبر: ۳۱۴۱۵۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۴/۱۱ ساعت: ۱۰:۱۲ ↗ لینک کوتاه

با پیگیری‌های صورت گرفته اعلام شد؛

بازرس کل سازمان بازرسی قزوین: پرونده ویژه‌ای در انتصاب مدیرعامل فرهنگی و ورزشی شهرداری تشکیل شده‌است

بازرس کل سازمان بازرسی استان قزوین گفت: در خصوص انتصاب مدیرعامل سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری قزوین پرونده‌ای در این سازمان تشکیل شده است.

بازرس کل سازمان بازرسی قزوین: پرونده ویژه‌ای در انتصاب مدیرعامل فرهنگی و ورزشی شهرداری تشکیل شده‌است
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ؛ انتصاب غیرقانونی سرپرست جدید سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین یکی از بحث‌های داغی بود که در آبان ماه سال ۱۳۹۶ از سوی فرج الله فصیحی رامندی عضو شورای شهر قزوین در صحن علنی شورا اعلام شد.

این عضو شورای شهر قزوین اعلام کرد: انتصاب سرپرست جدید سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری با رعایت قوانین و مقررات مغایرت دارد و باید در این امر تجدید نظر صورت گیرد.

وی بیان کرد: اعضای شورای اسلامی شهر قزوین در ابتدای آغاز کار خود سوگند یاد کردند که در انجام وظایف خود، قوانین را مو به مو رعایت کنند و برخلاف آن عمل نکنند.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به اینکه اعضای شورای اسلامی شهر قزوین از دخالت مستقیم در انتصاب مسؤولان شهری منع شده‌اند، عنوان کرد: با این وجود باید کلیه اعضا، شهردار را به رعایت قوانین و مقررات مکلف کنند.

فصیحی‌رامندی بیان کرد: از وظایف اعضای شورای اسلامی شهر قزوین این است که بر امور شهرداری حساس بوده و پیگیر مسائل شهری براساس قوانین و مقررات باشند.

این عضو شورا مطرح کرد: مدیران سازمان‌های شهرداری قزوین باید از بین کارکنان رسمی و پیمانی شهرداری‌ها و یا دستگاه‌های اجرایی و ماده قانون پنج خدمات کشوری با داشتن شرایط تحصیلی و تجربی انتخاب شود.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین اذعان کرد: انتصاب یاد شده براساس قانون نبوده بلکه بر پایه توصیه‌های جناحی، حزبی و گروهی انجام گرفته به همین دلیل باید اعضای شورای اسلامی شهر قزوین به این موضوع حساس باشند.

وی ابراز کرد: شهردار قزوین، شایسته‌سالاری و انتخاب مدیران براساس توانایی را جزو برنامه‌های اصلی خود عنوان کرده اما این انتصاب با هیچ‌یک از گفته‌های ایشان تطابق ندارد.

فصیحی‌رامندی با شاره به ابلاغیه وزیر کشور اضافه کرد: در این ابلاغیه آمده باید مدیر شهری دارای مدرک تحصیلی و کارشناسی منطبق با موضوع داشته باشد اما آیا فرد انتخاب شده دارای چنین مدرکی است؟

وی افزود: همچنین طبق این ابلاغیه باید مدیر حداقل پنج سال سابقه اجرایی و حداقل سه سال مدیریت مرتبط با موضوع را داشته باشد آیا این مسؤول جدید سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین چنین سابقه‌ای را دارد؟

عضو شورای اسلامی شهر قزوین بیان کرد: باید در این انتصاب تجدید نظر شود زیرا قوانین و مقررات در آن رعایت نشده است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی قزوین هیچ سابقه مدیریتی ندارد
وی بیان کرد: قاعدتا کسانی که قرار است در بخش‌های مختلف شهرداری بر منصب مدیریت بنشینند باید کارمند این سازمان باشند.

این عضو شورا افزود: فرد مورد نظری که امروز به عنوان سرپرست سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی منصوب شده هیچ سابقه مدیریتی و یا کارمندی در شهرداری و دستگاه‌های دیگر ندارد.

وی با بیان اینکه اعتراض خود را در صحن علنی شورا اعلام کرده است گفت: به شهردار محترم متذکر شدم تا در انتصابات خود موارد قانونی را مدنظر قرار داده و رعایت کند.

عضو شورای شهر قزوین ابراز کرد: انتخاب مدیرانی همسو با جریانات سیاسی امری طبیعی است اما اینکه افرادی بدون سابقه و تجربه مدیریتی انتخاب می‌کنند جای سوال دارد.

فصیحی رامندی تاکید کرد: متاسفانه امروز شاهد هستیم که افراد به جای شایسته سالاری و توانمندی بر اساس جریان‌ها و جناح‌ها انتخاب می‌شوند که این نگاه در بخش‌های مختلف رسوخ پیدا کرده است.

وی افزود: این نوع انتصابات کارکنان رسمی شهرداری و نیروی متخصص را بی انگیزه کرده و علاوه‌بر ضربه به بدنه مدیریت شهری و اهداف آن موجب متضرر شدن مردم می‌شود.

انتصاب مدیرعامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین در دست بررسی است
خبرنگار شاخص، در همان مقطع جهت پیگیری چگونگی این انتصاب و بررسی ادعاهای اعلام شده به سازمان بازرسی کل استان قزوین که وظیفه نظارت بر امور دستگاه‌های اجرایی را بر عهده دارد، مراجعه کرد که اما نتیجه‌ای حاصل نگردید.

اما امروز پس از گذشت حدود ۸ ماه از این انتصاب، عبدالله آقاعلیخانی بازرس کل سازمان بازرسی استان قزوین اظهار کرد: در خصوص انتصاب مدیرعامل سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهر قزوین پرونده‌ای در این سازمان تشکیل شده است.

وی افزود: در مورد غیرقانونی بودن این انتصاب نیز ادعاهایی وجود دارد که در دست بررسی قرار دارد.

این مسئول بیان کرد: نتیجه بررسی‌ها در آینده‌ای نزدیک، نهایتاً تا یکی دو ماه دیگر مشخص خواهد شد.

۱۵۰ نفر از کارکنان دولتی در قزوین به دستگاه قضایی معرفی شدند
بازرس کل استان قزوین اضافه کرد: در سال گذشته ۱۵۰ نفر از کارکنان دستگاه‌ها به خاطر تخلفات و جرائم به مراجع قضایی معرفی شدند که پرونده تشکیل شده است.

این مسئول ادامه داد: از این ۱۵۰ نفر، ۶۱ نفر محکوم شده‌اند و ۲ نفر از مدیران میانی هم به علت تخلفات مالی انفصال از خدمت شده‌اند.

وی در پایان عنوان کرد: در سال ۱۳۹۶ نزدیک به ۸۰۰ اعلام شکایت از دستگاه‌های اجرایی داشتیم که بیشترین شکایت‌ها مربوط به شهرداری، زیرمجموعه‌های استانداری، جهاد کشاورزی، دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش بوده است.
انتهای پیام/ 2002

منبع: شاخص نیوز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان