۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین آمریکا بمب اتم جدید خود را آزمایش کرد
کد خبر: ۳۱۴۱۵۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۴/۱۱ ساعت: ۱۰:۳ ↗ لینک کوتاه

خبرگزاری اسپوتنیک خبرداد:

آمریکا بمب اتم جدید خود را آزمایش کرد

اداره امنیت ملی هسته‌ای آمریکا از پرتاب آزمایشی بمب اتمی جدید این کشور موسوم به B۶۱-۱۲ خبر داد.

آمریکا بمب اتم جدید خود را آزمایش کرد
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین  به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اداره ملی امنیت هسته‌ای آمریکا آزمایش بمب اتم جدید B61-12 بر روی بمب‌افکن بی-2 را موفقیت‌آمیز اعلام کرد.

ژنرال مایکل لوتون، سخنگوی اداره ملی امنیت هسته‌ای آمریکا درباره این آزمایش در یک کنفرانس خبری اعلام کرد: این آزمایشات مقدماتی نشان می‌دهد که طراحی بمب B61-12 مطابق با نیازها می‌باشد و حاکی از پیشرفت برنامه گسترش B61-12 برای پاسخگویی به الزامات امنیت ملی ماست.

آزمایش موفقیت‌آمیز بمب اتمی جدید آمریکا
این بمب جدید پس از استقرار قرار است  جایگزین بمب‌های B61 موجود در پایگاههای نظامی آمریکا در اروپا و ترکیه شود.

آزمایش پرتاب بمب B61-12 بر روی بمب افکن B2 در میدان آزمایشی نوادا انجام شد. وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در نظر دارد بمب‌های B61-12 را در پایگاه‌های نظامی خود در اروپا از جمله پایگاه‌های نظامی مستقر در آلمان، ایتالیا، بلژیک، هلند و ترکیه بکار گیرد. انتظار می‌رود بمب اتم B61-12 مناسب پرتاب از جنگنده اف-35 باشد و قرار است تا سال 2020 بکار گرفته شود و جایگزین نمونه‌های موجود B61 در زرادخانه اتمی آمریکا شود. این سلاح هسته‌ای همچنین قرار است بر روی بمب افکن بی-2 اسپیریت و جایگزین آن بمب افکن مهاجم B21، که در حال حاضر در حال توسعه است، مستقر شود.

بمب بی 61 که در ابتدا در اواسط دهه 1960 میلادی تولید شد یک بمب 700 پوندی است که بسته به نوع آن، عملکرد انفجاری‌اش بین 0.3 و 50 کیلو تُن خواهد بود. برای نمونه بمب هسته‌ای موسوم به «پسر کوچک» که درسال 1945  توسط اسکادران نیروی هوایی آمریکا در شهر هیروشیما و بمب «فت من»  که سه روز بعد در شهر ناکازاکی ژاپن انداخته شد، به ترتیب عملکردی در حدود 15 و 20 کیلو تُن داشتند. آمریکا در حدود 180 بمب B61 در سراسر اروپا به کار گرفته است.

براساس تخمین دفتر بودجه کنگره، واشنگتن 25 میلیون دلار را برای مدرن‌سازی نیروی هسته‌ای تاکتیکی خود در 30 سال آینده صرف خواهد کرد.

انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان