۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین کاهش ۱۹ درصدی زندانیان مواد مخدر قزوین
کد خبر: ۳۱۴۰۰۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۴/۱۰ ساعت: ۱۱:۱۷ ↗ لینک کوتاه

رئیس دادگستری شهرستان قزوین اعلام کرد:

کاهش ۱۹ درصدی زندانیان مواد مخدر قزوین

رییس کل دادگاه های عمومی و انقلاب قزوین گفت: در جرائم مربوط به مواد مخدر ۱۹ درصد، سرقت ۲۱ درصد، جرائم علیه اشخاص ۱۴ درصد و در جرائم اخلاقی ۶ درصد آمار ورودی زندانیان کاهش یافته است.

کاهش ۱۹ درصدی زندانیان مواد مخدر قزوین
حجت الاسلام حسین کثیرلو در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به سیاست کاهش جمعیت کیفری زندانیان در دادگستری استان اظهار کرد: در راستای اجرای سیاست‌های قوه قضائیه در خصوص محکومین مالی، مرتکبین جرائم غیر عمد و سبک و مساعدت در جهت رفاه زندانیان، دادگستری شهرستان قزوین نهایت تلاش خود را به کار گرفته است.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب قزوین افزود: با اقدامات و راهکارهایی از قبیل استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس، تخفیف مجازات و معافیت از آن، تعویق صدور حکم، تعلیق اجرای مجازات، اعطای مرخصی و اشتغال به کار زندانیان توانسته ایم شاهد کاهش ورودی به زندان باشیم.

وی اذعان کرد: همچنین با اقداماتی از قبیل اعطای آزادی مشروط، اعطای ملاقات‌ها و مساعدت‌های به عمل آمده جهت آزادی زندانیان، خودداری از اعزام معتادین به زندان‌ها و اعزام و معرفی آنها به مراکز درمانی و بازپروری، بازدید قضات از زندان ها به صورت دسته جمعی و دوره ای جهت تعیین تکلیف زندانیان حدود 10 درصد از آمار ورودی زندانیان و 5 درصد از تعداد زندانیان نسبت به سال 95 کاسته و بر آمار خروجی زندان افزوده است.

کثیرلو ابراز کرد: همچنین در جرائم مربوط به مواد مخدر 19 درصد، سرقت 21 درصد، جرائم علیه اشخاص 14 درصد و در جرائم اخلاقی 6 درصد آمار ورودی زندانیان کاهش یافته است.

این مسئول در پایان گفت: 21 درصد از زندانیان به دلیل سرقت، 19 درصد به علت حمل و نگهداری مواد مخدر، 14 درصد به دلیل ارتکاب جرائم علیه اشخاص و 6 درصد به علت ارتکاب جرائم اخلاقی و منافی عفت در زندان هستند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان