۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین ۸ میلیاردتومان تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان قزوین تخصیص یافت
کد خبر: ۳۱۴۰۰۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۴/۱۰ ساعت: ۱۱:۳ ↗ لینک کوتاه

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان:

۸ میلیاردتومان تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان قزوین تخصیص یافت

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان قزوین گفت: سال گذشته حدود ۸ میلیارد تومان تسهیلات خوداشتغالی به زنان سرپرست خانوار، افراد معلول و افراد بهبود یافته تحت پوشش بهزیستی استان قزوین تخصیص داده شد.

 ۸ میلیاردتومان تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان قزوین تخصیص یافت
غفار رمضانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به قانون حمایت از معلولان اظهار کرد: براساس ماده 24 فصل هشتم قانون حمایت از معلولان، 100 درصد هزینه‌های اشخاص حقیقی و حقوقی در جهت احداث و تجهیز، توسعه ‌و مناسب‌سازی همه مراکز توانبخشی، نگهداری و مراقبتی، حرفه‌آموزی، آموزشی، کارآفرینی، رفاهی و مسکن مورد نیاز افراد دارای معلولیت، با تایید سازمان به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی محسوب می‌شود.

وی افزود: فصل پنجم از ماده 10 تا 16، مربوط به موضوع کارآفرینی و اشتغال است که در این راستا سازمان بهزیستی 3 بسته تشویقی در حوزه اشتغال و توانمندسازی در نظر گرفته که یک مورد مختص کارفرمایانی است که معلولان تحت پوشش بهزیستی را به‌کار بگیرند.

معاون مشارکت‌های مردمی اداره‌کل بهزیستی استان قزوین ادامه داد: در این بسته به ازای هر یک معلول، 20 میلیون تومان تسهیلات 4 درصدی به کارفرما پرداخت می‌شود که بهزیستی حداکثر 5 نفر را تقبل می‌کند، البته کارفرما موظف است فرد معلول را به مدت 7 سال به کار بگیرد و حق بیمه و حقوق وی را برابر با قانون کار پرداخت کند.

وی عنوان کرد: سال گذشته بهزیستی استان قزوین حدود 523 میلیون تومان حق بیمه خویش‌فرمایی و کارفرمایی پرداخت کرد.

تاکنون 1887 واحدمسکونی به مدجویان بهزیستی واگذار شده است
رمضانی تصریح کرد: در بحث تسهیلات خود اشتغالی نیز سال گذشته حدود 8 میلیارد تومان جهت ارائه تسهیلات 4 درصدی به زنان سرپرست خانوار، افراد معلول و افراد بهبود یافته تحت پوشش بهزیستی به استان قزوین تخصیص داده شد.

وی ادامه داد: قزوین از معدود استان‌هایی بود که این زمینه جذب 100 درصدی داشت که به 427 نفر تسهیلات خوداشتغالی پرداخت شد.

معاون مشارکت‌های مردمی اداره‌کل بهزیستی استان قزوین بیان کرد: در بحث مسکن نیز وزارت راه و ‌شهرسازی موظف است 10 درصد تسهیلات ارزان قیمت را به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی اختصاص دهد.

وی ادامه داد: طبق ماده 19 قانون جامع حمایت از معلولان، مددجویان برای یک بار از پرداخت هزینه‌های صدور پروانه‌های ساختمانی، آماده سازی زمین، عوارض نوسازی، حق انشعاب آب، گاز، برق و دفع فاضلاب معاف هستند.

رمضانی در پایان با اشاره به اقدامات انجام شده در جنهت تامین مسکن مددجویان تحت پوشش بهزیستی گفت: 3841 واحد مسکن به بهزیستی استان قزوین اختصاص یافته که از این تعداد تاکنون 1887 واحد واگذار شده است.
انتهای پیام/7003


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان