۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین قانون FATF منافع و امنیت ملی ما را خدشه‌دار می‌کند/ برجام خسارت محض ۵ ساله به ایران وارد کرد
کد خبر: ۳۱۳۹۶۶ نویسنده: محمد امیدی تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۴/۱۰ ساعت: ۹:۳۷ ↗ لینک کوتاه

کارشناس مسائل سیاسی در مصاحبه با صبح قزوین:

قانون FATF منافع و امنیت ملی ما را خدشه‌دار می‌کند/ برجام خسارت محض ۵ ساله به ایران وارد کرد

کارشناسی سیاسی با اشاره به خسارت‌های برجام گفت: قانون (FATF) ظاهر زیبایی دارد اما در پشت پرده آن چیزهایی نهفته است که منافع و امنیت ملی ما را خدشه‌دار می‌کند.

قانون FATF منافع و امنیت ملی ما را خدشه‌دار می‌کند/ برجام خسارت محض ۵ ساله به ایران وارد کرد
محمد امیدی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین با اشاره به قانون (FATF) اظهار کرد: گروه اقدام مالی قانون(FATF)) که یک نظام سلطه غربی است سازمان‌هایی را به وجود آورد که منافع خود را حفظ کرده و سازمان‌های دیگر را تحت سیطره خود درآورد.

وی افزود: سازمان ملل متحد نهادهای مختلفی مانند سازمان حقوق بشر، دادگاه لاهه و بانک جهانی را به وجود آورده که صیادت غرب را حفظ کنند و ظاهر زیبایی نیز دارند، اما پشت پرده آن‌ها مباحثی نهفته است که منافع و امنیت ملی ما را خدشه‌دار می‌کند.
 
این کارشناس سیاسی اضافه کرد: ظاهر قضیه این است که از سازمان تروریستی نباید حمایت مالی کرد یا دولت‌ها نباید پولشویی کنند، زیرا در این صورت در لیست سیاه قرار می‌گیرند و اگر در لیست سیاه قرار گیرند بر اساس این قانون بانک‌های بزرگ دنیا با آن‌ها ارتباط برقرار نمی‌کنند.

امیدی با بیان اینکه تعریف ما از دولت‌ها و کشورهای تروریست با تعریفی که دنیای غرب از تروریست دارد، متفاوت است؛ ادامه داد: ما گروه‌های تروریستی که در سوریه و لبنان فعالیت می‌کنند را سازمان‌های تروریستی می‌دانیم اما غرب به شدت به آن‌ها کمک می‌کند.

وی عنوان کرد: به عنوان مثال گروهک تروریستی داعش را که در منطقه خاورمیانه فعالیت می‌کرد را دنیای غرب تروریست نمی‌دانست و از هر نظر به آن‌ها کمک می‌کرد.

این مدرس دانشگاه تصریح کرد: کشور ایران نیز حزب‌الله لبنان را تروریست نمی‌‌داند بلکه سازمانی می‌داند که برای دفاع از کشور و وطن خود به وجود آمده است، بنابراین این مثال‌ها به خوبی نشان از تفاوت دیدگاه‌ها در مورد تعریف از تروریست دارد.

وی گفت: اروپایی‌ها، حزب‌الله لبنان را تروریست و اقداماتی که این سازمان برای دفع از سرزمین خود انجام می‌دهند را اقدامات یک گروهک تروریستی می‌دانند.

جریان غرب‌زده در کشور به‌دنبال تخریب منافع ایران است
امیدی بیان کرد: از سوی دیگر دنیای غرب و اروپایی‌ها، سپاه پاسداران را که به حزب‌الله لبنان و سایر سازمان‌های آزادی‌بخش دنیا کمک معنوی ارائه می‌دهد یک سازمان تروریستی می‌دانند و معتقدند نباید به این سازمان کمک مالی شده و این سازمان مورد حمایت قرار گیرد.

این کارشناس سیاسی اظهار کرد: بنابراین حتی اگر بدانیم پشت صحنه این قانون چه خبرهایی وجود ندارد نباید این قانون را بپذیریم، اما همواره سر و کله جریانات غرب‌گرا از دیرباز به ویژه در چنین شرایطی پیدا شده است.

امیدی افزود: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون جریان غرب‌‎زده تمایل داشته منافع ملی ما را از بین ببرد، امروز هم همین کار را انجام می‌دهد و تمام این موارد ذیل برجام تعریف می‌شود.

وی با بیان اینکه برجام خسارت محض 5 ساله به کشور ما وارد کرد، ادامه داد: برخی می‌‌خواهند با پذیرفتن قانون (FATF) نظر و اعتماد دشمنان کینه‌توز و غربی‌ها را جلب کنیم و بگوییم که آدم خوبی هستیم در حالی که آن‌ها فقط و فقط به منافع خود می‌اندیشند.

این کارشناس سیاسی عنوان کرد: از دیدگاه دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران سیاست، فقط به معنای بردن ثروت سایر کشورها است و به صورت مطلق به فکر منافع مادی و دنیوی خود هستند.

امیدی تصریح کرد: تعدادی از نمایندگان مجلس که پیش از این تجربه نمایندگی نداشته و حتی یک بخشدار هم نبوده‌اند، فقط برای مسائل دنیوی خود این قانون را به تصویب رساندند.

وی با اشاره به موضع‌گیری رهبری در مورد قانون (FATF) اظهار کرد: به موضع‌گیری رهبر معظم انقلاب که فرمودند« باید به صورت مستقیم خودمان برای مبارزه با تروریسم قانون وضع کنیم و دیکته کرده غرب را اجرا نکنیم زیرا با انقلاب ما مغایرت دارد.» باید دقت لازم را داشته باشیم.
انتهای پیام/4001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان