۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین باقری; تصمیم رستمی در بلندمدت منطقی است/ نیازی به دخالت شورای فنی در مسائل ریز و درشت نیست
کد خبر: ۳۱۳۹۵۹ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۴/۱۰ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

باقری; تصمیم رستمی در بلندمدت منطقی است/ نیازی به دخالت شورای فنی در مسائل ریز و درشت نیست

سرمربی سابق تیم ملی وزنه‌برداری گفت: با توجه به تغییر احتمالی اوزان، رستمی در بلندمدت تصمیم خوبی گرفته،‌ هرچند در کوتاه مدت ممکن است تیم ضرر کند، اما در بلندمدت منطقی خواهد بود.

باقری; تصمیم رستمی در بلندمدت منطقی است/ نیازی به دخالت شورای فنی در مسائل ریز و درشت نیست

کوروش باقری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری صبح قزوین ، درباره تغییر وزن کیانوش رستمی و حضورش در یک دسته بالاتر در رکوردگیری تیم ملی گفت: وزنه‌بردار حق دارد بر اساس شرایطی که دارد وزنش را تغییر دهد. شاید فکر می‌کند با توجه به شرایط فیزیک بدنی که دارد یا به خاطر مصدومیت‌های ناشی از وزن کم کردن یا حضور حریفان ضعیف‌تر در دسته بالاتر، می‌تواند موفق‌تر ظاهر شود.

وی ادامه داد: 40 روز بعد از مسابقات جهانی 2010 که کیانوش رستمی در حرکت یکضرب برنز گرفت، بازی‌های آسیایی گوانگجو را داشتیم و او گفت می‌خواهد یک وزن بالاتر برود که گفتم در این شرایط به تیم لطمه نمی‌خورد، اما در ۷۷ کیلوگرم شانس کسب مدالت بیشتر است و در زمان مناسب این کار را انجام بده که با اصرار خودش به وزن بالاتر رفت، اما در ۸۵ کیلوگرم هم مدال نگرفت در حالی‌که با ۱۰ کیلوگرم کمتر از رکوردهایی که ثبت کرده بود می توانست در 77 کیلو طلا بگیرد.

سرمربی سابق تیم ملی وزنه‌برداری گفت: در حال حاضر به اعتقاد من با توجه به تغییر احتمالی اوزان، کیانوش در بلندمدت تصمیم خوبی گرفته است هرچند در کوتاه مدت ممکن است تیم ضرر کند، اما در بلندمدت تصمیم درستی خواهد بود. البته این موضوع بدون هماهنگی کادر فنی و فدراسیون صورت نگرفته است، اما چیزی که ما از بیرون می‌بینیم متفاوت است؛ ضمن اینکه در دسته بالاتر مرادی را به عنوان قهرمان جهان و المپیک داریم که شاید کمی این تصمیم را زیر سوال ببرد.

باقری افزود: به عنوان مثال اگر شرایط حضور سهراب در یک دسته بالاتر فراهم بود و رستمی جای او به ۹۴ کیلوگرم می‌آمد منطقی‌تر بود؛ هرچند همانطور که گفتم به این تصمیم در کوتاه مدت خیلی خوشبین نیستم، اما در بلند مدت با توجه به توانایی‌هایی که رستمی دارد، او می‌تواند حتی شانه به شانه سهراب نیز حرکت کند؛ همانطور که این دو قبلا نیز در ۸۵ کیلوگرم رقابت نزدیکی با هم داشتند.

وی ادامه داد: در سال ۲۰۱۰ نیز من به عنوان سرمربی نظراتم را گفتم، اما رستمی اصرار کرد با توجه به اینکه شرایطش را ندارد در یک دسته بالاتر وزنه بزند؛ از طرفی با توجه به اینکه ما در ۸۵ کیلوگرم هم وزنه‌بردار خاصی نداشتیم مخالفت نکردم. حالا هم حتما مجوز از سوی فدراسیون و کادر فنی صادر شده است. در کوتاه مدت شاید نتیجه نگیرد به خصوص اینکه در ۹۴ کیلوگرم وزنه‌بردار شاخصی مانند مرادی را داریم، اما با توجه به تغییر احتمالی اوزان در مسابقات جهانی و المپیک شاید توجیه رستمی این بوده که به این وزن بیاید تا در آینده در این وزن جا بیفتد و بدون دغدغه کارش را انجام دهد که غیر منطقی نیست. شاید در مسابقات جهانی سال آینده در صورت تصویب اوزان جدید رستمی در ۹۰ و مرادی در ۹۵ کیلوگرم وزنه بزند و در المپیک نیز رستمی در ۹۰ و مرادی در ۱۰۰ کیلوگرم وزنه بزنند.

باقری درباره انتقاداتی که به صدور مجوز برای رستمی به منظور حضور در بازیهای آسیایی با وجود اوت کردن در رکوردگیری می‌شود در حالی که سال قبل در شرایط مشابه به براری اعتماد نشد، گفت: اعتقاد دارم بر اساس یک رکوردگیری نمی‌توان تیم را بست؛ شاید اگر من هم جای برخواه بودم کیانوش و بهداد را انتخاب می‌کردم. به نظرم هدف اصلی از این رکوردگیری وزن ۱۰۵ کیلوگرم بوده است. به هر حال رستمی قهرمان المپیک و دنیاست و نمی‌توان افتخارات او را نادیده گرفت.

سرمربی سابق تیم ملی وزنه‌برداری تصریح کرد: موضوعی که قابل بحث است دخالت شورای فنی در مسائل ریز و درشت است که نیازی نیست به این صورت دخالت کنند چون باعث بروز این مشکلات می‌شود که رسانه‌ها انتقاد کنند در حالی که اگر همان زمان هم درمورد براری دلیل می‌آوردند راحت از سوی کارشناسان و رسانه‌ها پذیرفته می‌شد و اقناع می‌شدند. با توجه به تغییر اوزان کیانوش حتی اگر در بازی‌های آسیایی هم نتیجه نگیرد تا مسابقات جهانی و المپیک در این وزن جا خواهد افتاد، اما این موضوع نباید باعث دخالت شورای فنی در تمام تصمیمات شود تا دایره اختیارات کادرفنی محدود شود.

انتهای پیام/

منبع: ورزشی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان