۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین مردم طارم سفلی حدود ۲ میلیاردتومان به کمیته امداد کمک کردند
کد خبر: ۳۱۳۸۰۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۴/۹ ساعت: ۹:۱۵ ↗ لینک کوتاه

طی سال ۹۶؛

مردم طارم سفلی حدود ۲ میلیاردتومان به کمیته امداد کمک کردند

طی سال ۹۶ میزان مشارکت‌های مردمی در منطقه طارم سفلی با رشد بیش از ۳۰ درصدی مواجه بوده و به بیش از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان رسیده است.

مردم طارم سفلی حدود ۲ میلیاردتومان به کمیته امداد کمک کردند
مجید مومنی، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: کمیته امداد در سیره علمی و عملی انبیاء الهی و ائمه اطهار (ع) ریشه دارد و اساس حرکت آن بر محور مردم است.

وی ادامه داد: در واقع کمیته امداد امام (ره) نهادی دینی و مردمی است که به نمایندگی از مردم نیکوکار به نیازمندان کمک می‌کند، از این رو کار این نهاد تبیین بستر خیر و نیکوکاری و تلاش برای رساندن هر چه بهتر کمک نیکوکاران به نیاز واقعی محرومان حقیقی جامعه است.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین با اشاره به روحیه نیکوکاری مردم اقصی نقاط کشور گفت: عنایت الهی و دل‌های مومن و نیکوکار مردم در منطقه طارم نیز موجب شده تا شاهد رشد مشارکت‌های مردمی باشیم، به طوری که طی سال 96 میزان مشارکت‌های مردمی در این منطقه با رشد بیش از 30 درصدی مواجه بوده و به بیش از یک میلیارد و 600 میلیون تومان رسیده است.

وی با اشاره به رشد کمک‌های مردمی در بخش‌های مختلف اعلام کرد: بیشترین درآمدهای مردمی در این منطقه مربوط به زکات مستحبی با بیش از 345 میلیون تومان، طرح احسان حسینی 290 میلیون تومان، طرح اکرام ایتام 232 میلیون تومان و طرح محسنین با بیش از 210 میلیون تومان بوده است.

مومنی توضیح داد: مردم طارم سفلی بیش از 79 میلیون تومان صدقه و بیش از 28 میلیون تومان به زلزله زدگان کرمانشاه کمک کرده اند که مجموع کمک‌های مردمی نشان از روحیه نیکوکاری اقشار مختلف دارد.

وی با اشاره به برخی نیازهای خانواده‌های تحت حمایت در طارم سفلی عنوان کرد: یکی از برنامه‌های کمیته امداد برای محرومیت زدایی در مناطق روستایی و محروم استفاده از ظرفیت خیران و نیکوکاران غیربومی است تا بتوانیم در کاهش فقر و محرومیت زدایی گام اساسی و جدی برداریم.

این مسئول در پایان گفت: بخش طارم ظرفیت‌های خوبی دارد که می‌توان برای نیازمندی‌های منطقه استفاده کرد از این رو کمیته امداد امام خمینی (ره) این آمادگی را دارد که در مسیر عبوری از طارم سفلی برای ساخت مکانی جهت عرضه محصولات تولیدی مددجویان اقدام کند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان