۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین طرح‌های اشتغالزا در اولویت دریافت تسهیلات بانکی باشند
کد خبر: ۳۱۳۶۲۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۴/۷ ساعت: ۱۴:۲۲ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

طرح‌های اشتغالزا در اولویت دریافت تسهیلات بانکی باشند

استاندار قزوین گفت: طرح‌های با اشتغالزایی بالا و قابل توجه باید در اولویت دریافت تسهیلات بانکی قرار بگیرند.

طرح‌های اشتغالزا در اولویت دریافت تسهیلات بانکی باشند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ عبدالمحمد زاهدی، استاندار قزوین پیش از ظهر امروز (پنجشنبه) در دیدار با روح الله خدارحمی مدیرعامل بانک کشاورزی ایران اظهار کرد: بانک‌ها در ارائه تسهیلات باید طرح‌هایی که منجر به اشتغالزایی بیشتر می‌شوند را در اولویت قرار دهند.

وی افزود: همچنین باید طرح‌های بزرگ، زودبازده و دارای توجیه اقتصادی در اولویت پرداخت تسهیلات بانکی قرار بگیرند.

این مسئول تاکید کرد: طرح‌های اقتصادی پیش از ارسال به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات باید خوب غربالگری شوند تا موارد اولویت دار زودتر در ردیف دریافت وام قرار بگیرند.

زاهدی با اشاره به اعتبارات اشتغالزایی روستایی که از محل صندوق توسعه ملی در قالب تسهیلات به طرح‌های اقتصادی اختصاص پیدا می‌کند، اظهار کرد: باید بانک‌ها در ارائه این گونه وام‌ها تسریع ببخشند تا شاهد اجرای زودتر طرح‌ها که منجر به ایجاد اشتغال برای جوانان می‌شود، باشیم.

وی در ادامه با اشاره به رغبت کم کشاورزان برای بیمه محصولات کشاورزی، گفت: باید برای حل این معضل با یک برنامه ریزی مدون و جامع داشته باشیم تا در حوادث و بلایای طبیعی مانند سرمازدگی امسال شاهد خسارات جبران ناپذیر به بهره برداران این بخش نباشیم. 


بانک کشاورزی محدودیتی در پرداخت تسهیلات مکانیزاسیون ندارد

روح الله خدارحمی در این دیدار گفت: توسعه مکانیزاسیون و استفاده از ماشین آلات جدید بدون شک منجر به ارتقای بهره وری و افزایش تولید در بخش کشاورزی می شود.

مدیرعامل بانک کشاورزی افزود: در بخش بذر مورد نیاز کشاورزان نیز محدودیتی در پرداخت تسهیلات نداریم.

وی با اشاره به خسارات سرمازدگی به محصولات کشاورزی چندین استان کشور در فروردین ماه امسال، اظهار امیدواری کرد: با گسترش فرهنگ بیمه در بین کشاورزان بتوان ریسک فعالیت در این بخش که به تامین امنیت غذایی کشور مرتبط است را کاهش داد.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه یکی از طرح‌های بزرگ دولت اختصاص 1.5 میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برای ارائه تسهیلات اشتغالزایی روستایی است، افزود: اختصاص این منابع برای اجرای طرح‌های تولیدی بدون شک به رونق اقتصادی در این مناطق کمک خواهد کرد.

وی ابراز کرد: پرداخت این تسهیلات از سوی بانک‌ها باید به طرح‌هایی اختصاص یابد که ضمن تایید دستگاه‌های مربوطه، اشتغالزایی قابل توجهی نیز به همراه داشته باشند.

خدارحمی با بیان اینکه به پرداخت تسهیلات اشتغالزایی روستایی سرعت خواهیم بخشید، بیان کرد: در همین راستا تلاش می‌کنیم تا پرونده‌های موجود متقاضیان در استان قزوین که مشکل خاصی ندارند تا پایان ماه جاری به مرحله پرداخت برسند.

وی با بیان اینکه معمولا 60 درصد پرونده‌های ارسالی به بانک برای دریافت تسهیلات روستایی جذب می‌شوند، افزود: اگر پرونده ای قابل پرداخت نبود به سراغ متقاضیان دیگر می‌رویم تا سهم خود از منابع ابلاغی برای تسهیلات اشتغالزایی روستایی را بپردازیم.

مدیرعامل بانک کشاورزی در پایان ابراز کرد: بانک کشاورزی با همه ظرفیت خود به کمک دولت آمده تا به رونق اقتصادی کشور و اشتغالزایی جوانان کمک کند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان