۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین ۲۲ واحد آموزشی و پرورشی به بهره برداری می‌رسد
کد خبر: ۳۱۳۴۴۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۴/۶ ساعت: ۱۴:۲۳ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:

۲۲ واحد آموزشی و پرورشی به بهره برداری می‌رسد

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: ۲۲ واحد آموزشی و پرورشی تا آغاز سال تحصیلی ۹۸-۹۷ در استان قزوین به بهره برداری می‌رسد.

۲۲ واحد آموزشی و پرورشی به بهره برداری می‌رسد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ سالار قاسمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین ظهر امروز(چهارشنبه) در ستاد مرکزی پروژه مهر آموزش و پرورش استان، اظهار کرد: اولویت نخست حاکمیت باید آموزش و پرورش که موتور توسعه اقتصادی، اجتماعی و سیاسی است، مد نظر قرار گیرد.

وی ادامه داد: تحقیقات ملی و بین‌المللی نشان می‌دهد رابطه بین رشد اقتصادی و آموزش و پرورش 87 درصد است، هر چقدر آموزش و پرورش متحرک، پویا و شکوفا باشد، اقتصاد جامعه هم به همان اندازه رشد و پویایی دارد.

این مسئول بیان کرد: مسؤولان عالی آموزش و پرورش باید با شهامت، کارشناسانه، مطالبه‌گرانه و به دور از احساسات گفتمان آموزش و پرورش را به عنوان موتور توسعه جامعه پیگیری کرده و به نحو احسن آن را نهادینه کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین افزود: هر مدرسه‌ای باید مدیر هدفمند و هوشمندی داشته باشد و تفکر مدیران مدارس باید اصلاح شود چراکه تا فکر، باور و نگرش درست نشود عملکرد و رفتار هم تغییر نمی‌کند.

وی گفت: با پیگیری های صورت پذیرفته و مشارکت صادقانه خیرین و همچنین تلاش و مساعدت اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس تا آغاز سال تحصیلی شاهد افتتاح و بهره برداری از 22واحد آموزشی و پرورشی است.

این مسئول ابراز کرد: شامل 17باب مدرسه،2باب نمازخانه، یک باب کارگاه و آزمایشگاه و 1باب کانون فرهنگی تربیتی در سطح مناطق و نواحی آموزش و پرورش استان قزوین به بهره برداری می رسد.

رابطه‌های مکانیکی و فیزیکی کاری از پیش نمی‌برد

قاسمی مدیریت بر مغزها، افکار و تجربه‌های تیم مدیریتی مدرسه اعم از دانش‌آموزان، معلمان و اولیا و مدیریت بر مهارت دانش‌آموزان در نحوه نگهداری آنان از مدرسه، استفاده از کیف، کتاب و مصرف بهینه انرژی را از ویژگی‌های یک مدیرهوشمند برشمرد.

وی ادامه داد: مدیران هوشمند باید بر قلب‌ها مدیریت کنند یعنی افکار و احساسات دانش‌آموزان را درک کنند و هدایت‌کننده و یاری‌رسان زیرمجموعه خود باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین بر تقویت روابط انسانی و عمومی تیم مدیریتی مدرسه با دانش‌آموزان تأکید کرد و گفت: رابطه‌های مکانیکی و فیزیکی کاری از پیش نمی‌برد که یکی از علل آسیب‌های اجتماعی هم، ضعف روابط انسانی در خانواده، اولیاء، دوستان و مدرسه است.

قاسمی اضافه کرد: با توجه به محدویت و کمبود منابع مالی می‌توان با استفاده از خلاقیت‌ها، تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد که می‌توان با کار تیمی، استفاده از تجربیات انسان‌های آگاه و ایجاد محیط صمیمی و همدلی خلاقیت را در مدارس ایجاد کرد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان