۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین هدررفت ۱۸.۵ درصد آب شرب به‌دلیل فرسودگی شبکه/ ۱۶حلقه چاه آب حفر می‌شود
کد خبر: ۳۱۳۳۹۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۴/۶ ساعت: ۱۰:۵۳ ↗ لینک کوتاه

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اعلام کرد:

هدررفت ۱۸.۵ درصد آب شرب به‌دلیل فرسودگی شبکه/ ۱۶حلقه چاه آب حفر می‌شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین گفت: ۸۸ میلیون مترمکعب تولید آب دراستان داریم که ۱۸.۵درصد آن به دلیل فرسودگی شبکه هدر می‌رود.

هدررفت ۱۸.۵ درصد آب شرب  به‌دلیل فرسودگی شبکه/ ۱۶حلقه چاه آب حفر می‌شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، داراب بیرانوندی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان در این اداره کل اظهار کرد: سیاست‌های جدید وزارت نیرو در دولت مدیریت توأمان تأمین، مصرف و تقاضا بوده و رویکرد این است که از منابع آب موجود در جهت توسعه پایدار و عادلانه استان و کشور گام برداریم.

وی افزود: در بحث آب شرب ۹۶۰هزار نفر جمعیت در ۲۶شهرستان تحت پوشش آب و فاضلاب شهری قرار دارند که ۳۸۶هزار مشترک را شامل می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: ۸۸ میلیون مترمکعب تولید آب دراستان داریم که ۱۸.۵درصد آن به دلیل فرسودگی شبکه هدر می‌رود و حجم فروش آب هم ۶۶ میلیون مترمکعب است.

بیرانوندی با اشاره به تاسیسات آبی استان ادامه داد: ۱۶۲ حلقه چاه، ۷۰مخزن با ۲۷۲ هزار مترمکعب، ۲هزار و ۱۷۰ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع تاسیسات شبکه آب استان را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه ۶۲درصد جمعیت استان با ۲۴۰هزار مشترک تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار دارد، عنوان کرد: در استان ۶تصفیه خانه با ۵۸ هزار متر مکعب ظرفیت فاضلاب دایر است، سال گذشته۶۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای این شرکت مصوب شد که ۵۷درصد آن تخصیص یافت.

این مسئول گفت: بازسازی و توسعه ۴۳ کیلومتر از شبکه آب در سطح شهرهای استان سال گذشته محقق شد و ۶هزار و ۴۰۰ مشترک جدید در سال گذشته به مشترکین ما اضافه شد.

اصلاح ۴۰ کیلومتر از شبکه فرسوده قزوین
وی بیان کرد: متوسط مصرف آب هر شهروند در استان ۱۴هزار و ۳۰۰لیتر و قبض آب هر مشترک در هر ماه ۹هزار و ۶۰۰ تومان است که با کاهش ۱۰ درصدی مصرف آب در استان در بخش کشاورزی می‌توانیم ۲ برابر آب مصرفی استان تولید کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین اذعان کرد: عملیات اجرایی تصفیه خانه شال و آبگرم با ۷۰ میلیارد ریال اعتبار اولیه آغاز می‌شود که برآوردها نشان می‌دهد برای بهره برداری از این پروژه‌ها به ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم.

بیرانوندی اضافه کرد: ظرفیت تصفیه خانه‌های شال و آبگرم حدود ۲هزار و ۵۰۰ مترمکعب در شبانه روز است.

وی ادامه داد: تصفیه خانه محمودآباد که به روشBOT با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال در حال اجرا است در مراحل پایانی تکمیل قرار داشته و آماده بهره برداری است.

این مسئول عنوان کرد: برای رفع مشکل آب شرب در برنامه میان مدت ۱۶حلقه چاه آب با اعتبار ۶۰۰ میلیارد ریال در شرق قزوین حفر می‌کنیم که امیدواریم در یک بازه زمانی ۲ ساله به بهره برداری رسیده و ۸۰۰ لیتر آب به ظرفیت آب استان اضافه کند.

وی با اشاره به پروژه‌های سال جاری تصریح کرد: اصلاح ۴۰ کیلومتر از شبکه فرسوده ۲۵۰ کیلومتری استان، احداث شبکه فاضلاب در تاکستان، آبیک و قزوین، تسریع در پروژه آبرسانی از شرق استان به قزوین به منظور جبران کمبود آب شرب، احداث۱۱حلقه چاه آب شرب و استفاده از ظرفیت سرمایه گذار بخش خصوصی مهمترین رویکردهای سال جاری است.
انتهای پیام/۴۰۰۱

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان