۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین متخلفان زمین‌خواری حتی در مجموعه قضایی را معرفی می‌کنم/ نتیجه قطعی پرونده هفت‌سنگان اعلام می‌شود
کد خبر: ۳۱۳۳۷۳ نویسنده: نورالله قدرتی تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۴/۶ ساعت: ۸:۵۰ ↗ لینک کوتاه

رئیس کل دادگستری استان قزوین:

متخلفان زمین‌خواری حتی در مجموعه قضایی را معرفی می‌کنم/ نتیجه قطعی پرونده هفت‌سنگان اعلام می‌شود

رئیس کل دادگستری قزوین گفت: ۳۵ نفر از اعضای دادگستری در هفت‌سنگان زمین دارند، بخش عمده کارکنان دانشگاه آزاد و علوم پزشکی هم حضور دارند، اگر در مجموعه قضایی تخلفی صورت گرفته باشد نتایج اعلام و حقوق برگردانده خواهد شد.

متخلفان زمین‌خواری حتی در مجموعه قضایی را معرفی می‌کنم/ نتیجه قطعی پرونده هفت‌سنگان اعلام می‌شود
حجت الاسلام نورالله قدرتی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین درباره وضعیت رسیدگی به پرونده هفت سنگان و زمین خواری در قزوین اظهار کرد: بحث رسیدگی به تغییر کاربری و کشاورزی سال ۷۴ به تصویب رسیده است.

وی افزود: هدف این قانون صیانت از اراضی کشاورزی است که اگر این قانون نبود بسیاری از اراضی تبدیل شده بود و می‌توان گفت این قانون بازدارندگی لازم را داشته است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین اذعان کرد: در سطح کشور هم دستگاه قضایی گام‌های بلندی برای برخورد با تغییر کاربری اراضی برداشته است؛ در صورتی که هماهنگی لازم از سوی برخی دستگاه‌ها وجود ندارد اما در استان ورود جدی پیدا کرده ایم.

وی تاکید کرد: در برخورد قضایی باید از قدرتمندترین افراد که درحال تخلف است، شروع کرد نه اینکه فقط جرایم خُرد مورد برخورد قرار بگیرد.

این مقام قضایی ابراز کرد: باید بدانیم این مجرمان وابسته به کجا هستند، همچنین تشخیص اینکه این جرم اتفاق اقتاده یا خیر با قاضی دستگاه قضایی است، لذا اصحاب رسانه درخصوص برخورد با جرایم اطلاعات حقوقی داشته باشند.

وی با بیان اینکه در راستای تغییر کاربری‌ها برخورد جدی می‌کنیم، گفت: یکی از دلایل عمده تغییر کاربری در کشور وجود تعاونی مسکن‌های ادارات است که باید مدیریت واحدی در راستای زمین صورت بگیرد، اما بحث زمین صاحب اصلی ندارد و‌ متولیان زیادی دارد.

۳۵ نفر از اعضای دادگستری در هفت‌سنگان زمین دارند
قدرتی با اشاره به اینکه پرونده‌های متعددی با محوریت تغییر اراضی در حال رسیدگی است، تصریح کرد: درمورد بحث هفت سنگان در حال بررسی پرونده‌ها و مدارک آن هستم و نمی‌توانم هم اکنون قضاوتی داشته باشم؛ اما در نهایت نتیجه بررسی‌ها را اعلام خواهم کرد.

وی بیان کرد: کل زمین‌های هفت سنگان ۲۴ هکتار است و نماینده ولی فقیه در قزوین دلسوزترین فرد در احقاق حق در بحث عدالت است که این موضوع را پیگیری می‌کند؛ اما برخی درحال سوءاستفاده از این موضوع هستند.

این مقام قضایی عنوان کرد: دستگاه قضایی با هرکسی را که در بحث اراضی تعرض کرده باشد برخورد قانونی می‌کند و بحث هفت سنگان از این امر مستثنی نخواهد بود.

وی اظهار کرد: موضوع هفت سنگان به هفت خوان رستم تبدیل شده که به لطف الهی ما از این هفت خوان می‌گذریم.

رئیس کل دادگستری استان قزوین افزود: چند دیدگاه درباره وضعیت زمین‌های هفت سنگان وجود دارد، دیدگاه مخالف، میانه و دیدگاه موافق؛ مدارک جدیدی در حال جمع آوری است که امیدواریم طی دوهفته آینده جمع آوری شود که به هرنتیجه ای برسیم له یا علیه کارکنان دادگستری باشد، اعلام می‌کنم.

وی اعلام کرد: ۳۵ نفر از اعضای دادگستری در هفت‌سنگان زمین دارند، بخش عمده کارکنان دانشگاه آزاد و علوم پزشکی هم حضور دارند، پس از بررسی‌ها و مشورت با آیت الله عابدینی، اگر در مجموعه قضایی تخلفی صورت گرفته باشد نتایج اعلام و حقوق برگردانده خواهد شد.

قدرتی با بیان اینکه ظرف دوماه آینده نتیجه قطعی پرونده هفت سنگان اعلام می‌شود، یادآور شد: درباره زمین‌های نیاوران هم که به یکی از ادارات واگذار شده، سازمان بازرسی ورود پیدا کرده و درحال رسیدگی است که آیا تخلفی صورت گرفته یا خیر.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان